ost? hjelp

anbeli

Flørter med forumet
Hei! Jeg sniker fra senere forum, men håper på svar fra dere som har kommet litt lenger i svangerskapet.. :) Skal få servert ost og kjeks i dag, også har jeg selvfølgelig lett masse på nett etter info om hvilke det er trygt å spise og ikke... blir så forvirret av forskjellig informasjon som florerer... Hvilke oster er greie????
 
Sikkert litt sent svar, og jeg er heller ikke ekspert, jeg altså. Etter det jeg har lest er harde oster greit, slik som Norvegia, parmesan..osv, mozerella er ikke greit. Jeg spiser ikke så mye oster til vanlig, annet enn mozerella, Norvegia og fetaost. Når det gjelder fetaost, tror jeg det gjelder å vite om den er pasturisert. :-)
 
Så lenge osten er laget av pasteurisert melk kan den spises. Vet ikke om de myke ostene er det. Jeg spiser mozzarela ost.
 
Har spist det en gang jeg og.. Gikk bra. :-) tror man skal være ekstremt uheldig, men best å være på den sikre siden. :-)
 
I tillegg til harde oster kan man spise smelteoster hvis du liker det. Kremoster og sånt også. Smelteoster er sånn som den kirsebærosten og sånne "trekanter" i en rund boks med forskjellige smaker i. Og tubeostere da.
 
Back
Topp