Organisere skittentøy

Har tre kurver på badet. En til klær, en til hvite håndklær/kluter og en til fargede håndklær/kluter. Samt to må kurver, en for hvitt undertøy, en for farget.
Ønsker meg digert vaskerom så jeg kan ha en kurv for hver type vask.

Alt går i samme dunken på badet.
Når det kommer seg inn på vakserommet, har jeg egen dunk til
-60-graders (sokker, truser, håndklær, kluter, sengetøy)
-30/40 mørk
-30/40 lys
-30/40 rødt/gult/oransje
-ull

Har dunken på badet . Skulle være flink til å ha alt i forskjellige dunker, men det var det ikke plass til. Sorterer nemlig slik:

Mørk vask
Hvit vask
Lys vask
Sterke farger
Fin vask
Ull
Sengetøy og håndklær
Silke

Har en kurv på badet, og en tredelt kurv på vaskerommet. :)

Har sortering på vaskerommet, hvitt, mørkt, farget, undertøy, ull, håndklær. På badet i andre etasje ( der soverommene er) har vi en skittentøyskurv. Den tar jeg med ned og sorterer når den er full.

To dunker på soverommet, mørk 40 og ull. Og to dunker på badet, babytøy og mørk/håndklær. Skulle hatt egen til håndklær og mørkt tøy på badet, men ikke plass nok... Lyst tøy har vi nesten ikke, det lille vi har havner sammen med babytøyet. Egentlig bare et salig rot med dunker både her og der, men har bare blitt slik. Ønsker meg eget vaskerom med god plass til sortering!!!

Vi har en kurv på soverommet i andre etasje. Jeg legger mitt skittentøy i den, mannen legger sitt en halvmeter unna, på gulvet. Så har vi en på badet. Jeg legger alt av klær som tas av i første etasje i den. Mannen legger det meste oppå den, på lokket. Det drar katten ned på gulvet og tisser på hvis jeg ikke er rask nok til å putte det nedi kurven. Hvis katten tisser på det blir det lagt i pose som knytes og satt ned på vaskerommet i kjelleren til maskina er ledig. Det kjører jeg i maskina på 95 grader uten tanke på sortering. Mannen velger ofte å la posen stå der og marinere i noen dager før han vasker det på 40 grader, oppdager at det fortsatt lukter etter vask og kaster det.

På vaskerommet i kjelleren står det fire kurver. Mørk 60, lys 60, hvitt og spesial (ull, silke, endel klær som ikke skal i tørketrommel etter vask). Mannen kaster alt av skittentøy fra kurven på soverommet og kurven på badet ned trappa. Jeg plukker skitne sokker fra alle trappetrinn og soper sammen kleshaugen inn på vaskerommet. Der sorterer jeg. Dersom mannen mot formodning sorterer går alle mine klær i spesialkurven, uten unntak. Alle barnas klær går i lyst eller mørk 60 grader, ull også, og redder jeg det ikke blir alt vasket og så slengt direkte i tørketrommelen.

Har kommet fram til at det ikke har med antall kurver å gjøre, men med hvem du bor sammen med.

Vennlig hilsen
Ikkefrustrertidetheletattneiiiiida.

Vi har en kurv på soverommet i andre etasje. Jeg legger mitt skittentøy i den, mannen legger sitt en halvmeter unna, på gulvet. Så har vi en på badet. Jeg legger alt av klær som tas av i første etasje i den. Mannen legger det meste oppå den, på lokket. Det drar katten ned på gulvet og tisser på hvis jeg ikke er rask nok til å putte det nedi kurven. Hvis katten tisser på det blir det lagt i pose som knytes og satt ned på vaskerommet i kjelleren til maskina er ledig. Det kjører jeg i maskina på 95 grader uten tanke på sortering. Mannen velger ofte å la posen stå der og marinere i noen dager før han vasker det på 40 grader, oppdager at det fortsatt lukter etter vask og kaster det.

På vaskerommet i kjelleren står det fire kurver. Mørk 60, lys 60, hvitt og spesial (ull, silke, endel klær som ikke skal i tørketrommel etter vask). Mannen kaster alt av skittentøy fra kurven på soverommet og kurven på badet ned trappa. Jeg plukker skitne sokker fra alle trappetrinn og soper sammen kleshaugen inn på vaskerommet. Der sorterer jeg. Dersom mannen mot formodning sorterer går alle mine klær i spesialkurven, uten unntak. Alle barnas klær går i lyst eller mørk 60 grader, ull også, og redder jeg det ikke blir alt vasket og så slengt direkte i tørketrommelen.

Har kommet fram til at det ikke har med antall kurver å gjøre, men med hvem du bor sammen med.

Vennlig hilsen
Ikkefrustrertidetheletattneiiiiida.
Hahahahahaha, nå måtte jeg le! :D forstår du er frustrert da. ;)
Eneste mannen får lov til her, er å bære skittentøysdunken inn på vaskerommet, og å brette klær. Han er nektet adgang til vaskemaskin og tørketrommel. :p

Back
Topp