Ordinær Ultralyd

bak-kameraet96

Andre møte med forumet
Vi har fått innkallelse til ordinær ultralyd ved st. olavs i mars, der får ikke far være med pga koronasituasjonen. Kjenner jeg ikke har veldig lyst til å høre kjønn og eventuelle gode/dårlige nyheter alene, når vi tross alt er to om dette. Hvordan løser dere dette i denne merkelige tiden? Velger alle privat ultralyd? Mange følelser med dette å dra på kontroller alene kjenner jeg. Førstegangsgravid, usikker og nervøs :angelic:

Jeg går alene! Får offentlig ul på sykehuset i uke 12, 16 og 20. Var privat sammen i uke 8, og ting så bra ut, men misdannelser osv er det jo for tidlig å se da. Har selv vært alene på ul i uke 16 hvor jeg fikk veldig dårlige nyheter, som ikke var noe gøy. Men får såpass mange offentlig at vi ikke orker betale for flere privat :wacky:

Her får partner være med på ordinær ultralyd slik som ting er nå, men er redd det kan endre seg før den tid. Skal på tidlig ul 21.01 da får ikke partner være med. Håper han kan få være med på FaceTime.

Vi har fått innkallelse til ordinær ultralyd ved st. olavs i mars, der får ikke far være med pga koronasituasjonen. Kjenner jeg ikke har veldig lyst til å høre kjønn og eventuelle gode/dårlige nyheter alene, når vi tross alt er to om dette. Hvordan løser dere dette i denne merkelige tiden? Velger alle privat ultralyd? Mange følelser med dette å dra på kontroller alene kjenner jeg. Førstegangsgravid, usikker og nervøs :angelic:

Far kan være med på facetime da. :happy:

Jeg kommer til å dra alene:) synes det er trist for far at han ikke får være med, men det går greit for meg å dra alene. Er mer redd for at tiden på barsel blir vanskelig hvis barnefar ikke får besøke oss der. Kan ikke bare dra hjem timer etter fødsel siden jeg skal ha keisersnitt.

Vil bare si at eg fikk beskjed på privat UL at partner ikkje får være med, så det er ingen selvfølge at det nytter å gå privat.

Husk å dobbeltsjekke når du evt bestiller - og evt prøv å finn andre løsninger :Heartpink

Så utrolig kjipt at man ikke får ha med partner.. vet mannen min blir skuffet. Virker som om man kan være to på tidlig ultralyd privat, så kanskje vi bestiller private gjennom svangerskapet.

Jeg fikk heller ikke ha med partner på tidlig UL før jul (privat). Men det kommer nok sikkert ann på hvor i landet man er.

Jeg var gravid tidligere i denne pandemien også, og har vært på noen ultralyder nå - alle sammen alene. På rutine ultralyd forrige svangerskap fikk jeg så dårlige nyheter det går an å få - ingen liv.. Jeg var der altså alene, men med en eneste gang de så at det var dårlige nyheter fikk mannen min komme inn til meg (han satt i bilen og ventet) ❤️

Forteller ikke dette for å skremme noen altså, snarere tvert i mot :happy: ved dårlig nytt får partner komme, så det er en mulighet å ha partner "stand by" på utsiden. Vi kommer nok til å gjøre det samme denne gangen, og krysser fingrene for bedre nyheter nå! :dummy:

Får tul 12+2 pga risikosvangerskap (fedme) og sambo har bedt om fri for å kjøre meg og være klar om noe skjer. Han kunne ikke være med på tidlig privat i 9+2 pga sykdom på jobb (jordmor sa partner var lov), så vil ha han så nær som mulig nå så han slipper gå hele dagen og være stresset og få panikk når jeg ringer.

Gru-gleder meg, selv om den i uke 9 var helt fin. Er noe skremmende med å gå alene på noe så stort.

Vi bestiller en i uke 13-14 privat, der også han kan være med. Vi er også førstegangs, og synes det er trygt å være to

Her får far være med på oul, fikk innkallingsbrevet i går, og der var det opplyst. Han fikk ikke være med på tul forrige uke.
Nå er han på jobb den dagen jeg har oul, men hvis mulig så kommer han innom (jobber på sykehuset), kommer nok til å bestille privat rundt uke 12, håper han får være med der.

Hvis ikke så er ikke det noe krise her, det er barn nr 2, og han er ikke veldig engasjert i graviditeten, men en fantastisk pappa. For at det skal bli litt mer virkelig for han så er det jo fint å være med på en ultralyd.

Sniker fra Juli:happy: Er også førstegangs, og tilhører st.olavs! Har vært ekstremt redd for å miste og hatt en dårlig magefølelse lenge nå - så vi ordnet oss privat ultralyd nå i uke 12, slik at vi kunne dra sammen:Heartred var bare gode beskjeder på den ultralyden! Så satser vi på at oul alene blir like bra:) så får samboer se masse bilder og videoer etter timen!

Jeg fikk heller ikke ha med partner på tidlig UL før jul (privat). Men det kommer nok sikkert ann på hvor i landet man er.

Jeg var gravid tidligere i denne pandemien også, og har vært på noen ultralyder nå - alle sammen alene. På rutine ultralyd forrige svangerskap fikk jeg så dårlige nyheter det går an å få - ingen liv.. Jeg var der altså alene, men med en eneste gang de så at det var dårlige nyheter fikk mannen min komme inn til meg (han satt i bilen og ventet) ❤️

Forteller ikke dette for å skremme noen altså, snarere tvert i mot :happy: ved dårlig nytt får partner komme, så det er en mulighet å ha partner "stand by" på utsiden. Vi kommer nok til å gjøre det samme denne gangen, og krysser fingrene for bedre nyheter nå! :dummy:

Sniker fra septembergruppa. Jeg har samme erfaring fra i høst. Fikk dårlige nyheter på ultralyd hos sykehuset og fikk med en gang tilbud om at mannen min kunne komme inn. Min erfaring er at helsepersonell forsøker så langt det er mulig å tilrettelegge ved menneskelige hensyn❤️

Sniker fra septembergruppa. Jeg har samme erfaring fra i høst. Fikk dårlige nyheter på ultralyd hos sykehuset og fikk med en gang tilbud om at mannen min kunne komme inn. Min erfaring er at helsepersonell forsøker så langt det er mulig å tilrettelegge ved menneskelige hensyn❤️

Jaa, jeg er helt enig :happy: mannen min fikk komme med en gang, og vi ble tatt veldig godt vare på ❤️ han fikk være med på hele prosessen (måtte legges inn å "føde"), og fikk til og med egen seng på rommet. Så vi hadde en kjempegod opplevelse med sykehuset ❤️ vi er jammen heldige som bor i et land med et så godt helsevesen!! Man hører mye om folk som har dårlige opplevelser, så jeg synes det er viktig å skryte når man opplever noe bra også! :happy:

Jeg skal ta tidlig ultralyd når jeg er 12+1. Har på forhånd sjekket at kommende far kan bli med. Har lest på sykehuset sin side at han per nå ikke får være med på ordinær ultralyd. Planlegger å ha med en guttekonvolutt og en jentekonvolutt så jordmor kan kaste feil og vi tar med riktig hjem for å åpne sammen :) Siden jeg skal på tidlig ultralyd så tror jeg at jeg fint klarer å dra selv på sykehuset for OUL.Dersom vi ikke skulle på tidlig ultralyd så ville jeg nok bedt han sitte i bilen utenfor i tilfellet dårlig nyheter. Det kan jo skje selv med tidlig ultralyd, men mindre sannsynlighet tenker jeg :)

Jeg skal ta tidlig ultralyd når jeg er 12+1. Har på forhånd sjekket at kommende far kan bli med. Har lest på sykehuset sin side at han per nå ikke får være med på ordinær ultralyd. Planlegger å ha med en guttekonvolutt og en jentekonvolutt så jordmor kan kaste feil og vi tar med riktig hjem for å åpne sammen :) Siden jeg skal på tidlig ultralyd så tror jeg at jeg fint klarer å dra selv på sykehuset for OUL.Dersom vi ikke skulle på tidlig ultralyd så ville jeg nok bedt han sitte i bilen utenfor i tilfellet dårlig nyheter. Det kan jo skje selv med tidlig ultralyd, men mindre sannsynlighet tenker jeg :)

Det var lurt! :) med gutte og jente konvolutt! Det skal jammen jeg gjøre også! :happy:

Jeg venter og venter på innkalling til oul..:confused: er 12 uker i dag.. Dere som har fått innkalling - fikk dere brev i posten...? Jeg fikk brev i posten ganske tidlig sist gang, så nå synes jeg de er treige..:wtf: vet at legen har henvist meg..

Har vært på tul hvor samboer ikke fikk være med,men han var med på facetime. Den første gangen var det en MA, og det var ganske tøft å være der aleine.
Skal ha en ny TUL (offentlig) i uke 12 og så blir det vel OUL neste, så ser egentlig for meg at han aldri får vært med. Men han får en ganske god opplevelse gjennom facetime likevel, så det føles nesten som han er der.
Jeg har også tenkt på det med kjønn da, så vurderer som noen andre her, å få dem til å skrive det på en lapp som vi kan åpne sammen. Har lyst å se reaksjonen hans :)

Jeg venter og venter på innkalling til oul..:confused: er 12 uker i dag.. Dere som har fått innkalling - fikk dere brev i posten...? Jeg fikk brev i posten ganske tidlig sist gang, så nå synes jeg de er treige..:wtf: vet at legen har henvist meg..

Jeg er 11 uker på vei i dag, fikk brev med innkalling til oul denne uken for uke 20. Jordmor henviste meg i begynnelsen av januar. Sikkert varierende fra sykehus til sykehus hvor lang tid de bruker på innkallingen :)

Back
Topp