Ord og uttrykk du har misforstått!

Bare Kari

Forumet er livet
La oss ta en runde med ord og uttrykk du har misforstått, enten som barn eller voksen.

Selv kan jeg bidra med at jeg trodde lenge at telehiv var hiv som smittet over telefon..[X(] da viste jeg nok bare at hiv var en sykdom, men ikke hva slags sykdom.

ORIGINAL: Starbucks_

Hva er telehiv da? [X(]

Tele er når det er is i bakken. Etter vinteren så slår isen opp og kan ødelegge veier blant annet. Asfalten sprekker osv. Da er det telehiv

Ikke misforstått, men jeg skjønte for et par dager siden hva som egentlig menes når man sier at noen ikke er ved side fulle fem. [8D]
Veldig logisk da, men jeg hadde altså aldri tenkt over det før. Tenkte bare at det var bare et sånt uttrykk, som f.eks. nå rman sier at "bildet hang på halv tolv".

ORIGINAL: toneany

Ikke misforstått, men jeg skjønte for et par dager siden hva som egentlig menes når man sier at noen ikke er ved side fulle fem. [8D]
Veldig logisk da, men jeg hadde altså aldri tenkt over det før.

hva menes egentlig med det? tror ikke jeg egentlig vet det selv om jeg bruker det når folk liksom ikke er seg selv.. [8D]

Jeg trodde vikeplikt het vikingplikt, og grunnen til at vi hadde noe som het vikingplikt var fordi vi var gamle vikinger [:D]
Må bare presisere at dette var da jeg var liten, gikk på barneskolen....

ORIGINAL: hjertetmitt

Veldig logisk da, men jeg hadde altså aldri tenkt over det før.

hva menes egentlig med det? tror ikke jeg egentlig vet det selv om jeg bruker det når folk liksom ikke er seg selv.. [8D]

Det refererer vel til de fem sansene, da. [8D] Det var iallefall sånn det ble snakket om det da jeg oppfattet det. [:)]

Jeg var sikkert langt over tjue, da jeg skjønte at "at familiens sorte får" slett ikke handlet om å være en skitten potetfår, men en svart sau. Jeg hadde egentlig aldri helt skjønt uttrykket

ORIGINAL: MieKayla

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Trodde fitturtittur var gynekolog på islandsk [&:][8D]

Jeg trodde snurrehus var helikopter på islandsk! [8D][8|]

HAHAHA Jeg var jo helt overbevist..
Tror jeg var 22 før jeg fant ut at det faktisk bare var tull [:-][X(]

Veldig logisk da, men jeg hadde altså aldri tenkt over det før. Tenkte bare at det var bare et sånt uttrykk, som f.eks. nå rman sier at "bildet hang på halv tolv".

Halv tolv? Har hørt at bilder henger på halv åtte, men ikkje halv tolv?[:D]

For de som kjenner til sangen til Hans Rotmo, så har han en sang som heter "Sandnessjøen" Fant ut som 18 åring at det ikke er en innsjø, men en by da jeg ble sammen med samboern som er derrifra[:D][:D]

Jeg var ganske gammel før jeg skjønte at 17.mai var en dato, ikke bare nasjonaldagen vår....  
Hadde aldri tenkt på det som en dato,liksom...[:-]

Jeg skulle bli Autopilot når jeg ble stor[:D][:D] Helt til jeg ble 13 og fant ut hvorfor alle lo da jeg fortalte det[8D]

Og sangen Splitter pine:
"...nå skjerpes skreiene". Skikkelig logisk[8|]

Det var denne lusa som alltid oppholder seg i gangen da... [8D]

jeg har allid trodd at i sangen "my boots are made for walking" synger de "my boobs are made for walking!" fant ut i russetida da vi hadde allsang at det ikke stemmte! [8D][X(]

ORIGINAL: frk3

For de som kjenner til sangen til Hans Rotmo, så har han en sang som heter "Sandnessjøen" Fant ut som ble 18 åring at det ikke er en innsjø, men en by da jeg ble sammen med samboern som er derrifra[:D][:D]

han mobber meg for det den dag idag :p

Åhhgud.. jeg har også en Rotmo-flause..
"Bastu, Mastu. Basturbasjon, Masturbasjon.. En artig tradisjon.."
Det har jeg nynnet og sunget siden jeg var LITA JENTE og elsket å høre Pappas vømmøl-plater[&o]

Og det er neimen ikke mange årene siden jeg innså hva jeg faktisk sang.

Ikke akkurat misforstått, men...

Jeg har ganske dårlig hørsel, så mange ting hører jeg skjevt...
Mannen elsker å dra frem historien om den gangen vi var på kjøretur i bergen og hørte på "the final...... TOMTOM"[:o]
Og konkluksjon....
Er mange fler, men (heldigvis) kommer jeg ikke på noen nå!

ORIGINAL: rosa sky

Jeg skjønte aldri hvorfor helten i bøker ble beskrevet som muskuløs, jeg oppfattet det nemlig som muskel-løs [:D] Kunne ikke forstå hva som er så bra med å ikke ha muskler lissom [8|]

Samme her. Jeg spilte hockey en periode og var sååå stolt over musklene mine, også var det en på msn som skrev "Du er vel ganske muskuløs du da?" Og jeg ble forbanna, for jeg var da vel ikke muskel-løs. Rett og slett en lese feil som gikk igjen ofte[8D]

Back
Topp