Orginal-termin vs OUL-termin

Minionmor

Forelsket i forumet
Augustbarna 2021
✨️Julestjernene2023✨️
Er litt nysgjerrig på hvilken termin som stemte best hos dere, den orginale mens-terminen eller terminen du fikk på den ordinære ultralyden. Skriv inn etterhvert som dere føder.

Jeg fikk selv fremskyndet min termin hele 8 dager på OUL, så er spent på om den stemmer eller om jeg faktisk må gå 8 dager (eller mer) over termindatoen :nailbiting:
 
I mitt første svangerskap var mensetermin 31.01 og OUL 27.01. Jeg fødte 02.02, så jeg stoler litt mer på mensetermin kjenner jeg!
 
I første svangerskap var menstermin 22 desember, tror jeg, så tul-termin 25 desember, og oul 27 desember. Vannet gikk delvis 26 desember, men det ble mistolket og avvist som utflod/at jeg tisset på meg. Ble satt i gang 9 dager over termin.

Denne gangen er menstermin 30 august, og tul- og oul-termin 28 august :)
 
Mens termin 5/9 Oul 25/8 spennende å se når det skjer! Men er klar jeg
 
Her har menstermin og oul termin samsvart på alle 4. De 2 eldste ble termin flyttet 1 dag eller noe sånt på oul. Med nr r og nå 4 var menstermin og oul termin samme dato.
 
Har ikke født enda, men ble satt frem på OUL. Er nå 6 dager over termin og virker som mensenterminen er mer riktig. Kommer til å bli satt igang 1 dag etter mensentermin og 11 dager etter OUL-termin dersom jeg ikke føder før.
 
Menstermin ble satt til 21.august, men siden det er IVF, tok sykehuset utgangspunkt i tilbakesettingsdato som var 1.desember, dermed ble ble oultermin 26.august. Jeg har ved flere anledninger forklart legene på sykehuset at legeforening tar utgangspunkt i dato for egguttak/befruktning, men de sier at de følger egne rutiner. Heldigvis får jeg ekstra oppfølging pga delt livmor, ivf og overstimulering, så er ikke bekymret for en evt. overtid.
 
Last edited:
Gutten min har kommet!

Hos meg stemte den orginale terminen 9. august mye bedre enn OUL-terminen 1. august. Han ble født 7. august og var bare 3060g, så ikke ut som en baby som ble født 6 dager over termin. Så skal stole mer på min egen orginale termin neste gang (dersom jeg tør å få flere barn:nailbiting:).
 
Sniker: det kommer vel mer an på lengden på mens osv.

Jeg hadde (med forrige)
menstermin (regnet hos fastlege med 28 syklusdager):15.10
Tidlig UL : 08.10
OUL: 10.10
Fødte 29.09.
Han var 3680 g når han ble født, så jeg tror 15.10 var veldig off.

Denne gangen er det litt samme..
Men jeg har korte menssykluser, så en leges menstermin vil aldri stemme da de regner 28 dager:shifty:
 
Med lillebror nå :
OUL termin: 7 august
Mens termin: 7august
Tidlig UL termin uke 12: 5august
Kom 6 august :Heartblue

Med storesøster :
OUL termin: 8 juli
Tidlig UL termin uke 10 : 3 juli
Kom 2 juli :Heartpink
Så min erfaring er vell at den tidlige ul er nærmest og stemmer best :)
 
Back
Topp