Ost, kjeks og vin

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva er greia?
Jeg har fått inntrykket av at det er "fint" å kose seg med fine ogster og noe tilbehør, men hvorfor? Er det vanlig?
Jeg spiser liksom Norwegia jeg, på brødskiva. Tror jeg er temmelig utenfor :eek::p

Kan godt ta vin, men ost og kjeks klarer jeg meg fint uten :P

Hva er greia?
Jeg har fått inntrykket av at det er "fint" å kose seg med fine ogster og noe tilbehør, men hvorfor? Er det vanlig?
Jeg spiser liksom Norwegia jeg, på brødskiva. Tror jeg er temmelig utenfor :eek::p

Eneste osten jeg spiser utenom vanlig ost til å ha på børdskiva er Brie..
ELSKER brie!! Men trenger ikke kjeks og vin fordet. :P

Men gjerne spekeskinke og pepper på en baguette eller bagel

Syns ritzkjeks med mykost med smak er godt. Drikker sjeldent vin og er ikke noe flink til å pater riktig vin med riktig ost. Det er ikke så relevant for meg.

Syns ritzkjeks med mykost med smak er godt. Drikker sjeldent vin og er ikke noe flink til å pater riktig vin med riktig ost. Det er ikke så relevant for meg.

Høres ut som her :)

Ser ikke på det som noe ekstra fint, og kjøper ikke noen dyre flotte oster som ikke smaker godt:p hehe
Men de vanlige krydderostene syns jeg kan være godt på ritz:)

Ost og kjeks og frukt er vanlig dessert noen steder. Frankrike feks. Kanskje litt som tapas til et glass vin? Vet ikke om det er derfor, men fettete mat gjør at magen tåler alkoholen bedre, og ikke går så fort i "fletta".

Før i tiden var meieriprodukter generelt eksklusivt.

Er veldig glad i ost&kjeks med ett glass rødt ved siden av :)

Syns forresten ikkje det er så spesielt, men kan være det er fordi eg er vokst opp med dette. Mine foreldre har servert ost&kjeks en lørdagskveld nå og da. Som liten drakk eg te til. Spiste bare Ritzkjeks og smøreoster den gang, og har så gode minner fra disse kveldene :) Idag er det litt fler oster ;), marmelader, honning, nøtter, pære, druer og ulike typer kjeks når eg og samboeren min koser oss en lørdagskveld i ny og ne :D Og vin, eller en kopp te for nostalgiens skyld :)

Jeg elsker ost og kjeks! Gjerne med vin til, men ikke noe must. Det finnes så mange gode oster som rett og slett er for dyre til å spise til hverdags, så da nyter jeg anledningene hvor vi tar oss råd til å lete frem de ekstra gode ostene med myyye smak :-D

Syns Norvegia og Jarlsberg er kjempe godt. Smøreostene fra Tine er også veldig gode, og brie kan jeg spise (men må ta av det hvite rundt). Det er den eneste jeg liker av oster. Veldig godt med disse ostene på ritz kjeks, men jeg må ikke ha vin til :D

Det er jo ikke fordi det er fint, det er fordi det er godt og enkelt. Mange typer oster man kan kose seg med å prøve. Vi kjøper noen trygge favoritter, og så slår vi oss løs med en ny type ;) Får også prøvd ulike typer vin.

Åh dette er noe av det jeg skal unne meg npr jeg kan spise masse oster igjen :p syntes det er døds godt med ulike kjeks og oster med drue på :D vin klarer jeg meg uten da :)

Jeg er ikke så gira på fancy oster, men kjeks, druer og ulike smørbare krydderoster er digg. Greit å sette frem når en har lyst på noe lett og godt. Også passer det jo veldig godt med vin da. Vi har det innimellom når vi har venninnekvelder og ikke orker diske opp med fullt måltid :-)

Høres ut som her :)

Ser ikke på det som noe ekstra fint, og kjøper ikke noen dyre flotte oster som ikke smaker godt:p hehe
Men de vanlige krydderostene syns jeg kan være godt på ritz:)

D er min innstilling og! Liker ikke brie, camembert og muggoster.

Hva er greia?
Samme her .. Norvegia er den beste osten....... På rundstykke, brødskive eller knekkebrød :-)

Eneste jeg liker er ritz kjeks med typ tine kremost med druer uten vin haha.....

Er ikke helt der jeg heller :P

Kan godt ta kjeks og litt Brie, men rødvinen står jeg over ;)

Det er vel ikke "fint" å kose seg med ost, men godt?!!!

Jeg spiser ikke ulike oster for å flotte meg og være fancy, men fordi jeg liker det som kveldskos istedenfor kjip taco eller smågodt.

Elsker mykoster, manchego, brie, camenbert etc på kjeks, eller pepperkaker, med fikenmarmelade eller annen marmelade. :rolleyes:

Er ikke noen stor vindrikker jeg da, så tar helst en kopp te til. :)

Gleder meg til jeg kan spise gode oster igjen, men skjønner poenget til ts. Jeg dropper gjerne vinen, men ost og kjeks er jo nam! For min del føler jeg det blir å bytte ut annet snacks med det, altså istedenfor sjokolade, potetgull etc., blir det ost og kjeks :D

Back
Topp