Ostehøvel

Har ruglete til hvitost og vanlig til brunost. Og vasker den etter bruk.

Men vi spiser også såpass lite ost at de høvlene blir brukt kanskje tre ganger i året, for vi kjøper som regel ferdig oppskjært ost :P

Har to stk. Vasker den hver gang den brukes.

Da vi hadde én var det sorg i valsen hver gang vi skulle ha brødmat mens oppvaskmaskinen gikk. Siden vi er for late til å bare vaske høvelen for hånd så kjøpte vi en til. Nå er det sorg i valsen hver gang begge er i maskina... Er også et problem at siden vi elsket vår første ostehøvel, så gikk vi inn for å kjøpe en identisk en, men den nye er en smule anderledes vinklet og skjærer tynnere eller tykkere skiver - vi husker ikke hva vi liker lengre. :(

Har to, men den ene er noe ødelagt... har ikke kastet den siden den er bland de bedre jeg har hatt

Har 2, jeg lar den ligge litt.. Mannen tar den med en gang til vask. Så maks 2 dager;)

Har 3 tror jeg. Liker ikke den ene. Og tar den til vask hver gang. Har ikke osteklokke.

Har en, pleier å vaske den etter bruk. Ser at det sikkert hadde vært like greit å ha to stk.

Har mange. Jeg liker tynne skiver, gubbis liker tykke.
Har den sammen med osten i 1-2 dager før den vaskes og byttes ut :)

Hadde 3, men den ene gikk i søpla. Den var helt jævlig..
Vasker ostehøvlene når de ser jævlige ut. Dvs, etter én gangs bruk med hvitost, får den ofte ligge litt til neste bruk.. Men, med størkna ost over hele - havner i vask.

Spiser dog lite ost her i hus, så som regel blir de vaska etter bruk..

Har 2 stk og pleier som regel å ha den i posen med osten og vaske den nå og da:)

Har fem, men bare to vi bruker. De puttes i vaskemaskinen etter hver bruk, eller vaskes med en gang.

Vi har 3stk og favoritten er den fra Synnøve;)
Bruker et par ganger før vask:)

Back
Topp