ordet "snål"

mizzsh

Forelsket i forumet
Bare satt å tenkte når jeg kommenterte noen nydlige baby bilder nå.. Her jeg kommer fra så sier vi "snål" som et felles ord for nydlig, søt, skjønn ja alt som er positivt på en måte.. også tenkte jeg da at om jeg har prestert og sagt det på et bilde og noen har tatt seg nær av det.. fordi dere har trodd det betyr rar, så må jeg bare beklage asså..!.. Det må dere bare ta som et kompliment om jeg har sagt el sier det.. [:)]

Her betyr det også gjerrig! [:D]

ORIGINAL: Villanden

Greit å vite [:D] hehe
Trodde snål bare var brukt som rar jeg nemlig. Alltid kjekt å lære noe nytt [;)]

Trodde snål bare var brukt som rar jeg nemlig. Alltid kjekt å lære noe nytt [;)]

ORIGINAL: lisemo

Her betyr det også gjerrig! [:D]

hehe.. ingen andre steder man sier snål til alt som er skjønt?.. godt jeg har fått sagt i fra nå da.. :P

ORIGINAL: mizzsh

hehe.. ingen andre steder man sier snål til alt som er skjønt?.. godt jeg har fått sagt i fra nå da.. :P

I skien gjøre me det [:D]

Hehe, snål er rar her også...[:D]
men ordet snodig er det to forskjellige betydninger av her... Når jeg sier snodig så mener jeg at personen er søt/grei, men andre steder vet jeg det betyr at en person er rar....hehe

I Porsgrunn er ogå snål søt o.l. Men snodig er rar for meg[:)]

Back
Topp