Organdonasjon

Ja, det er kjempebra! Plutselig en dag står man der selv og ser på en pårørende som trenger et nytt organ :Heartred
Ja, bare tenk om det er mine egen barn! Som trenger. Da er det godt ordningen finnes da.

Min pappa fikk ett nytt hjerte for 2 år siden. Så jeg hadde jo selvfølgelig sagt ja til det.

Om omstendighetene skulle bli slik at jeg fikk være organdonor, er det et ønske jeg har. Har fortalt mannen som er nærmeste pårørende. Trenger ikke registrere meg noe sted så lenge han kan si at jeg har ytret ønske om å bli donor.
Jobber med både organ givere og mottakere i det daglige så har god kunnskap innenfor temaet.
Desverre er det Alt for få tilgjengelige organer til mennesker som er sårt trengende.
Jeg skulle ønske Norge benyttet seg av en lignende løsning som f eks. Spania. Hvor alle automatisk er donor, med mindre en har registrert at det ikke er noe en ikke ønsker.

Jeg ville registrere meg i tilfelle det hastet med nå bevare organer og ingen fikk tak i mine nærmeste. Men ja, alle rundt meg vet hva jeg vil og får bare håpe de respektere det ønsket om det noen sinne skulle bli aktuelt.

Back
Topp