Oslojenter - et barnehage spm

Lindalu

Betatt av forumet
Kan man ikke søke om barnehageplass i en annen bydel enn den man tilhører?

Jo...har fått inntrykk av det

Søker man på vanlig måte da? Og blir man satt utenfor prioriteringslista fordi man ikke tilhører bydelen?

tror du kan søke akkurat der du vil. Det er jo 100% barnhagedekning i oslo (for barn født før 31.aug) men det betyr at du kan få barnehageplass på grefsen mens du bor i sentrum.. i hvert fall det hs sa

FANTASTISK! Nå ble jeg glad!! Er litt mange shabby barnehager i nærområdet serru.. hehe. Er ikke greit å være fisefin når man bor i Ryenkrysset ;)

Haha... jeg har tenkt akkurat samme tanken.... Er ikke alle barnehagene rundt her jeg ville hatt Amalie i. [&:]

Ja, Astrid, har du søkt? Har du noen anbefalinger eller? Jeg merker jeg er HELT blank..

Ja du kan søke i hele Oslo [:D]

Nå starter prosjekt barnehage for min del. I løpet av februar skal jeg besøke alle barnehagene i nærområdet og finne ut av om de kan være et egnet sted for min skjønne lille pode. Hvis man får lov å ta en titt da?!

lopperud barnehage, bogerud gård og bogerudsletta barnehage har jeg bare hørt fine ting om! det er ikke så langt unna deg lindalou! eller meg.. de jeg har søkt på!

ORIGINAL: 1gangs lykke

lopperud barnehage, bogerud gård og bogerudsletta barnehage har jeg bare hørt fine ting om! det er ikke så langt unna deg lindalou! eller meg.. de jeg har søkt på!

OHHHH Bogerud Gård - er det gårdsbarnehage? DET hadde jeg så likt å hatt mine barn i!!!! Heldige dere er som bor nærme sånn! [:D]

ORIGINAL: 1gangs lykke

Bogerud gård hørtes koselig ut. Er den kommunal? Og hva vil det si for oss om vi søker private barnehager? Er de dyrere pga mindre statsøtte? Hva med familiebarnehager? Ja, jeg er BLANK!

kommunal og privat bhg må alle forholde seg til maks prisen, så store pris forskjeller er det. Familiebhg ville jeg styrt unna pga det er mindre krav til pedagogtetthet. de har tilsyn av en førskolelærer 1 til 2 dager i uken.

kommunale og private går i samme opptak tror jeg. Familiebarnehage er utenfor, men ofte da mammmer som er hjemme og har startet barnehage. altså ikke førskolelærer og slik.
Ikke det at det er noe feil altså, men tror det er sånn inndelingen er. Er ikke helt sikker jeg. Men uansett om det er kommunale eller private så har de en maxkostnad rundt 3300kr mnd tror jeg.
Bogerud gård har nok ingen dyr nei, men vært en gård. De er mye på turer og slik da siden det er jo så flott uteområde her!

kan egentlig ikke si det - både sambo'ern og jeg har ikke noen særlig kjennskap til barnehagene rundt i området....
Nå får vi plass i barnehagen hvor samboern jobber i på Majorstua (Månestråle barnehage/Child planet)
Men søker likevel på vanlig måte, endte opp med å slenge på et par barnehager her i nærområdet av en eller annen grunn.....

Hvilke barnehager endte du opp med å søke på?

Jeg har vel egentlig ikke endt opp med noen.. men vurderer:

Tallberget Barnehage
Treskeveien barnehage
Engleslottet familiebarnehage (privat)
Abildsø barnehage (kommunal)
Havnehagan friluftsbarnehage (kommunal)
Lille Langerud barnehage (kommunal)
Høyenhall barnehage..

Back
Topp