Ordinær ultralyd uke 20?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Hei. Jeg har fått den ordinære ultralyden i min uke 20. Syntes det hørtes seint ut, men jeg har aldri gjort dette før og vet ikke helt hva som er vanlig.
Er det noen som vet om det har noen betydning at ultralyden er da?
 
17-20 er vel "normalt" .synes og det høres seint ut, er jo noe en går og gleder seg til....
 
Hei jeg har vært på en haug med ultralyder for å prøve å fastslå terminen min og hvilken uke jeg er i! Men det er jo ingen som klarer og måle fosteret! må bare si til legene på Elverum sykehus! Skaff dere bedre utdannelse, og bedre apparater! Dette irriterer meg veldig mye, Er det noe andre som er i samme situasjon? Var hos legen min i går, og vi fikk sjekket hjertelyden og den var fin, og gikk sånn som den skulle, men han trodde jo ikke at jeg var over 12 uker. Dette her blir jo vanskelig så lenge jeg skal ha ordninær ultralyd mellom uke 18-19, når ingen veit hvor langt jeg er på vei :S Dette er andre barnet mitt jeg venter, og jeg har aldri vært borti dette her før! Noen andre som er i samme situasjon?
Når jeg var på siste ultralyden på Sykehuset i Elverum, så sa dem 8 uker + - 1 uke, og da skal du jo hvertfall klare og måle fosteret! Men det gikk jo ikke, Er frustrerende og gå rundt sånn og ikke vite hvor langt man er på vei og når man har termin!

Hilsen frustrert jente på 18!
 


Jeanette93 skrev:
Hei jeg har vært på en haug med ultralyder for å prøve å fastslå terminen min og hvilken uke jeg er i! Men det er jo ingen som klarer og måle fosteret! må bare si til legene på Elverum sykehus! Skaff dere bedre utdannelse, og bedre apparater! Dette irriterer meg veldig mye, Er det noe andre som er i samme situasjon? Var hos legen min i går, og vi fikk sjekket hjertelyden og den var fin, og gikk sånn som den skulle, men han trodde jo ikke at jeg var over 12 uker. Dette her blir jo vanskelig så lenge jeg skal ha ordninær ultralyd mellom uke 18-19, når ingen veit hvor langt jeg er på vei :S Dette er andre barnet mitt jeg venter, og jeg har aldri vært borti dette her før! Noen andre som er i samme situasjon?
Når jeg var på siste ultralyden på Sykehuset i Elverum, så sa dem 8 uker + - 1 uke, og da skal du jo hvertfall klare og måle fosteret! Men det gikk jo ikke, Er frustrerende og gå rundt sånn og ikke vite hvor langt man er på vei og når man har termin!

Hilsen frustrert jente på 18!

Ingen grunn til å gå rundt og stresse med å finne ut, det hjelper å vente litt til og gi noen en ny sjanse til å måle på nytt :) Da jeg var 13 uker slet legen med å måle, fordi min lille spratt rundt og jeg lo. Det var morsomt, og jeg har ingen problem med å vente til uke 20 der jeg skal få termin fastsatt :) Det viktigste var at den lille har det bra! ;)

 
De fleste får mellom uke 17 og 20. Skjønner at du er utolmodig. og at du derfor synes det er sent. Er vel ingen andre holdepunkter for at du skal få tidlig enn at du nettopp gleder deg til å se bebisen.
Men har du lyst så er det jo bare til å bestille privat før den tid, koster ca 1000kr.
 


Juice skrev:
Hei. Jeg har fått den ordinære ultralyden i min uke 20. Syntes det hørtes seint ut, men jeg har aldri gjort dette før og vet ikke helt hva som er vanlig.
Er det noen som vet om det har noen betydning at ultralyden er da?


Ja, jeg også i min uke 20. Skal ikke noe annet enn å vente. Bf har bilyd på hjertet, så derfor skal vi ha to timers kontroll i stedet for en vanlig som varer ca. en time :) Gleder meg til å se på den lille leeenge i mens ;D
Det er vanlig at man får time fra 18 uker, kan kanskje være at de ikke har kapasitet nok til å gi deg time når du er 18 uker?
 
Jeg hadde i uke 20 sist, denne gangen fikk jeg tidligere. Tror alt mellom 17 og 21 er ganske normalt!
 
jeg fikk beskjed om at det var vanlig med UL mellom 18 og 22 uke
 
For meg som skal på flyttefot så syns jeg  det er greit og vite lissom ;) Ja alt var vel som det skulle tror jeg, vi hørte hjertelyden og sånne ting og det var helt greit sa han ;) Så vi får vel bare vente på innkallese til sykehuset :=)
 
Egentlig er det ikke for sent, men jeg skjønner at det er kjedelig å vente så lenge, det tror jeg de fleste synes :)
Jeg har ikke fått brev enda, så jeg vet ikke når jeg får :)
 
Jeg har vært på tidlig ultralyd fordi jeg gikk rett fra en spontanabort til å bli gravid igjen (bestilte privat). Syntes det var greit å få en pekepinne på ca. hvor langt jeg var kommet, og viste seg at jeg hadde rett på hvor langt jeg var kommet (kjente mensenmurringer i magen når egget festet seg). Lurer mer på om det er vanskeligere med ultralyd i forhold til å se kjønnet, om det er noe som er galt og for å fastsette terminen mer nøyaktig (den tidlige ultralyden gav bare en ca. termindato).
 


Jeanette93 skrev:
Hei jeg har vært på en haug med ultralyder for å prøve å fastslå terminen min og hvilken uke jeg er i! Men det er jo ingen som klarer og måle fosteret! må bare si til legene på Elverum sykehus! Skaff dere bedre utdannelse, og bedre apparater! Dette irriterer meg veldig mye, Er det noe andre som er i samme situasjon? Var hos legen min i går, og vi fikk sjekket hjertelyden og den var fin, og gikk sånn som den skulle, men han trodde jo ikke at jeg var over 12 uker. Dette her blir jo vanskelig så lenge jeg skal ha ordninær ultralyd mellom uke 18-19, når ingen veit hvor langt jeg er på vei :S Dette er andre barnet mitt jeg venter, og jeg har aldri vært borti dette her før! Noen andre som er i samme situasjon?
Når jeg var på siste ultralyden på Sykehuset i Elverum, så sa dem 8 uker + - 1 uke, og da skal du jo hvertfall klare og måle fosteret! Men det gikk jo ikke, Er frustrerende og gå rundt sånn og ikke vite hvor langt man er på vei og når man har termin!

Hilsen frustrert jente på 18!


Jeg mener søstra mi gikk på sykehuset i Hamar for å sjekke hvor langt hun var på vei, og de fikk det til på første forsøk. Kanskje spørre om legen kan henvise deg dit? Det er jo fritt sykehus valg her i landet :-) 

Lykke til! 
 
Jeg skal på ordinær ul når jeg er 20 uker. Var 18 sist.
Da jeg fikk timen ble jeg veldig skuffa, men det er visst sånn at alle fostre vokser likt frem til uke 22. Da har jeg jo fortsatt god tid på meg :-)
Nå har jeg bare godtatt at det ER sånn, og fordelen er at de ser kjønnet enda klarere enn i uke 17-18 (for det må jeg bare vite).

 


Imogene skrev:
Jeg skal på ordinær ul når jeg er 20 uker. Var 18 sist.
Da jeg fikk timen ble jeg veldig skuffa, men det er visst sånn at alle fostre vokser likt frem til uke 22. Da har jeg jo fortsatt god tid på meg :-)
Nå har jeg bare godtatt at det ER sånn, og fordelen er at de ser kjønnet enda klarere enn i uke 17-18 (for det må jeg bare vite).



Takk for svar. Det gjør ikke noe å vente på ultralyden så lenge det ikke har noe betydning for fastsetting av terminen (o.l). Å være gravid er uansett mye venting. Tenk, vi er halvveis i graviditeten når vi skal på ultralyden :-) Ser at vi er kommet like langt (jeg er 14+5 idag). Ultralyden ble 21.oktober (blir uke 20+1). Når skal du på ultralyd?
 


Juice skrev:


Imogene skrev:
Jeg skal på ordinær ul når jeg er 20 uker. Var 18 sist.
Da jeg fikk timen ble jeg veldig skuffa, men det er visst sånn at alle fostre vokser likt frem til uke 22. Da har jeg jo fortsatt god tid på meg :-)
Nå har jeg bare godtatt at det ER sånn, og fordelen er at de ser kjønnet enda klarere enn i uke 17-18 (for det må jeg bare vite).



Takk for svar. Det gjør ikke noe å vente på ultralyden så lenge det ikke har noe betydning for fastsetting av terminen (o.l). Å være gravid er uansett mye venting. Tenk, vi er halvveis i graviditeten når vi skal på ultralyden :-) Ser at vi er kommet like langt (jeg er 14+5 idag). Ultralyden ble 21.oktober (blir uke 20+1). Når skal du på ultralyd?


HVIS du har ul 21.oktober er du IKKE 20 uker på vei. Mente du 21.november kanskje? :-) 
 


Dunn skrev:


Juice skrev:


Imogene skrev:
Jeg skal på ordinær ul når jeg er 20 uker. Var 18 sist.
Da jeg fikk timen ble jeg veldig skuffa, men det er visst sånn at alle fostre vokser likt frem til uke 22. Da har jeg jo fortsatt god tid på meg :-)
Nå har jeg bare godtatt at det ER sånn, og fordelen er at de ser kjønnet enda klarere enn i uke 17-18 (for det må jeg bare vite).



Takk for svar. Det gjør ikke noe å vente på ultralyden så lenge det ikke har noe betydning for fastsetting av terminen (o.l). Å være gravid er uansett mye venting. Tenk, vi er halvveis i graviditeten når vi skal på ultralyden :-) Ser at vi er kommet like langt (jeg er 14+5 idag). Ultralyden ble 21.oktober (blir uke 20+1). Når skal du på ultralyd?


HVIS du har ul 21.oktober er du IKKE 20 uker på vei. Mente du 21.november kanskje? :-) 

Selvfølgelig mente jeg 21.november :-P haha. Har begynt å surre masse nå (skylder på graviditeten). Var akkurat samme feilen de på kontoret gjorde når jeg skulle ha timen, da sa de 21.oktober til meg først (og jeg reagerte ikke, for jeg tenkte de hadde sagt 21.november).
Det ordnet seg, for ho kontordama jeg snakka med reagerte selv på at det stod 21.oktober (det var jo litt for tidlig).
 


Juice skrev:


Imogene skrev:
Jeg skal på ordinær ul når jeg er 20 uker. Var 18 sist.
Da jeg fikk timen ble jeg veldig skuffa, men det er visst sånn at alle fostre vokser likt frem til uke 22. Da har jeg jo fortsatt god tid på meg :-)
Nå har jeg bare godtatt at det ER sånn, og fordelen er at de ser kjønnet enda klarere enn i uke 17-18 (for det må jeg bare vite).



Takk for svar. Det gjør ikke noe å vente på ultralyden så lenge det ikke har noe betydning for fastsetting av terminen (o.l). Å være gravid er uansett mye venting. Tenk, vi er halvveis i graviditeten når vi skal på ultralyden :-) Ser at vi er kommet like langt (jeg er 14+5 idag). Ultralyden ble 21.oktober (blir uke 20+1). Når skal du på ultralyd?

Jeg skal 14. november og har regnet veldig feil - jeg er 19 uker når jeg skal på UL, ikke 20.  Gikk litt vel fort i svingene når jeg fikk brevet med timeinnkallingen og skulle finne ut antall uker!
19 er helt greit :o)

 
Back
Topp