Så spennende! Fødte på Ullevål i april, også førstegangs. Kommentarene fra 2018/2019 I denne tråden er egentlig ganske dekkende for min opplevelse. Jeg var ett døgn på barselavdelingen og ett døgn på barselhotellet. Barselavdelingen har tørre engangskluter, men ikke barselhotellet, så det ville jeg tatt med. Ville også tatt med flipflops til dusjing. Det var veldig varmt på barselavdelingen, så der gikk jeg kun i ammesinglet, truse og tynn morgenkåpe (var bare på rommet hele tiden
).
Nå vet jeg ikke om de har myket opp på koronarestriksjonene siden april, men jeg fikk ikke forlate rommet på barselavdelingen og var glad jeg hadde med mye snacks. På barselhotellet kunne man gå i restauranten pluss kiosken i resepsjonen.
Jeg fikk veldig god hjelp med ammingen på barselavdelingen. De er generelt mye mer «på» enn på hotellet, som virker litt underbemannet. Hvis du kommer på hotellet bør du stå på krava når det gjelder å få veiledning mtp amming. Jeg syntes det var litt slitsomt å være på barselavdelingen, men har skjønt i ettertid at det var gull verdt med tanke på ammestart.
Spør gjerne hvis det er noe konkret du lurer på
og lykke til!