Oppvokst med at

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
jeg ikke kunne gå ut om jeg var hjemme fra skolen. Det er helt greit og det fortsetter jeg med med mine barn..
Meeeeen, frøkna mi kasta opp i bilen i går... Hun kasta opp til ca kl 2 i natt, så hun er naturligvis hjemme fra skolen i dag. Lite søvn og mye oppkast = ikke skole i dag.
Hun er i tipp topp form, spiser bra, drikker bra og sier at hun ikke har noe vondt,
Tenker på at jeg bør levere bilen min på vask! Den stinker nemlig... Og mens de vasker kunne vi fått unna skokjøping...
Det som stopper meg er at hun er hjemme fra skolen for at hun er syk,, Men shoppe det kan hun?
Ville du tatt henne med til byen å ordna dette i dag?

Hmm.. Jeg ville nok heller tatt en rolig dag hjemme i dag, og heller gjøre unna bilvask og innkjøp i helgen.

..Men det er jo du som kjenner datteren din best, og hun har nok ikke vondt av en tur ut heller :)

Har ikke mulighet i helgen, den er stappfull fra i morgen tidlig til søndag ettermiddag. har mulighet nå, eller så må jeg vente med bilvask til neste helg. Da er ungene hos faren sin, og har får ikke lov av meg til å kjøpe sko. Rett og slett fordi han kjøper dårlige sko, for han vil ikke bruke penger på "sånt tull".

Nja, kunne sikkert gjort det om ungen virker i fin form, er jo ikke snakk om en heldags shopping, men hadde nok holdt meg hjemme siden jeg ville vært redd for at hun skulle kaste opp under handleturen.

nei hun kaster nok ikke opp nå. Har spist to ganger, drukket masse vann og i dette øyeblikk leker hun sisten men lillebroren sin. Det hadde hun ikke orka om hun var kvalm ;)

Jeg hadde tatt hu med ut, enkelt og greit :)

RekeKreke skrev:
Jeg hadde tatt hu med ut, enkelt og greit :)

Samme her! 

Jeg er enig med deg, er de hjemme fra skolen skal de heller ikke ut samme dag, men handling telles liksom ikke synes jeg... Hadde vært noe annet om dere skulle ut på sykkeltur eller hun skulle til ei venninne.

om man blir frisk utover dagen, mener jeg at man skal kunne bevege seg ut av huset om man vil.. Ser absolutt ingen grunn til å måtte være inne om man er blitt bra igjen..

tresmå skrev:
Hva med smitte?

Det gjelder sikkert ikke i dette tilfellet.

Rart hvordan folk kun tenker på dette og følger dette slavisk når det er snakk om barnehage/skole. 

Aravis skrev:

tresmå skrev:
Hva med smitte?

Rart hvordan folk kun tenker på dette og følger dette slavisk når det er snakk om barnehage/skole. 

ho har jo kastet opp og da sier jo at en ska holde seg unna i 48 timer, pga smitten. Er ganske mange andre en skole og barnehage og som har 48 timers regel.
Så selv om en virker frisk så kan en jo smitte andre

TS- her er det slik er det syke så er en inne hvis de ikke har vært på skolen.

48 timers regelen er om det er epedimier som går, 24 timer hvis det er sånn "utenom sesong".

Du er moren hennes og bestemmer selv hva du vil  gjøre. Ingen her inne kan bestemme for deg ;)
Gjør det som er best for deg og datteren din du :)

jeg hadde ikke tatt ho med ut noe sted.

Vi fikk levert bil, den er ren og fri for oppkast, og skoene er henta i butikken.
Hadde ikke tenkt på smitte, men vi var inni i butikken i 2 minutter uten å snakke med noen også satt vi ute på en krakk i 40 minutter å venta på at bilen skulle bli ferdig, så jeg vil tro at det gikk bra.

bondekone skrev:

Aravis skrev:

tresmå skrev:
Hva med smitte?

ho har jo kastet opp og da sier jo at en ska holde seg unna i 48 timer, pga smitten. Er ganske mange andre en skole og barnehage og som har 48 timers regel.
Så selv om en virker frisk så kan en jo smitte andre

TS- her er det slik er det syke så er en inne hvis de ikke har vært på skolen.

Tror denne var ironisk og et hint til meg om at jeg var fryktelig korttenkt og smådum som ikke tror at sånt smitter andre steder enn på skolen og i barnehagen ;)

Back
Topp