Organisere skittentøy

Mamma842

Forelsket i forumet
Hvordan organiserer dere skittentøyet i huset? Vi har ofte skittentøy på soverommet og på badet, og en del går rett på vaskerommet. Men alt er et eneste stort rot.. Har dere skittentøyskurv på hvert "aktuelt" rom, og en ekstra stor på vaskerommet, eller har dere sortering på vaskerommet? Jeg trenger tips❤️

Nå er vi bare to da :p men jeg kjøpte en svart og en hvit skittentøyskurv på IKEA. En til hvitt og en til svart. Ull legger jeg i en egen liten kurv :)

en heeeil hau på badet , har ingen vaskerom..... prøver og ha system meeen... - :P

Har 60 vask i en kurv og 40 i en. Disse står på badet. Nå når vi flytter får vi vaskerom og da skal jeg kjøpe en til å sortere sort og hvit 40.

Har en kurv til hvit, en til svart og en til ull og andre ting som ikke vaskes på vanlig vask.

Har fire store på gulvet til
Håndklær
Truser/boxere
Mørke klær
Lyse klær
En expedithylle med skuffer i til
BHer
Finvask
Barnetøy
Barneulltøy

Jeg har en kurv på badet så vi kan slenge klær oppi der, den tømmes daglig som regel. Så har jeg 1 skittentøysdunk på utsiden av badet i mellomgangen. Og der har jeg alt skittentøy.

Har en kurv på badet nede, en på badet oppe, og to på vaskerommet. Alt slenges oppi dem uten noe system. Jeg sorterer hver gang jeg skal vaske...
Men nå har vi kjøpt skap fra IKEA der det er to hull i døra, der hvert hull fører til hver sin kurv. Her skal det hives undertøy og sokker i ett hull, og guttungens tøy og babyens tøy i det andre. Da er i det minste det sortert...
Så tenkte jeg at håndklær og treningstøy skal hives i den ene på vaskerommet og mine og samboers vanlige klær i den andre.

6 kurver på vaskerommet:

En med alt før sortering
Mørk 40
Lys 40
Mørk 60
Lys 60
Ull

Finvask og teknisk blir liggende i en haug..

Vi har to slike på vaskerommet. En kurv til lyse klær, en til mørke, en til 60 grader og den siste til ull og 30 gradersting.ImageUploadedByBV Forum1443115071.733985.jpg(fant bildet på Google.)
På rommet legger vi ikke fra oss klær, om vi gjør det, så blir det tatt med ut dagen etter. På badet har vi en liten flettet kurv som det er plass til barneklær og undertøy og sånn i. Den må tømmes hvertfall annenhverdag. Sorteres da i kurvene på vaskerommet.

Vi har skittentøyet på badet :) har to kurver, en til farget og en til hvit :)

Vi har en på badet. Sorterer ut rett fra den og inn i vaskemaskinen :)

Vi har 4 skittentøyskurver på badet, og alle må ta ned sitt tøy der hver dag og sortere i kurvene (mørk 40 grader, lys 40 grader, ull og en til kluter undertøy og håndklær 60grader) alle kurvene har lokk og rommer akkurat 1 vask, så når kurva er full går det rett I maskinen. :) vi er 4 stk nå (snart 5) og etter at det systemet ble innført har vasken gått som en lek :)

Fire korger på badet; 40, 60, 90 og ull/finvask. Og påminning til ungane om å legge skittentøy i vask... Synest dette systemet fungerar veldig greit, ei full korg er akkurat ei maskin.
7f3f940d4f36c2be0f863afe00de29bc

Farget og hvitt kurv på badet, god størrelse på de. Også en liten til ull og 30 graders tøy:-)

Fire korger på badet; 40, 60, 90 og ull/finvask. Og påminning til ungane om å legge skittentøy i vask... Synest dette systemet fungerar veldig greit, ei full korg er akkurat ei maskin.

Hvor har du kjøpt de?

Vi har kaos! To store kurver der alt slenges i dem, så blir det en stor haug på badet hver dag.. Jeg blir gal ;)

Vi har en stor skittentøysdunk på badet med to rom, en til klær og en til håndkler og sengetøy. Har bad og soverom i samme etasje. Vaskerommet er nede ved kjøkkenet så gidder ikke gå opp for å kaste ting til vask, så har en skittentøyskurv der også.

Men du sorterer hver kurv etter farge også ja?

En kurv på badet og en på vaskerommet. Men blander alt i kurvene ;)

Back
Topp