Hmm, jeg tok en nærmere titt på orkideene mine idag, og tror ikke det er så mye håp for dem likvel. På den ene var det igjen kun ett grønt blad, men røttene som stakk opp var rimelig tørre. Det samme var stengelen. Kutta stengelen og lot det renne godt med vann gjennom potta før jeg satte den på plass i potteskjuleren igjen. Plasserte den i kjøkkenvinduet.
Den andre hadde ingen grønne blad igjen, men to gule. De falt av da jeg skulle vanne den i vasken. Røttene var inntørket og stengelen også knusk tørr. Jeg kutta stengelen på denne også og satte den også i vinduet. Har et ørlite håp om at begge kanskje overlever! [8D] Selv om de kanskje egentlig er så og si døde..
Jeg har en kaktuslignende plante som hadde en lilla blomst i midten av bladene. Den så ut til å dø sakte men sikkert. Blad etter blad visnet. Helt til det ikke var flere blader igjen. Men da plutselig, kom det opp nye bittesmå blader to steder i potten, og det så ut til at den ensomme kaktusen var blitt til to små nye planter! Helt til jeg glemte å vanne den...
Har en fredslilje stående på stua, og den er det kjempeenkelt å holde i live, fordi den sier ifra når den trenger vann! Da henger den med bladene. Den har jeg enda ikke greid å ta knekken på. Enda den har hengt med bladene i mange dager enkelte ganger...
Haha, dette ble et langt, grønt innlegg fra meg! Jeg som ikke eier grønne fingre, men skulle ønske jeg gjorde det.. Må vel begynne å huske å vanne plantene mine først... [8|][:-]