Ord og uttrykk du har misforstått!

Noen tok en "vits" på meg og sa at gynekolog på finsk var Piirkefitta... Jeg fikk ikke med med at det var tull, så når jeg var på besøk hos en finne her i byen, spurte han meg om jeg kunne finsk, og sa da "Piirkefitta"... han begynte å le og spurte hva pokker det var, og jeg forklarte at det er gynekolog og at det er det det heter på finsk.. han bare rister på hodet mens han ler og sier at jeg må ikke høre på alt folk forteller meg.. [:D]

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Trodde fitturtittur var gynekolog på islandsk [&:][8D]

men hva er det egentlig da??

ORIGINAL: HKH_med_knøtt

Noen tok en "vits" på meg og sa at gynekolog på finsk var Piirkefitta... Jeg fikk ikke med med at det var tull, så når jeg var på besøk hos en finne her i byen, spurte han meg om jeg kunne finsk, og sa da "Piirkefitta"... han begynte å le og spurte hva pokker det var, og jeg forklarte at det er gynekolog og at det er det det heter på finsk.. han bare rister på hodet mens han ler og sier at jeg må ikke høre på alt folk forteller meg.. [:D]

HAHAH

Nesten for flaut å snakke om, men det er ikke så mange år siden jeg fant ut hvem nissen er, i sangen "Jeg så mamma kysse nissen" [X(]

ORIGINAL: Sinikka

Det var denne lusa som alltid oppholder seg i gangen da... 

Hehe.. Jeg skjønte den først for noen år siden..
Det kommer jo helt an på hvor man legger trykket på "gangen"..
Gangen som i hvordan man går, eller gangen som i rett innenfor døra f.eks..[8D]
Mitt heteste tips er det første alternativet.. [8D]

ORIGINAL: Pijah

ORIGINAL: Sinikka

Det var denne lusa som alltid oppholder seg i gangen da... 

Hehe.. Jeg skjønte den først for noen år siden..
Det kommer jo helt an på hvor man legger trykket på "gangen"..
Gangen som i hvordan man går, eller gangen som i rett innenfor døra f.eks..[8D]
Mitt heteste tips er det første alternativet.. [8D]

Eller, kanskje det er snakk om multiplikasjonstabellen?

Å fyre, eit dialektutrykk for å drikke. Vist ikkje om dette før eg var sånn 17-18 år, så skjønte ikkje kvifor folk absolutt skulle sitte å "fyre" hos andre for eksempel? Hadde dei ikkje sin eigen peis å brenne i? Og korfor skulle dei vere fleire sammen, treng vel ikkje meir enn ein person til å fyre i ovnen? Synst det heeeile var svært merkelig, og måtte tilslutt spørre mamma kvifor folk skulle reise bort til andre å fyre...ho holdt på å le seg IHJEL [8D]

ORIGINAL: Hulder

Å fyre, eit dialektutrykk for å drikke. Vist ikkje om dette før eg var sånn 17-18 år, så skjønte ikkje kvifor folk absolutt skulle sitte å "fyre" hos andre for eksempel? Hadde dei ikkje sin eigen peis å brenne i? Og korfor skulle dei vere fleire sammen, treng vel ikkje meir enn ein person til å fyre i ovnen? Synst det heeeile var svært merkelig, og måtte tilslutt spørre mamma kvifor folk skulle reise bort til andre å fyre...ho holdt på å le seg IHJEL [8D]

HAHA[:D][:D]

ORIGINAL: Gollemor

ORIGINAL: frk3

For de som kjenner til sangen til Hans Rotmo, så har han en sang som heter "Sandnessjøen" Fant ut som ble 18 åring at det ikke er en innsjø, men en by da jeg ble sammen med samboern som er derrifra[:D][:D]

han mobber meg for det den dag idag :p

Åhhgud.. jeg har også en Rotmo-flause..
"Bastu, Mastu. Basturbasjon, Masturbasjon.. En artig tradisjon.."
Det har jeg nynnet og sunget siden jeg var LITA JENTE og elsket å høre Pappas vømmøl-plater[&o]

Og det er neimen ikke mange årene siden jeg innså hva jeg faktisk sang.

haha :) Han er ikke lett å forstå han der verdalingen[:D][:D] Men det høres seriøst sånn ut altså at det er det han sier[:D]

ORIGINAL: Tøsa FTW

Men hva mener de med lusa på gangen?
Er det korridoren eller er det måten hun går på? [:-]

Seriøst???? [8D]

ORIGINAL: Bambilicious

"Kari Kari Krigsmann"...

[8D]

Haha! Nå måtte jeg virkelig tenke her! [8D][:D]

ORIGINAL: Gollemor

For de som kjenner til sangen til Hans Rotmo, så har han en sang som heter "Sandnessjøen" Fant ut som ble 18 åring at det ikke er en innsjø, men en by da jeg ble sammen med samboern som er derrifra[:D][:D]

han mobber meg for det den dag idag :p

Åhhgud.. jeg har også en Rotmo-flause..
"Bastu, Mastu. Basturbasjon, Masturbasjon.. En artig tradisjon.."
Det har jeg nynnet og sunget siden jeg var LITA JENTE og elsket å høre Pappas vømmøl-plater[&o]

Og det er neimen ikke mange årene siden jeg innså hva jeg faktisk sang.

haha :) Han er ikke lett å forstå han der verdalingen[:D][:D] Men det høres seriøst sånn ut altså at det er det han sier[:D]

Han sier jo det.. [8D]

ORIGINAL: Selveste Kråka

Seriøst???? [8D]

Ja [X(]

Jeg har aldri hørt uttrykket før, så lurer jeg også.

ORIGINAL: rosa sky

Jeg skjønte aldri hvorfor helten i bøker ble beskrevet som muskuløs, jeg oppfattet det nemlig som muskel-løs [:D] Kunne ikke forstå hva som er så bra med å ikke ha muskler lissom [8|]

samme her [:D]

ORIGINAL: vetlemeg

ORIGINAL: toneany

Ikke misforstått, men jeg skjønte for et par dager siden hva som egentlig menes når man sier at noen ikke er ved side fulle fem. [8D]
Veldig logisk da, men jeg hadde altså aldri tenkt over det før. Tenkte bare at det var bare et sånt uttrykk, som f.eks. nå rman sier at "bildet hang på halv tolv".

Halv tolv? Har hørt at bilder henger på halv åtte, men ikkje halv tolv?[:D]

jeg sier halv tolv ;-) at henger litt skjevt... Halv åtte DA er det skjevt da!

ORIGINAL: Molly80

ORIGINAL: vetlemeg

ORIGINAL: toneany

Ikke misforstått, men jeg skjønte for et par dager siden hva som egentlig menes når man sier at noen ikke er ved side fulle fem. [8D]
Veldig logisk da, men jeg hadde altså aldri tenkt over det før. Tenkte bare at det var bare et sånt uttrykk, som f.eks. nå rman sier at "bildet hang på halv tolv".

Halv tolv? Har hørt at bilder henger på halv åtte, men ikkje halv tolv?[:D]

jeg sier halv tolv ;-) at henger litt skjevt... Halv åtte DA er det skjevt da!

Her oppe brukes det både halv tolv og halv åtte om hverandre. [:)]

ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: Selveste Kråka

Seriøst???? [8D]

Ja [X(]

Jeg har aldri hørt uttrykket før, så lurer jeg også.

Uten at jeg skal være for påståelig:
Sånn jeg har skjønt det så brukes det uttrykket når man skjønner at noe er løgn, tull eller ikke riktig, eller noe sånt.
Da sier man at man kjenner lusa på gangen, og mener at man kjenner igjen lusa på måten den går på.
Du kjenner igjen fanteriet liksom. [8D]

ORIGINAL: Petrine Mushølbakken

Øh... Hvordan er reglen da? Er det ikke krigsmann?? [8|]

fare, fare krigsmann...

Back
Topp