Oreo kake

Kløpulver

Forelsket i forumet
Har funnet en super oppskrift, men det står ikke noe der om hvor lenge jeg skal vente mellom hvert lag jeg legger på.

Hvor lenge venter du.!??

Venter ikke mellom bunn og mellomlag..
ca 1 time på mellomlag..
Lager alltid kaka dagen før da.. Så sistelaget får jo maaaange timer før spising...[:D]

Venter 30 minutt etter sjokolademoussen er på før jeg tar på toppkremen.

Kan ikke hjelpe deg med noe svar, men kunne godt tenkt meg oppskriften! [:D]

Oj.. visste ikke engang at man skulle vente noe mellom lagene jeg[8|]

Lager dere et og et lag da.. og har den inn i kjøleskap før dere tar på neste? sånn ut og inn...

Alltid bare lagt de oppå hverandre uten tid i mellom jeg..

Jeg beregner ca. 30-60 min for hvert lag [:)]

ORIGINAL: Hehe

Ca 30 min mellom hvert lag.

koffer vente dokker mellom lagan?? har æ aldri hatt behov for æ..sånn bortsett fra sjokolademoussen da såklart!

ORIGINAL: heart86

venter ikke for å ta på neste lag!!

takk snuppa[8D][8D][;)]

Tar gjerne imot oppskrift, skal lage den i morgen og finner ikke oppskriften igjen[&o]
Vil ha en goooood en[:D]

ORIGINAL: tuppa86

koffer vente dokker mellom lagan?? har æ aldri hatt behov for æ..sånn bortsett fra sjokolademoussen da såklart!

Hvorfor med sjokolademoussen da?

Aldri ventet med noen av lagene jeg.. da gjør jeg ikke riktig da? Får mye skryt av den.. men den blir kanskje enda bedre om jeg venter mellom lagene da?

quoter meg selv..........

Da er det bare å kjøre på da med andre ord[:)]

Legger ut oppskriften snart[:)]

Her er oppskriften:

1) Bunn
350 g oreo kjeks
100 g smør

Smelt smøret. Kjør kjeksen til en fin masse i en food prosessor og bland med smeltet smør. Trykk massen utover i en springform ca 24 cm.

2) Krem
200 g philadelfia
2 1/2 dl melis
2 dl fløte

Ha melis og romtemperert philadelfia i en bolle og visp til den blir en kremet masse. Pisk fløten til stiv krem, og bland dette sammen med Philadelfia massen. Smør kremen utover kjeksbunnen. Sett i kjøleskap.

3) Sjokolademousse
1 pk Freia sjokolademousse med melkesjokoladebiter
2 dl melk
100 g oreo kjeks

Knus kjeksen grovt.
Lag mousse som anvist på pakken, men med redusert melkemengde. (Se oppskrift). Bland inn kjeksen. Helles over kaken som neste lag. Avkjøl.

4) Topping
1 1/2 dl fløte
1 ss sukker

Pisk fløte og sukker stivt. Bre kremen over kaken. Avkjøl.

5) Pynt
Oreo kjeks
Freia nonstop melkesjokolade
Freia sjokoladetopping

Pynt med hakket kjeks og nonstop. Server gjerne med sjokoladetopping.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Aldri ventet med noen av lagene jeg.. da gjør jeg ikke riktig da? Får mye skryt av den.. men den blir kanskje enda bedre om jeg venter mellom lagene da?

Man venter for at lagene skal stivne litt før man har på neste lag. Men går helt fint hvis man smører på neste lag forsiktig. Smaken er den samme, men utseende kan variere litt hvis lagene blandes litt[:D]

Back
Topp