Ost og kjeks

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Dersom dere skal spise ost og kjeks, hvilke oste- og kjekstyper har der, og hva har dere ved siden av?

Vi kjøper en pakke med diverse kjeks og ritz. I pakken er det blanda med grove og salte kjeks. Oster er norvegia og Jarlsberg i terninger, smøreost som krydderost, andre oster som brie og blåmuggost. Noen ganger har vi spekeskinke ved siden av, druer, marmelade eller liknende. I tillegg en god flaske med hvitvin, da vi syns det er lettere å fordøye. :)

Her MÅ vi ha Ritz, også er jeg veldig glad i de rugkjeksene i svart pose (husker ikke merket). Har gjerne Kapteinkjeks og evt en søt kjeks (f.eks. kornmo) også :-) Til ost har vi forskjellige smøreoster, en god brie, ridderost og jeg vil gjerne ha en god muggost også. Tilbehør ellers er blå druer, spisspaprika og eplebåter. Jeg liker en god rødvin til, mens gubben gjerne vil ha øl :-)

Wræl, nå gleder jeg meg til januar da jeg kan spise alt det der igjen!!:D:p

Jeg klarer meg med mini babybel og ritz, med druer på. (bonus, baby-trygg ost, så jeg trenger ikke vente til januar)

Mannen vil gjerne ha en brie, eller god muggost, og krydderost (sistnevnte burde jeg prøve og se om jeg liker egentlig!!) og vi har gjerne sånne rugkjeks også i alle fall. Lenge siden vi har hatt det skikkelig, bare meg som har tatt litt som snacks for meg selv og ga ble det bare en type ost og kjeks, litt kjedelig men godt.

Kjempe kresen på ost jeg:P men pecorino eller hva den heter? Den er ganske god! Også sånne krydderoster, og mozzaeella!:P

Ritz og Philadelphia! Jeg er meget enkel slik. Ikke noe ostemenneske ;-)

Elsker ost. Så vi er vel de som ofte går litt amok i ostedisken hvis vi først skal kose oss :p Men safer alltid med en god brie og en blåmuggost i tillegg ;)
Litt tilfeldig hvilke typer kjeks det blir, men må alltid ha epler, mandarin på boks og druer til :)

Elsker ost. Så vi er vel de som ofte går litt amok i ostedisken hvis vi først skal kose oss :p Men safer alltid med en god brie og en blåmuggost i tillegg ;)
Litt tilfeldig hvilke typer kjeks det blir, men må alltid ha epler, mandarin på boks og druer til :)
Ganske likt her - safer med brie og blåmuggost, men har gjerne med noe nytt hver gang.

Er veldig glad i å ha med fikensyltetøy eller tapenade i tillegg..

Kjenner jeg gleder med til desember nå :P

Salinas er de beste kjeksene synes jeg! Tynne og salte.. Mmm :)

Mannen vil ha ritz kjeks og spiser helst krydderost men også alt annet, mens jeg liker best sætres beste saltkjeks og castello white med druer eller hermetiserte mandariner oppå :)

Av kjeks bruker jeg som oftest Ritz og Sætre (tynne speltkjeks og salinas).
Den osten jeg ofte bruker å servere er smørost (gjerne urter og pepper), babybel, brie, castello og cambenbert. Har drue og paprika ved siden av.

Denne er en must

Vedlegg

• 1438966344662.jpg
    1438966344662.jpg
    183,3 KB · Visninger: 20
Ritz er som regel standar så noen ganger speltkjeks fra sætre eller salinas.

Av oster er brie en favoritt men det får jeg ikke spise nå.
Ellers har vi ofte tine krydderost, urteost og så har Kiwi en veldig god en med urter og hvitløk :)

Ritz og ulike krydderoster :)

Har gjentatte ganger forsøkt iherdig å like både brie og muggost - men til ingen nytte. Utrolig kjipt :( vin og ost/kjeks som er så godt...!

Back
Topp