Ost, kjeks og vin

Liker godt ritzkjeks med slikt smørbart kryddersmør på :D Vinen trenger jeg ikke :P

Kan ha smøreoster og vanlig hvitost men alle andre oster kan di ha for seg sjøl :P

Vi disker opp med ost, kjeks og vin noen ganger i året, men det er mye annet å kose seg med og, så dette er ikke førstevalget.
Det blir gjerne bare Ritz med Norvegia eller brie, de andre kjeksene blir liggende i flere mnd før jeg kaster dem.

Vi har ofte ost, kjeks og vin. Men kjøper aldri de typene du får kjøpt på Kiwi, jeg må på Meny/Mathallen eller spesialbutikker. De har de beste ostene og tilbehøret:)

Liker en god blanding av myke og harde oster. Forskjellige syltetøy og marmelader, honning, noe parmaskinke, salinakjeks og godt brød. En en rød Italiener♡

Jeg liker bare kjeks med skikkelig geitost fra fjellet og vanlig brunost. Og vin drikker jeg bare hvit vin, men når andre koser seg med ost og kjeks + vin som gjerne er rødt. Så kan jeg spise kjeks og brunost evt frukt og noe marmelade som er til og drikker heller te enn å kjenne lukta av rødvin. Men syntes det er veldig koselig da :)

Spiser det ikke fordi det er så fint, har aldri sett på det som noe fint. Men det er godt!

Forskjellige oster er vel kanskje ikke en norsk greie. Egentlig ikke vin heller. Er vel noe som er adoptert inn i landet. Deilig med litt plukkmat og det er liksom ikke noe som krever mye tilberedning, det er bare som snacks, sunnere enn mye annet og godt til vin :)

Kan godt drikke vin og spise kjeks. Men ost kan eg klare meg uten:p

Spiser ikke det fordi det er så "fint". Vi spiser det fordi vi synes det er godt. Kan godt spise det en helt vanlig mandagskveld med eller uten vin.

Har aldri vert spesielt begeistret for diverse oster og viner, jeg syns ritz kjeks med myk krydderost er godt, og norvegia, og druer, blåbær og paprika er godt å spise til det, men ellers krever jeg ikke en ost og vinkveld :) men er jo morro at folk er forskjellige og liker sont, er jo morro å prøve nye ting også :)

oooh!!

Det er jo fantastisk godt :-O

ritz kjeks og de taipini hvitløkskjeksene+ sånne gode krydderoster, den smørbare som smaker kirsebær+ andre fra ferskvaredisken (liker ikke blåmugg og andre heftige smaker)

med druer ,jordbær og honningmelon til...

ooog en frisk og søt rosevin el hvitvin

skikkelig sommernammis!!

oooh!!

Det er jo fantastisk godt :-O

ritz kjeks og de taipini hvitløkskjeksene+ sånne gode krydderoster, den smørbare som smaker kirsebær+ andre fra ferskvaredisken (liker ikke blåmugg og andre heftige smaker)

med druer ,jordbær og honningmelon til...

ooog en frisk og søt rosevin el hvitvin

skikkelig sommernammis!!
Nå fikk jeg lyst på honningmelon, og jeg gleder meg veeeeldig til sommeren :)

Jeg elsker ost og kjeks! Gjerne med vin til, men ikke noe must. Det finnes så mange gode oster som rett og slett er for dyre til å spise til hverdags, så da nyter jeg anledningene hvor vi tar oss råd til å lete frem de ekstra gode ostene med myyye smak :-D
Enig i dette:)

Jeg kan vel konkludere med at jeg har særdeles underutviklede smakssanser :P

Skjeldent jeg spiser det men vi kan gjerne ha ett jente vors og istedenfor chips osv har vi ost og kjeks men jeg liker kunn krydder smøreost da så jeg er litt kresen der men syntes det er knallgodt med det og ett glass vin til mmmmmm gleder meg til å spise/drikke det igjen

Back
Topp