ostekake hjelp!

~FrkNovember~

Gift med forumet
Oppdager til min store forskrekkelse av fløten til morsdagskaka er klumpete! Kan jeg bruke youghurt istedet, eller vil den ikke stivne da? Er sånn 1-2-3 kake[8D][;)]

Er det møllerens ostekake?

ORIGINAL: 2007baby

Er det møllerens ostekake?

ja, det er det... (ja, jeg vet jeg er lat[8D])

Du har ikke rømme stående da?

ORIGINAL: DivaAnnie

har aldri laget sånn 123 ostekake, men det er vel geleen/gelatinen som stivner, så vil tro at det kan gå bra.

Ja, det var det jeg og tenkte.. men jeg vet jo liksom ikke helt hva som er i den da, eller om jeg kan ta en ekstra plate gelatin f.eks. Det har jeg liggende..

Du har ikke rømme stående da?

Jo, det har jeg faktisk! Funker det og??

Ja, jeg bruker å bytte ut fløte med rømme når jeg lager Møllerens. Men jeg har gått mer og mer over til Toros ostekake, den har mye bedre bunn synes jeg.

Den gikk ut idag.. Lukter vel litt surt kanskje, men ikke sånn veldig. tror uansett ikke jeg klarer å lage en kake med klumpete fløte...[&:] Må nok prøve rømme, og håpe jeg har nok. Enten så blir det ei kake, eller så blir det ei mølje.. Spennende og se[:D] Takk for hjelpa [:)]

Ja, jeg bruker å bytte ut fløte med rømme når jeg lager Møllerens. Men jeg har gått mer og mer over til Toros ostekake, den har mye bedre bunn synes jeg.

Det skal jeg huske på[:)] Hadde bare en type der jeg var, men da skal jeg se om jeg finner den andre neste gang!

Du får si fra hvordan det gikk med kaken.

Back
Topp