Ormen lange

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det noen som kan verset om ormen lange? Gutten min prøver å lære det, men jeg kan ikke bevegelsene.

ormen den lange , krøp som en slange, under et gjerde, tok seg ei pære , delte den i to en to

Ormen den lange, krøp som en slange(ta hendene sammen og bevege de som en slange)
under ett gjerde(ta den ene hånda under armen, som om slangen går under en stang liksom), tok seg en pære.(liksom ta tak i en pære med den hånda du tok under armen)
Delte den i to(dele liksompæra i to med "gjærde" hånda)... værsegod(strekke frem begge hendene såm om du sier "værsågo og spis) :)   (Evt: kasta den i do)

den du tenkte på?

Rekekreke skrev:

Ormen den lange, krøp som en slange(ta hendene sammen og bevege de som en slange)
under ett gjerde(ta den ene hånda under armen, som om slangen går under en stang liksom), tok seg en pære.(liksom ta tak i en pære med den hånda du tok under armen)
Delte den i to(dele liksompæra i to med "gjærde" hånda)... værsegod(strekke frem begge hendene såm om du sier "værsågo og spis) :)   (Evt: kasta den i do)

den du tenkte på?

Hehehe.... Takk for hjelpen, Rekekreke :)

Rekekreke skrev:

den du tenkte på?

Samme som her, men avslutter med
En, to, vær så god, mat ro med dette bord (i stedet for kun vær så god)

Det var den jeg tenkte på ja. Takk for svar!

Back
Topp