Orber (bilder)

*lima*

Elsker forumet
Jeg har aldri hørt om orber før jeg leste om det her på BV for noen dager siden...
Så satt jeg her og kikket på bilder på PCen min, og så ser jeg at det er jo "orber" på omtrent ALLE bildene som er tatt her hjemme i huset mitt... Det har jeg liksom aldri lagt merke til før eller så har jeg bare tenkt at det har vært støv på linsa...
Seriøst jeg TROR ikke på orber, men jeg syns dette var litt rart/morsomt så jeg har lyst å vise noen bilder:

Her er gangen under oppussing, det er derfor det er så stygt... men se litt over midten på døra..

Her er en ganske stor "orb" helt til høyre over puta:

Bare vent til litt senere ikveld, når barna er lagt og sånn! Da blir det litt mer spøkelsesstemning! Evt skriv *bilder* bak emnefeltet, det pleier å gjøre sånn at flere ser på tråden!

Jeg har ingen erfaring med sånt, men håper du får svar på det du spør om[:)]

ja sånne prikker kommer som regel av støv på linsa....[8|]

ORIGINAL: AnitaLille

Jeg visste ikke at de prikkene heter orber, men jeg har trodd at det er støvpartikler/korn i lufta som blir lyst opp jeg! I og med at dere pusser opp, er det ikke usannsynlig at det virvler opp litt støv?!

MEN.. hva er en orb? beskrivelsen av det?

Sikkert det som er forklaringen ja[:D] Var bare litt rart at det var på nesten alle bildene mine, til og med der det ikke har vært særlig støvete...

ORIGINAL: *lima*

Jeg visste ikke at de prikkene heter orber, men jeg har trodd at det er støvpartikler/korn i lufta som blir lyst opp jeg! I og med at dere pusser opp, er det ikke usannsynlig at det virvler opp litt støv?!

Sikkert det som er forklaringen ja[:D] Var bare litt rart at det var på nesten alle bildene mine, til og med der det ikke har vært særlig støvete...

ikke så rart det, hvis støvet er inni kameraet ditt[;)]

ORIGINAL: Lotten

Det var det jeg tenkte jeg også, at det sikkert er skitt på linsa. Men når jeg ser på bilder jeg har tatt andre steder med det samme kameraet, så er det ikke sånne prikker... hmmm... mystisk[:D]

ORIGINAL: Lotten

Det var det jeg tenkte jeg også, at det sikkert er skitt på linsa. Men når jeg ser på bilder jeg har tatt andre steder med det samme kameraet, så er det ikke sånne prikker... hmmm... mystisk[:D]
ooooh!! ja da begynner det å bli litt creepy![:)]

jeg kan også lage orber med kameraet mitt hvis jeg stiller på lysfølsomheten.... eller har en støvete linse...

ORIGINAL: Dollface™

jeg kan også lage orber med kameraet mitt hvis jeg stiller på lysfølsomheten.... eller har en støvete linse...

Betryggende å høre. Da har jeg antagelig ikke huset fullt av orber[8D]

Back
Topp