Dette har jo vært "offentlig kunnskap" (dvs tatt opp i media mange ganger) lenge, mne det er fortsatt mange som ikke vet det ja.
Senest i helga var vi for å handle, og opplevde ei dame som ba betjeninga om å fortelle henne hva som var OST, for hun ville ha revet OST (og hadde tydeligvis nettopp fått med seg dette) Men den ansatte så på henne som et spørsmål, ogsa at dette er jo revet ost, alle disse her er vel det? Og begynte å titte bakpå, men sa at et var jo ost, og skjønte ikke spørsmålet?
Tilslutt sa min mann "unnskyld, men..." og forklarte. Kunden fikk med seg en pakke revet OST, og den ansatte (en godt voksen dame, ikke en tenåringshelgehjelp heller) sto bare og rista på hodet og sa at "dette har jo ingen fortalt oss"...
Men ja, dersom det ikke står OST, så er det nok ikke ost. Står det "synnøve revet" så er det noe annet, for hadde det vært ost hadde det stått "revet ost" "pizzatopping" "økonomipakke revet" og alt det der... ost er ost.
Det trengs nok massiv info av denne typen, for det er stadig mange som lar seg lure av produsentene.
(personlig river jeg alltid min ost selv, da vet jeg absolutt hva jeg får, men det er jo pga f.eks kiloprisen (timesprisen for å rive selv er ganske høy, dersom du skal ha revet OST, ikke bare "revet andre greier")