Orker dere å trene?

Jeg er ikke akkurat noen treningsperson, men går og sykler endel kilometer hver uke (noen fordeler skal det være å ikek å ha leppen..). I tillegg holder jeg på meg yoga.
Har veldig lyst til å begynne å løpe igjen når det blir bart på veiene. Håper bekken og generell form godtar det.

Ååå!! Gleder meg til skogsstiene blir snøfrie og sånn delvis tørre, og at formen er så va at jeg kan løpe! Fryktelig tungt å løpe i råtten dypsnø :schocked028:hilarious:

Jeg trener veldig mye hard styrketrening til vanlig, men nå tør jeg ikke! er så redd for at det skal gjøre til at noe går galt, haha! Men, jeg trener litt allikevel da, bare ikke like hardt og like ofte. I andre trimester tør jeg vel kjøre på litt igjen.

Det er ikke noe i veien for at vi ikke kan trene skikkelig styrke! Vi må bare kjenne etter på kroppen og velge vekk øvelser som ikke kjennes bra. Og naturligvis vil det nok være nødvendig å redusere på antall kg mot slutten, men da kan vi jo heller øke antall repetisjoner - om det føles riktig :)

Jeg trener veldig mye hard styrketrening til vanlig, men nå tør jeg ikke! er så redd for at det skal gjøre til at noe går galt, haha! Men, jeg trener litt allikevel da, bare ikke like hardt og like ofte. I andre trimester tør jeg vel kjøre på litt igjen.
I forrige svangerskap trente jeg mye og da også styrke 4 dager i uken. Kjørte øvelser som mark og knebøy som vanlig frem til 3.trimester, da gikk jeg ned i kg.
Her funka det helt supert og fikk beskjed av både jordmor og lege om at jeg kunne trene slik fordi jeg hadde holdt på med sånn trening i lang tid :)

Last edited:
Her har jeg begynt på med styrketrening igjen for å få igjen litt energi :)
Skikkelig seigt å begynne men utrolig deilig når jeg er ferdig + at jeg gjerne vil ha en opptrening før fødsel sånn at jeg er i form når den dagen kommer.

Synes det er en utrolig overgang å ikke ha energi til å trene som før, håper det blir litt bedre etter hvert. Prøver å trene annenhver dag, går en kjapp tur de dagene jeg ikke trener. Er veldig glad i hard intervall-løping, det har jeg kutta ut på grunn av for høy puls og trener litt roligere styrke enn før.

Her prøver jeg å gå litt turer innimellom, men trøttheten tar knekken på meg etter en dag på jobb. Så får bare hvile når kroppen sier det, og kose meg med turer de dagene jeg har litt energi. For nå føler jeg ikke at jeg får energi av noe..

Synes det er en utrolig overgang å ikke ha energi til å trene som før, håper det blir litt bedre etter hvert. Prøver å trene annenhver dag, går en kjapp tur de dagene jeg ikke trener. Er veldig glad i hard intervall-løping, det har jeg kutta ut på grunn av for høy puls og trener litt roligere styrke enn før.

Det er nok smart! Det er anbefalt å ikke ligge noe høyere enn 90% av max, men jeg merker at det skal ingenting til før pulsen stiger og jeg blir sliten og andpusten :hilarious: og 90% er jo en OK intervalløkt det, så lenge jeg kjenner at jeg har overskudd og ikke blir helt pumpa kjører jeg på. Føler meg som en hval med kols om jeg nermer meg 90% uansett, så det er uaktuelt :laughing002

Med min første hadde jeg DEN planen, jeg skulle trene som normalt og jeg skulle være såå frisk å rask! Jeg skulle hvertfall ikke sykemeldes!! :p

Men så kom trøttheten og kvalmen, som varte i det uendelige. Ble sykemeldt også. Så trening kunne jeg bar glemme, var glad jeg bare kom meg i dusjen minst to ganger i uka:hilarious::hilarious:
Denne gangen orker jeg ikke planlegge slikt, blir bare så skuffet over meg selv. Bare jeg klarer å gå en tur i ny og ne, er jeg fornøyd:happy:

Hadde en god styrkeøkt i sta:) veldig deilig!! Tenker jeg skal svømme 1000m på fredag hvis formen tillater det:) kjenner jeg blir mer og mer ugg nå:nailbiting:

Har ikke fått trent ordentlig siden januar pga en del sykdommer hos både oss og barna. Er veldig sliten og trøtt for tiden, men gleder med til å begynne opp igjen:D skal på TUL om 2 uker, tenker å ta det med ro til vi har fått vært der:p

Jeg prøvde å løfte litt knebøy i går i håp om at det kunne hjelpe på kvalmen :hilarious: ehm, jaja, det var i minste ett forsøk! Haha

Lever en aktiv livsstil, og skal prøve å holde meg så aktiv som mulig hele veien.
Har måtte kutte ut jogging i tidligere svangerskap pga at det blir så ubehagelig med kynnerne.

Back
Topp