Organdonasjon....

Babyx7

Forumet er livet
En av tre pårørende sier nei til organdonasjon

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143454

Hva mener dere om organdonasjon???????

Jeg er helt klart for organdonasjon!! De fleste av oss ville ikke sagt nei til å motta et organ som kunne redde livet vårt eller livet til en vi er glad i. Det å da samtidig si nei til å gi bort organer...det blir litt feil i mine øyne. Dobbeltmoral.

Men forstår at når man står midt oppi det, så er det nok en vanskelig avgjørelse å ta midt oppi sorgen.

Eg har hatt donorkort i lommeboka i maaange år eg...
Var blodgiver og..men får ikkje gi meir pga mangelsjukdom [&o]

Jeg har donorkort i lommeboken, har sikkert hatt det i 5 år...
Har alltid sagt at de kan ta det som er å bruke også kremere resten.
Så hele familien er klar over det.
Men det skulle funnest en bedre registrering av donorer...

Jeg har donorkort, og har sagt HELT klart fra at mine organer skal brukes hvis det skjer meg noe!

Skjønner ikke at folk ikke vil det!

Har folk da tenkt over hva som skjer hvis et familiemedlem trenger et organ? Da ønsker man vel å få et? Da må man jo tenke andre veien også. Man har jo ikke bruk for organene hvis man er død?

Jeg vet at en del pårørende synes det er vanskelig, men jeg synes argumentene er så tynne!

Men dette er da bare min mening. Tanken på at jeg kan redde et annet menneske og en familie, gjør at det ikke er tvil i min sjel!

M

Har sagt fra til kjærest og mamma og pappa om at æ ønske å donere bort organan mine om noe skulle skje. Men har ikkje sånn kort, d burde æ kanskje skaffe mæ...
Syns d e en flott ting å gjøre! Skulle gjerne gitt blod, men besvim bære ved tanken!

har ikke donorkort, men har gitt beskjed til nærmeste familie at jeg ønsker at de skal tillate å bruke organene mine dersom de noen gang må ta den avgjørelsen.

Helt siden jeg var ganske ung har vi diskutert det hjemme, så i min familie er det ikke tvil om at jeg ønsker å "brukes" når jeg dør. Nå har jeg også fått donorkort som jeg har i lommeboka... sånn i tilfelle...

Jeg har sakkt de kan ta alt de kan bruke jeg trenger det ikke når jeg blir grilla [;)]

Jeg har alltid med meg donorkort og har vært blodgiver i flere år. Også står jeg i beinmargsregisteret.

Jeg vil gjerne donere bort organgene mine... Har sagt det til alle i familien min, men har ikke fått skaffet med donorkort enda da...

Har hatt donorkort sia jeg var 12 år. Skal også grillest og da kan de plukke ut det de trenger først, som sakt hva skal man med det når en er død???

Meg er det bare å ta av etter min død hvertfall!!
Alle som kjenner meg vet det. Jeg har donorkort pluss at moren min har et som er mitt[:)]

Min mor og jeg har hatt det i mange år[:D]

ORIGINAL: fruluna

Jeg har alltid med meg donorkort og har vært blodgiver i flere år. Også står jeg i beinmargsregisteret.

Det har eg tenkt masse på og..korleis gjekk du fram for å komme i det registeret?? Er dei strenge på det? F.eks. så får ikkje eg gi blod meir, pga B12-mangel..

Om jeg skulle dø, er det bare å bruke av meg.
Har donorkort i lommeboka, og om jeg får lov når jeg har født, vil jeg fortsette å gi blod, og også registrere meg som beinmargsdonor.

Jeg har hatt donorkortet mitt med med siden 9. klasse.. Samboern har trua med å si nei, så han får ikke stå som pårørende..

Ble blodgiver - men før jeg fikk gitt blod første gangen så testa jeg positivt på gravitidets-test, og man får jo som kjendt ikke gi blod mens man er gravid eller mens man ammer, så jeg må nok vente litt til..

Back
Topp