Orddelingsfeil

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Jeg håper ikke jeg støter noen nå. Har forståelse for at folk kan ha dysleksi og at ikke det er like greit for alle, så jeg sikter ikke til noe eller noen her inne bare for å ha det klart:)

Når det er sagt så må jeg bare si at jeg blir småsprø av alle orddelingsfeilene jeg ser på alle facebookstatuser fra tid til annen. Må bare dele dette bildet her, som illustrerer det ganske godt ;)

525269_499093520139864_842635178_n.jpg

Og likevel kaller du det orddeling og gjør en liten feil selv ;-) (lærte nettopp selv forskjellen mellom orddeling og særskriving, sjekk det ut :-) )

hehe

Og likevel kaller du det orddeling og gjør en liten feil selv ;-) (lærte nettopp selv forskjellen mellom orddeling og særskriving, sjekk det ut :) )
Så nå at det betegnes som bruk av bindestrek eller ikke ved slutten av en setning;) Men, det går strengt tatt på definisjonen av ordet orddeling, ikke hvorvidt man har skjønt hvordan ordene skal deles eller ikke :p Tror de fleste sikkert skjønner budskapet mitt når de ser bildet :)

Haha... Jeg er ikke den beste på det selv! Men mange av de bildene der er morsomme ;)

Hihi, ser forøvrig at det står særskrivingsfeil på bildet og ;) Da får jeg vel ta meg selv i nakken og bruke det heretter!

Hihi, ser forøvrig at det står særskrivingsfeil på bildet og ;) Da får jeg vel ta meg selv i nakken og bruke det heretter!
samme her. Faller ikke naturlig for meg å si særskrivingsfeil, men får vel kanskje bli det da ;) For meg er orddelingsfeil rikitg :)

samme her. Faller ikke naturlig for meg å si særskrivingsfeil, men får vel kanskje bli det da ;) For meg er orddelingsfeil rikitg :)
Tror nok det er det de fleste bruker. Kan aldri huske jeg har lært noe om særskrivingsfeil på skolen heller :P

Har en venn på Facebook som er ekspert! Nettopp lagt ut en status hvor han bruker jet lag og døgn rytme :P

Det hender jeg bruker bindestrek mellom to ord som ikke skal deles, men det er fordi jeg syns det ser mer ryddig ut og blir lettere å lese. Eller hvis det er 3 ord som henger sammen.
F.eks.
Hoppeslottkonkurranse
Da ville jeg ha skrevet hoppeslott-konkurranse - selv om jeg er veldig klar over at det i utgangspunktet er feil.

Det hender jeg bruker bindestrek mellom to ord som ikke skal deles, men det er fordi jeg syns det ser mer ryddig ut og blir lettere å lese. Eller hvis det er 3 ord som henger sammen.
F.eks.
Hoppeslottkonkurranse
Da ville jeg ha skrevet hoppeslott-konkurranse - selv om jeg er veldig klar over at det i utgangspunktet er feil.

signerer på at din måte ser mye mere ryddig ut :)

F.eks.
Hoppeslottkonkurranse
Det er mer ok det enn de som bare deler i øst og vest uten noen strek;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahah, nå dauer jeg! Han måtte jeg ha slettet som venn tror jeg før han hadde gitt meg infarkt:p

Hehe! Er så mye,at vi bare ler av han ;)
Han sleit litt med å komme inn på nettbanken for litt siden,eller nett banken :P
Og da kommer det en kommentar fra en kompis av meg,du må skrive passordet ditt i ett ord! :P
Men han tok den ikke ;)

HAHAHA :D Var sikkert mange andre som tok den og fikk seg en latter:) Huff:)

Hehe! Er så mye,at vi bare ler av han ;)
Han sleit litt med å komme inn på nettbanken for litt siden,eller nett banken :P
Og da kommer det en kommentar fra en kompis av meg,du må skrive passordet ditt i ett ord! :P
Men han tok den ikke ;)
HAHAHA:D Var sikkert mange andre som fikk seg en latter:) Huff:)

Back
Topp