Orgalutran

Håp

Gift med forumet
VIP
Skal den stå kjølig? Finner ikke ut av det i pakningsvedlegget.. Så står det også at man skal trekke ut stemplet etter at man har satt sprøyta for å se om det kommer blod og om man har satt den riktig?! Gjør dere det? Oooog det står at den skal settes i 45 graders vinkel.. Gjør dere det også? Så mye man må sette seg inn i. Stemmer det at denne er litt vanskeligerE å sette? At sprøytespissen er tykkere enn feks gonal f? :/

Jeg kjøpte min samme dag som jeg begynte å ta den, så min stod ikke kjølig.
Jeg husker jeg reagerte litt på det samme som deg, at man skal dra ut stempelet litt for å se om det kommer blod, men med min sprøyteskrekk (den gang), så gjaldt det bare å få satt det inn! Jeg spurte derimot på sykehuset, og de sa at det ikke var mulig å sette den feil.
Jeg synes den var litt vondere enn Menopur og Puregon, men likevel ikke vondere enn fragmin (som jeg må gå på nå). Spissen er litt tykkere og den svei litt hos meg, men etter at jeg kom over den værste sprøyteskrekken, gikk det helt fint. Lykke til :-)

Takk for svar :) jeg har kjøpt mine i dag, skal begynne på de i morgen tidlig og frem til mandag, så har jo 4 liggende. Regner med det går greit, den første sprøyta er som regel verst, det å ikke vite hvor vondt det gjør :p litt sprøyteskrekk ;)

Ta en telefon til apoteket ;) Jeg fikk beskjed om å ha Gonal-f i kjøleskap, men Klexanen trenger ikke det. Så det er nok alt ettersom :)

Den trenger ikke kjøleskap. Men Certotiden, puregon og ovitrelle (og tydeligvis gonal f også) bør stå kaldt. Dog, har medisinen stått ute i mer enn to timer skal den ikke settes tilbake i kjøleskap. Det er heller ikke krise - har jeg fått beskjed om på apoteket - at medisinen ikke står i kjøleskap. Man må bare bruke den i løpet av en par dager, og før det har gått en uke.

Jeg sjekket ikke det med blod da jeg tok den sist uke. Jeg bare stakk og ble ferdig. Det er den kjipeste sprøyta å ta, men går fort over. :)

Takk for svar :) da er den første sprøyte satt, den var ekkelt :/ men ikke så ekkel som jeg trodde, kanskje fordi jeg har drømt om den i natt og våknet flere ganger for å se på kl, åneeei 3 timer igjen til sprøyta skal settes osv ;) haha.. :)

Back
Topp