OS og stipend!!!

Elisemoor

Forelsket i forumet
Når man søker om stipend, må man da oppgi OS som inntekt????
Jeg har fått avslag pga dette, men ser jo at mange får stipend og OS.
Så hva stemmer?

dytt

man oppgir ja, men det regnes ikke som inntekt av lånekassen.

Men skjønner ikke hvorfor det står på nav sine sider at man ikke får bostipnd osv når man mottar OS da..
Har prøvd meg på den støttekalkulatoren, og jeg får kun 870 i utstyrsstipend når jeg oppgir OS

Er det forskjell på hvordan type utdanning man tar da? Kan dere som får stipend svare på hvilken utdanning dere tar og dere som ikke får kan svare på hvilken utdanning dere tar? Jeg går selv videregående

Jeg tar høyskoleutdanning og får lån og stipend med OS[:)][:)]

Jeg går også vidergående, men får nada

Man skal jo ikke oppgi inntekt til lånekassen når man søker om lån og stipend vel?[8|]

Det er jo i ettertid man får beskjed om at man ikke får omgjort noe av lånet til stipend fordi man har hatt for høy inntekt..

Etter det jeg har hørt så får man ikke stipend sammen med os på vgs.. [&:] men er jo fullt mulig det er feil da ..

____________________________________________--

Fant dette på lånekassen sine sider:

Spesielt for enslige forsørgere
Elever med ungdomsrett i videregående opplæring som får overgangsstønad fra Nav,
får mindre støtte fra Lånekassen. Foreldrestipendet regnes ut fra det du maksimalt kan
få i stipend og lån. Stipendet til videregående opplæring er behovsprøvd mot blant annet
trygdeytelser. Har du overgangsstønad betyr dette at du bare har rett til foreldrestipend
tilsvarende lånedelen av maksimal støtte.

_______________________________________________--

Mottar du trygd/pensjon, må du legge ved kopi av pensjons-/trygdevedtaket ditt. Du må føre opp gjennomsnittlig brutto stønad per måned dersom du får f.eks.:
  • stønad som enslig forsørger
  • attføringspenger/rehabiliteringspenger
  • utdanningsstønad fra folketrygden
  • annen pensjon/trygd
  • sykepenger
  • introduksjonsstønad

ORIGINAL: Elisemoor

Jeg går også vidergående, men får nada

det er jo en ganske stor forskjell da. Man har jo ofte mer utgifter når man tar en høyskoleutdanning enn når man går på vgs.

ORIGINAL: Delia

Jeg tar høyskoleutdanning og får lån og stipend med OS[:)][:)]

sign

Back
Topp