orkar snart ikke mer!

Lizzy82

Andre møte med forumet
Har en underbar gutt på snart 9 månader som sover så illa om natta! Vi är inne på 4:e uken og ser ikke ut som det snur.
Han somnar som regel 19.15 om kvelden og sedan vaknar han føljande:
22.00
23.00
00.00
02.00
03.30
05.30
07.30

Han får mjølk kl 22.00 og innan han legger seg for kvelden og på morgonen vid 5 halv 6.
Han äter jätte mye om dagen.

Jag orkar snart ikke mer, ska till helsesyster i morgon.

Någon mer som sliter med detta??
Vad ska jag gøra??

Man blir tokig av før lite sømn känner jag.
 
Vi har det og slik, er nok en utviklingsperiode. Vært slik etter jul.
Samsover og ammer jeg da :)
 
Sniker fra juli.. Her er det sånn. Vært sånn siden han var 10 uker.. Nå.er han 6.5 mnd. Våkner etter 30 minutter. Så ca hver time, hver halvtime natten igjennom. Max 2 timer om gangen. Jeg har bestilt fotsoneterapi nå. Kan si ifra hvordan det går.
 
Ja vi har en periode med dette nå vi og. Etter at hun endelig hadde begynt å sove tumgt og lenge før hun våkna, så våkner hun nå på samme tid hver time nesten hele natta... veldig slitsomt, men mest for min samboer da jeg sover på sofaen for tiden.
 
Vi er og inne i en dårlig soveperiode...
Har ingen råd, bare medfølelse...
 
Skjønner at det er tøft.
Håper du får råd hos helsesøster.

Du er flink - uansett hvor lei du er❤️
 
Vi har hatt det slik vi også. Er litt bedre nå. Vår lille snuppe sov 30 min etter at vi la henne. Og deretter våknet hun hver time gjennom hele natten. Fikk ikke til å sove igjen om det ikke ble tilbudt pupp. Hun bruker ikke smokk.

Vi begynte kampen en kveld da jeg var helt utslitt. Hun våknet som før etter 30 min. Ble ikke tilbudt pupp og gråt en del. Men var der og holdt på, snakket til, vugget og trøstet etter beste evne. Gikk greit med litt skriking frem til etter at vi hadde lagt oss. Da var hun vant med å bli tatt opp i vår seng og fikk ligge inntil puppen hele natten. Illskreik da i 2 stive timer. For så å sovne utmattet. Sov da i 1 t før hun skreik i en til. Jeg gråt også for å si det slik. Hun fikk fortsatt mat hver 3. time.

Neste natt gikk bedre. Hun våknet fortsatt som før, men var letter å trøste og få til å sove. Og jeg tenkte at dette går seg fort til. Det gjorde det IKKE. Vi hadde den samme kampen hver natt i 65 døgn. Nå, når hun ikke er syk vel og merke, sover hun fra hun legges i 19-20.30 tiden til vi legger oss eller til i 2 tiden. Blir trøstet og sovner igjen, men får mat rundt to-tre. Sover igjen til 5-6. Da blir hun tatt over i vår seng og sover videre der, med puppen, til vi står opp i halv åtte-åtte tiden.

Så jeg anbefaler deg bare å stå i det. Det går over. Men ikke gi etter når du først har bestemt deg. Hold ut, selv om det er dritt tøft når det står på. Du har min fulle sympati.
 
Vi har vært inne i en veldig god periode nå siden jul. Men natt til i går og natt til idag, så har hun begynt å tulle igjen. Jeg tar hun da opp av sengen, tilbyr flaske, raper henne godt og legger henne ned igjen. Da hyler hun ca 20 min før hun sovner igjen.. Går da fram og tilbake til sengen med jevne mellomrom og stryker på henne før jeg "forsvinner" igjen.. Fungerer fint å la hun finne søvnen selv, men du må ha "hjerte til" å la barnet gråte...
 
Tack før alla svar og gott att høra att man ikke är ensam. Tråkigt att en del barn ikke førstår det här med att man ska sova om natta. Lycka till alla ni som også sliter med sømnen, jag håller tummarna att det snart går øver før er også.

Precis så sa helsesyster i fredags, du må la barnet gråte.
Hon tyckte vi skulle prova att han sov på eget rum og att vi ikke går in så fort han børjar gråta utan vänta en stund og så lägga ner honom i senga.

Han reser sig så fort han vaknar og så står han där tills vi kommer og lägger ner honom og så somnar han nästan direkt. Detta har blivit en ful ovana trodde helsesyster då han vaknar oftast på samma tidspunkt. Han roar sig direkt när man lägger ner honom i senga men sømnen blir ju størd även før honom av detta.

Så nu ska vi førsøka snu denna ovanan. En 9 månaders bebis ska sova långa perioder om natta nu og dom behøver ikke mat om natta när dom äter så mye på dagtid fick jag også som svar.
 
Sniker fra juli.. Her er det sånn. Vært sånn siden han var 10 uker.. Nå.er han 6.5 mnd. Våkner etter 30 minutter. Så ca hver time, hver halvtime natten igjennom. Max 2 timer om gangen. Jeg har bestilt fotsoneterapi nå. Kan si ifra hvordan det går.

Fotsoneterapi, vad gør dom då? När ska ni dit? Ni verkar ha haft det ännu jobbigare stackare....noll sømn!!!
 
Vi har også ei som våkner ofte, snart 8 mnd. Jeg har ikke hjerte til å la henne gråte, så vi samsover. Ikke orker jeg styre så fælt om natten heller. Vi sov ikke gjennom en natt på 5 år med de to eldste, så vi velger enkleste løsning. Vi vet det hår over og ønsker å ha det så komfortabelt som mulig i nuet. Jeg begynner å jobbe om en uke, og da vil mannen på dikt kjøre avvenning. Men ikke ennå.
 
Back
Topp