Fødte mitt første barn på Ullevål i januar 2018. Følte meg veldig godt ivaretatt på føden - det var veldig fullt da vi kom inn, men de fant plass til oss. Heldigvis, for ungen kom etter bare 30min. Var på føden i ca 3-4 timer totalt.
Fra overføring til barselhotellet var historien en helt annen. Jeg følte meg ikke ivaretatt i det hele tatt. I løpet av de tre og et halvt døgnene vi var der så vi ikke samme fjes to ganger. Over halvparten av de som jobbet der snakket ikke norsk, eller så dårlig norsk at jeg ikke forsto dem. Prøvde flere ganger å få hjelp med amming, men hver gang tok det over halvannen time før det kom noen (utrolig stressende for en sliten og forfjamset førstegangsmor med en sulten og illskrikende baby). Jeg ble også klippet og sydd og hovnet veldig opp (kunne ikke sitte på tre uker etterpå), men mine smerter og bekymringer ble bare viftet bort. Ingen som kunne undersøke om ting så greit ut der nede, jeg fikk bare beskjed om å ta mere Paracet.
Så jeg hadde vært mere bekymra for personellet enn dopapiret på barselhotellet (men å ta med egne vaskeservietter er lurt!).
Nå er jeg gravid igjen og vet ikke hvor jeg skal føde, men det blir IKKE på Ullevål! (Men jeg har vurdert ABC, har inntrykk av at flere har følt seg ivaretatt der)