Orker egentlig ikke...

ingerj

Forelsket i forumet
Å gå på jobb i dag. Har sagt til meg selv at nå skal jeg lytte til kroppen og ikke presse meg, men jeg jobber kun fire timer, så da tenker jeg litt sånn - skjerp deg, fire timer klarer du! Men så blir jeg helt skutt når jeg drar hjem.. Er jo ikke syk, men er delvis sykemeldt grunnet slitenhet, så hvis jeg blir hjemme må jeg ha sykemelding for i dag.. Vanskelig dette :(

Viktig å lytte til kroppen din nå. Hva med å prøve å være fullt sykmeldt i ei uke sånn at du får hvilt deg litt? Da greier du kanskje mer etterpå igjen?

Kan du fordele timene i uka slik du vil? Kanskje du kan forskyve litt, slik at du får hvilt idag?
Er det lang/tung reisevei i tillegg? (Jeg vurderer å kjøre bil istedet for tbane/buss når månedskortet mitt går ut om et par tre uker. Sparer mye tid og krefter.)

Viktig å lytte til kroppen din nå. Hva med å prøve å være fullt sykmeldt i ei uke sånn at du får hvilt deg litt? Da greier du kanskje mer etterpå igjen?
Jeg tenkte på full sykemelding, men de har ingen vikar å sette inn, så det blir mer på mine kolleger og meg når jeg kommer tilbake igjen. Sliter med dårlig samvittighet fordi jeg allerede får litt tilrettelegging og mine kolleger får mer..

Jeg tenkte på full sykemelding, men de har ingen vikar å sette inn, så det blir mer på mine kolleger og meg når jeg kommer tilbake igjen. Sliter med dårlig samvittighet fordi jeg allerede får litt tilrettelegging og mine kolleger får mer..
Sliter med samvittigheten selv, MEN så hadde vi vell aldri kunne tilgitt oss selv om vi presset oss slik at det gikk ut over barnet i magen? Det er ikke vårt ansvar å ta vare på di andre som jobber. Ikke lett og legge det fra seg, men det er arbeidsgivers jobb å ordne dette. Lykke til uansett hva du velger å gjøre :-)

Har dårlig samvittighet jeg også pga at jeg har vært sykmeldt siden uke 8-9, og kommer sannsynligvis ikke tilbake i jobb før permisjon. Vet det ble vanskelig for sjefen da jeg ble sykmeldt, men han sa rett ut til meg at det er IKKE mitt problem, og det skal jeg IKKE bekymre meg for. Det viktigste vi gjør nå er å ta vare på oss selv og babyen, og da må vi bare prøve å legge fra oss den dårlige samvittigheten. Det er ingen som takker oss for at vi ofrer helsa vår for jobben...

Jeg har 50% sykemelding og tar en dag i uka fri. Hopper over lunsjen, da jeg må spise hele tida uansett, da får jeg kortere dager. Men jeg føler meg også utslitt selv om jeg har 50%!! Godt å lese at det er flere som vurderer 100! Men jeg har lovet meg selv og slappe av og ikke stresse, sier ifra når jeg ikke rekker oppgavene mine- så skal jeg prøve å holde ut til jul ihvertfall ! :) har du en fysisk krevende jobb? Trives du?

Har dårlig samvittighet jeg også pga at jeg har vært sykmeldt siden uke 8-9, og kommer sannsynligvis ikke tilbake i jobb før permisjon. Vet det ble vanskelig for sjefen da jeg ble sykmeldt, men han sa rett ut til meg at det er IKKE mitt problem, og det skal jeg IKKE bekymre meg for. Det viktigste vi gjør nå er å ta vare på oss selv og babyen, og da må vi bare prøve å legge fra oss den dårlige samvittigheten. Det er ingen som takker oss for at vi ofrer helsa vår for jobben...
Skulle ønske det var slik her. Når jeg kom fra legen og var sykmeldt i 4dager rakk jeg ikke si mer enn: "sykmeldt..." Før der ble spurt: hvor lenge? 100%?!

I tillegg til meg er ei ute i permisjon allerede, så vi blir borte 6mnd samtidig + en har nettopp sagt opp. Så får jo dårlig samvittighet.

Skulle bare ønske de skjønte at ting går litt saktere om dagen. for kravene er like høye :(

Jeg har ikke dårlig samvittighet lengre.. Hadde det velddig i starten , men nå ser jeg at mine kollegaer "utnytter" meg når jeg faktisk er på jobb, og null hensyn eller hjelp til tilrettelegging.. Så det funker ikke mer enn det jeg jobber nå.. Men håper selvsagt holde ut til permisjonstart.. Men har mine tvil.. Her må kroppen styre litt også! og ikke bare tvinge oss sånn at vi ikke fungerer ellers!

Huff..Jeg vet hvordan du har det og det er ikke lett. På den ene siden er det viktig å lytte til kroppen, mens på den andre siden så vet en at at om en selv ikke stiller på jobb så er det andre som må ta "byrden". Og når man kanskje ikke har synlige plager blir det enda vanskeligere å skulle ta hensyn til seg selv. Men vi skal jo fungere utenom jobb også og i noen tilfeller kan det kanskje være bedre å ta en liten pause for så å komme tilbake igjen fremfor å brenne seg helt ut? :)

Jeg har 50% sykemelding og tar en dag i uka fri. Hopper over lunsjen, da jeg må spise hele tida uansett, da får jeg kortere dager. Men jeg føler meg også utslitt selv om jeg har 50%!! Godt å lese at det er flere som vurderer 100! Men jeg har lovet meg selv og slappe av og ikke stresse, sier ifra når jeg ikke rekker oppgavene mine- så skal jeg prøve å holde ut til jul ihvertfall ! :) har du en fysisk krevende jobb? Trives du?
Jeg elsker jobben min :) er helsesøster på helsestasjon, så det er ikke fysisk krevende. 50% sykemeldt og har vært det en stund. Men som dere andre sier... Det er like høye krav selv om jeg er kortere dager på jobb. Føler at jeg sliter meg helt ut fordi jeg skal være så effektiv når jeg er der..! Så kollapser jeg helt og klarer ikke å bidra noe med barna hjemme på ettermiddag og kveld.. :( gikk på jobb i dag, og er helt skutt nå, så jeg angrer litt på at jeg gikk. Men tror at ventetiden blir ekstremt lang hvis jeg blir fullt sykemeldt nå. Hadde også tenkt å holde ut til jul og heller vurdere ting etter nyttår. Godt å høre at jeg ikke er alene i alle fall :)

Håper det går bedre neste gang du skal på jobb.
Jeg jobber noen uker 40 % og andre uker 60 %, så får jeg hentet meg inn, men litt færre dager innimellom.

Jeg kontaktet jordmor som helt klart anbefalte full sykemelding. Får sykemelding av legen i morgen :) så nå gjenstår det kun å få sagt fra til sjefen i morra :(

Tenk på deg selv! Ingen som takker deg allikevel :) lykke til, det går nok bra! De har jo ikke lov til å si noe på det, det er bare din egen samvittighet det går ut på!

Fikk sykemelding, og har sagt fra til sjefen, så nå kan jeg slappe av :)

Full sykemelding ut november i første omgang :)

Back
Topp