Ordbok

mor.t.to

Betatt av forumet
Ej lure på om ej treng ei ordbok for å forstå alle orda so blir brukt her...
Dpo
Kjemisk gravid
Oul

Sikkert monge fleire også men fann ikkje fleire i farta ;-) vis noken kan oversette blir ej gla

mor til to gull, 05 og 12
 
Ej lure på om ej treng ei ordbok for å forstå alle orda so blir brukt her...
Dpo
Kjemisk gravid
Oul

Sikkert monge fleire også men fann ikkje fleire i farta ;-) vis noken kan oversette blir ej gla

mor til to gull, 05 og 12

Dpo= days past ovulation
Oul= ordinær ultralyd
Kjemisk graviditet kan jeg lite om;)


❤️ Termin desember-14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Kan ikke så mye om kjemisk jeg heller men tror det er når egget bare streifer forbi livmor sånn at man produserer litt hcg og får positiv gtest, men egget fester seg ikke så man får en blødning rett etterpå.. Mange som ikke tester tidlig vet ikke at de har hatt kjemisk og tror det bare er en vanlig tr :)
 
Kjemisk er at du får pos test og deretter får blødning..D skjer før uke 5..Er en graviditet som ikke går rett vei..Egget bare streifer, men ikke fester seg..Streifer nok til at kroppen produserer hcg og deretter går bort..Mange som opplever d uten at dem vet d også..Blir som en forsinket mens på en måte
 
Samaha forklarte det bra, men jeg vil legge til at kjemisk graviditet er et dårlig utrykk. Det er en spontan abort i tidlig fase.
Men på mange måter høres kanskje kjemisk litt bedre ut.. :/
 
Samaha forklarte det bra, men jeg vil legge til at kjemisk graviditet er et dårlig utrykk. Det er en spontan abort i tidlig fase.
Men på mange måter høres kanskje kjemisk litt bedre ut.. :/
Spontan abort høres så mye verre ut ja så bedre å si kjemisk da d er tidlig;) D kalles jo ikke spontan abort før man har rekt å kommet til midt i uke 5..
 
Spontan abort høres så mye verre ut ja så bedre å si kjemisk da d er tidlig;) D kalles jo ikke spontan abort før man har rekt å kommet til midt i uke 5..
Kjemisk graviditet er jo ikke i terminologien så SA må jo være det. (?) Legen min hadde feks aldri hørt om kjemisk graviditet og han er know it all typen. Vandrende leksikon. :p
 
Kjemisk graviditet er jo ikke i terminologien så SA må jo være det. (?) Legen min hadde feks aldri hørt om kjemisk graviditet og han er know it all typen. Vandrende leksikon. :p
Jeg hadde ikke hørt om d før legen sa d var d jeg hadde i februar..Hehe..
 
Jeg er helt enig! Det er mange begreper jeg ikke forstår... Hva betyr for eksempel PP og EL? Fant en på bleieforeningen, men den svarer i hvert fall ikke på akkurat disse begrepene. Noen som kanskje kan guide meg til en ordbok?
 
Jeg er helt enig! Det er mange begreper jeg ikke forstår... Hva betyr for eksempel PP og EL? Fant en på bleieforeningen, men den svarer i hvert fall ikke på akkurat disse begrepene. Noen som kanskje kan guide meg til en ordbok?

Pp = prøveperiode
El = eggløsning
 
Back
Topp