ormekur til hund kan det gis til katt??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
før så var jo hund og katt sammen men ser på vår at det bare står hund men kan katta få det? den har mark fått den nå og den går meg på nervene her, han mjauer og mjauer, går i søpla og river ut alt, går på benken og siser alt han får tak i blir gal. så vet jo at det blir mye bedre så fort han får i sge noe men kan han få det? eller må vi vente til i morgen og reise til dyrlegen da?

Egentlig ikke. Men noen typer markkur kan gis til begge.
Står det ikke på pakka at den kan gis til katt, ville jeg absolutt ikke gitt det.
Men om det er farlig eller går bør du ikke spørre oss om, men en veterinær... og tror ikke jeg har fått med meg at det har vært veterinærer eller dyrepleiere her inne hittil.

Jodda,det er i alle fall to veterinærer her inne.. Men om noen av de er pålogget nå er en annen sak. Kan du ikke skrive opp hva ormekuren heter å legge det ut her? Jeg har i alle fall den ene veterinæren på FB.
Du kan jo også søke på navnet til medisinen å se hva det står - om den kan gis til både hund og katt mener jeg.

MICAmor skrev:
Jodda,det er i alle fall to veterinærer her inne.. Men om noen av de er pålogget nå er en annen sak. Kan du ikke skrive opp hva ormekuren heter å legge det ut her? Jeg har i alle fall den ene veterinæren på FB.
Du kan jo også søke på navnet til medisinen å se hva det står - om den kan gis til både hund og katt mener jeg.

den heter Banminth jeg har fått sånn før til katten men da var det bilde av katt og hund på pakken nå er det bare hund, derfor jeg lurer for når man kunne kjøpe det på apoteket da var det til begge to liksom men nå bare hund

Med mindre det står i pakningsvedlegget at det er greit å gi til katt hadde jeg aldri gjort det.

Ett kjapt googlesøk på navnet til medesinen ga i alle fall mye nyttig info. Det er forskjell i konsentrasjonen av virkestoffet på den man gir til hund og den man gir til katt - ellers var preparatet det samme. Så om du klarer å regne ut hvor mye en katt trenger av en hundedosering så er det ikke farlig for pus i alle fall.

Back
Topp