Osteopati

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Tror dere andre på det? Jeg har hatt mi (4mnd) til fire behandlinger. To forskjellige behandlere. Den ene mente at det var nok etter tredje behandling mens i dag mente den andre at vi nok måtte ha et par ganger til. Det koster jo litt penger også da, men vil gjøre det beste for lille. Nå tenderer jeg litt mot å tro at de bare ønsker penger...

Hva er det som er "galt" da? hvorfor går dere der i utgangspunktet?

Jeg gikk i desperasjon til osteopat pga hodepine. Han holdt hendene lett på leggene mine, utenpå en kraftig dongeribukse. Deretter måtte jeg ligge med rumpa på håndbaken hans, og til slutt holdt han lett litt på skuldrene og hodet mitt. De mest bortkastede pengene jeg noen sinne har gitt fra meg.

Så nei, min erfaring sier at det er tull.

Hva er det som er "galt" da? hvorfor går dere der i utgangspunktet?
Flatt bakhode og favorittside var utgangspunktet. Nå litt bedre men ho vi var hos mente at det fortsatt var stivt oppe der ryggmargen møter kraniet. Jeg skjønte ikke halvparten av hva ho sa..

Jeg gikk i desperasjon til osteopat pga hodepine. Han holdt hendene lett på leggene mine, utenpå en kraftig dongeribukse. Deretter måtte jeg ligge med rumpa på håndbaken hans, og til slutt holdt han lett litt på skuldrene og hodet mitt. De mest bortkastede pengene jeg noen sinne har gitt fra meg.

Så nei, min erfaring sier at det er tull.
Det er så forskjellig hvem man går til også.. Men føler litt det at det bare er tull.

Jeg har bare gode ord :-D

Hadde det ikke vært for min osteopat hadde jeg ikke vært oppegående i dag ;-)

Han fikk meg på bena etter bekkentrøbbel som kom tilbake et halvt år etter fødselen med eldste. Jeg kunne knapt gå da, og slet veldig. Han gir meg behandlinger og fikk eget treningsopplegg. Hadde ikke bekkentrøbbel under andre svangerskap.

Han har løst nakketrøbbel for eldste da han var ca 3 år og yngste ganske rett etter fødsel. En behandling på dem hver, og en kontrolltime.

Jeg har et par timer i mnd, for å løse opp stive muskler, bindevev og ledd, og holde kroppen vedlike.
Har også fått mye laserbehandling for at kroppen skal sette igang reparasjonsprosesser selv.

Jeg vet han har sagt at det er individuelt på hvor godt man responderer på denne type behandling, alle vil ikke ha like god effekt. Dessverre.
Og har man ikke hatt effekt etter 5 timer er det ingen vits å prøve mer sier han.

Og så finnes det vel alltid noen i dette yrket som i alle yrker, at de ikke kan jobben sin godt nok...

Han jeg er hos er dyktig, han har også utdanning som manuellterapeut, og har vært fysioterapeut for det ene store håndballaget her i byen, og som spiller i eliteserien. Så det hjelper jo.

Jeg har og bare gode ord! Jenten vår gikk til en veldig dyktig osteopat pga en låsning i ene skulderen. Hun fikk denne under vakum fødsel. Han brukte litt tid før hun ble bra, men han var veldig nøye på at hun skulle bli helt bra!

Har bare positiv opplevelse etter at vi var der med mini. Var også der pga favorittside og flatt hode. Ho ble en helt annen unge allerede første gangen vi var der! Lå dårlig på magen før vi var der, lå som en konge når vi kom hjem.

Back
Topp