Optimal aldersforskjell?

*lille*my*

Glad i forumet
Noen som har en formening om hva som er "perfekt" alder mellom førstemann og barn nr. 2?

Vanskelig å si,men mellom mine 2 eldste jenter er det 3.5 år.
Jeg synes det var veldig greit.Hun eldste var bleiefri å "stor" nok til å klare litt på egenhånd.Å ikke så avhengi av meg som en 1 åring kanskje ville vært..
Nå er det 5 å 8 års aldersforskjell på de 2 eldste å lille i magen,så det blir mer som en attpåklatt.

For min del er 3,5 år helt perfekt ettersom man kan forberede størstemann lenge før på hva som skal skje og han er stor nok til å hjelpe til og skjønne at man må ta vare på minstemann. I tillegg så er de godt selvstendige i den alderen og er både smokkefri og bleiefri (som regel)

har 17 mnd de 2 eldste og 3 år mellom nr 2 og 3
syns 17 mnd er perfekt. de har så mye glede i hverandre, og de har lyst til mye av de samme tingene

Vi har 3 år og 1 mnd.

Kjempe bra. Storesøster var slutta med bleie, er ganske selvstendig og hjelper masse til med lillebror.

Jeg tenker ca 2,5-3år jeg... Da er eldste litt mer selvstendig og hjelpsom enn en 2 åring og forstår mer av det som skjer...

Har selv 22 måneder imellom og synes det er helt fint [:)] Ville ikke hatt noe mindre. Mest fordi det er nå i det siste han er begynt å snakke ganske mye, og klarer å utrykke seg, dette resulterer også i at jeg kan forklare mye mer for han og han slipper å bli frustert fordi han ikke forstår hva som skjer, evt jeg ikke forstår hva han mener/vil. Så nå er det stort sett bare koselig for han å ha fått en lillesøster, og håper så klart de får mye glede av hverandre etterhvert [:)]

3 år er optimalt etter min mening [:)]

Vi planlegger å få nr 2 når snuppa er ca 3, hun er 16 mnd nå [:)] Gleder meg!

Tja, alt blir vel d perfekte for den enkelte... blir omtrent 5 år her, nå syns jeg d er helt perfekt, men vi var også prøvere i 2 år da, så hadde d klaffa med engang hadde jeg nok synest at d hadde vært helt perfekt.

I utgangspunktet synes jeg fire år er det beste. Sikkert bare fordi jeg er fire år eldre enn søstera mi, og mamma har alltid sagt at jeg aldri var sjalu. Bare glad i lillesøster og ville gjerne hjelpe til med henne.

Men kjæresten synes to år er best.

Derfor var vi enige om å gå for tre år....og det hadde vi klart også, hvis jeg ikke hadde abortert....[&o] Men, men. Vi prøver på nytt, og kanskje blir det fire år mellom dem når vi klarer det. [:)]

Back
Topp