Organdonasjon

Jeg er veldig for organdonasjon [:)] Har donortkort i pengeboka, har fått mamma, pappa og besteforledrene mine til å få det samme [;)]

Kusina mi fikk nytt nyre fra sin far i desember 2009, og jeg hadde selv stilt opp dersom noen av de i aller nærmeste familie ikke passet som donor [:)]

for

Ser ingen grunn til å være imot.
Et liv går tapt, men man kan heldigvis få noe godt ut av det, nemlig å redde opp til flere andre liv.

Går det an å være mot organdonasjon? Jeg er super-for og har donorkort i lommeboken (hvis noen er så heldig å finen det i alt rotet) og mine nærmeste er informert.

å være FOR eller IMOT?

HÆ..?!!?

Spørsmålet er vel heller, er du VILLIG eller EGEN?

ORIGINAL: Godhjerta

Bare for noen dager siden, fortalte jeg mamma at jeg vil bli organdonor - med forbehold om jeg er helt hjernedød, uten sjanse for å klare meg.

Endelig.
Men jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått snakket med min mann om det, eller skaffet meg organdonor-kort. Har bare skrevet om det i dagboka mi.
Har vært veldig usikker på dette, selv om jeg hele tiden har sett opp til de som er donorer.

Men jeg var jo morsmelkdonor for snart 5 år siden, og ble fortalt at min melk holdt liv i 5 andre svært premature babyer, i tillegg til min egen lille sønn.  Så kan jo likesågodt redde andre liv etter min egen død også. Jeg har jo forstått hvor kjærkomment det må være.

Where do I sign up?

Donorkort finner du på apoteket, skriv på og legg i pengboka [:)] Vanskeligere er det ikke [:D]

I mine øyne er dette den største selvfølge.. Vil man ikke gi, bør man heller ikke kunne motta. 

ORIGINAL: FRK John Deere

å være FOR eller IMOT?

HÆ..?!!?

Spørsmålet er vel heller, er du VILLIG eller EGEN?

ja du kan så si...jeg er veldig for...men litt skeptisk...uten at jeg vet hva jeg er skeptisk for[8|]

tenkte at jeg ved å lage en sånn tråd så kan få et spark i rompa til å stuke opp min motivasjon enda ett hakk opp for å signe et donorkort[:D]

er jo to stk som har svart usikker...fint om man deler tankene sine...om man ønsker det da[:)]

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

Går det an å være i mot det da? [8D] I så fall: why? 

lurer jeg på også[:)] hvorfor...skjønner skepsisen på en måte men på en annen måte ikke...
i det programmet med livet på vent så snakker de om de som ønsker å være for donasjon kontra de som er i mot...derfor tenkte jeg at jeg måtte sjekke åssen det lå an her på bv[:)]

ORIGINAL: Labambie

I mine øyne er dette den største selvfølge.. Vil man ikke gi, bør man heller ikke kunne motta. 

Enig!

ORIGINAL: Labambie

Ganske enig ja[:)]

For.

Synes det er helt fantastisk at det går ann[:)][:)]

Back
Topp