Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Ida_83
Jeg har de under springen og vanner de 1 gang i uka. Så lar jeg det renne av og setter tilbake. Funka bra her [:)]
ORIGINAL: Ida_83
Jeg har de under springen og vanner de 1 gang i uka. Så lar jeg det renne av og setter tilbake. Funka bra her [:)]
ORIGINAL: Ida_83Samme her - det er veldig viktig at de ikke blir stående med vann for lenge!
Mange har "hørt" at den vanligste orkideen som er til salgs i norske blomsterforretninger, [link=http://www.orkidespesialisten.no/gallerier-phalaenopsis.htm]Phalaenopsis[/link], ikke skal ha mer enn et eggeglass vann i uka, noen har til og med "hørt" at et fingerbøl eller en liten teskje er nok… Hvor og når denne myten har oppstått, er ikke lett å si, men den er katastrofal… – ikke de første månedene, for orkideer dør sakte, svært sakte… – men når en orkide som Phalaenopsis (og mange andre) tørster og tørster i måned etter måned går det til slutt veldig galt.
Orkideer er lettstelte, men en bør bruke sunn fornuft med hensyn til vanning!
Jeg pleier å si at ett eggeglass vann i uka er passelig for en liten kaktus, og kaktuser kommer fra noen av jordas tørreste strøk. De vanligste orkideene kommer fra noen av jordas fuktigste strøk og må i lengden ha betydelig mer vann.