Har født både på føde B og på ABC klinikken. Å føde på Føde B var helt ok, fikk lystgass og litt ekstra hjelp mot slutten. Oppholdet på hotellet var også bra, selv om vi måtte bli i fem dager fordi lillemann hadde utviklet gulsott...
Vil absolutt anbefale å føde på ABC klinikken. Der fikk jeg/vi god oppfølging hos fast jordmor, men desverre hadde hun ferie da lillemann ville komme. Vi ble godt tatt imot da vi kom inn for å sjekke om jeg var kommet godt nok igang, og jeg kunne selv velge om jeg ville bli eller dra hjem da vi fant ut at jeg ikke var kommet godt nok igang. Vi valgte å dra hjem.
Kom tilbake 6 timer senere og da var det bare å henge i prekestolen. Jeg fikk jobbe i fred, siden jeg ønsket det, jordmoren tittet bare innom innimellom for å sjekke om jeg hadde det bra. Jeg gikk i dusjen, og to timer etter at jeg kom inn på sykehuset var det vaktskifte og jordmoren som tok imot sønnen min kom inn. Hun sjekket meg og hjalp meg oppi badekaret. Der slappet jeg av og småpratet med jordmoren i en 40 minutter før pressriene startet, og etter 20 minutter med pressing fikk jeg sønnen min opp i armene.
Stemningen var hele tiden rolig og trivelig. Jordmoren var en behagelig person og hun veiledet meg trygt om hvorvidt jeg skulle presse eller bare puste. De ventet til navlestrengen hadde sluttet å pulsere før de lot mannen min klippe den. Etter at jeg hadde presset ut morkaken hjalp de meg over i dobbeltsengen og der fikk vi kose oss sammen i to timer tror jeg før de begynte å måle og veie sønnen min. Så slappet vi litt mer av, før mannen og lillemann gikk rett over gangen til hotellrommet som er i samme avdeling/etasje. Jeg tok en rask dusj og skiftet klær før jeg fulgte etter dem.
Vi ble på hotellrommet til neste dag, da vi dro hjem. Vi kunne ha blitt lenger om vi ønsket det. Fikk samtale med en jordmor som gikk igjennom fødejournalen min med oss og forklarte alt vi lurte på før jeg fikk en kopi av den med meg hjem. Vi var begge mye mer fornøyd med denne fødselen, og mannen min likte seg godt på ABC klinikken