Oppvasktabletter?

Maskin er under ett år gammel, så håper ikke det.
Ser nå at spylearm, bestikkkurvene i plast osv. også har fått blåfarge. Stryker jeg fingeren over blir fingeren blå... Kan det være skadelig å få i seg sånne rester? Har jo brukt både kopper og kar uten å oppdage dette tidligere...
Har nå satt på maskin uten oppvasktablett. Se om det blir rent.

Har du prøvd en varmere vask? Det hjalp hos meg, men da var problemet at vasketabletten ikke løste seg opp :-)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Bruker pulver, skyllemiddel og det må tilsettes salt for å unngå belegg :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har du sjekket at ingen av vannhullene på strålearmene er tettet av rester o.l? Vi bruker stort sett sun og er superfornøyd med dem, har prøvd yes også og de var også bra.

Yes! Det er dei desidert beste ;) men ta ein maskinresns på maskins, bør gjerast 1gang i mnd. Evt kjør den på max varme med klor i ;) då blir det reint og fint :)

Akkurat det samme skjedde med meg også. Men det skjedde nå i januar da vi flyttet. Årsaken var at nå har vi privat vann. Vannet er "hardt" og har mye kalk. Naboen tipset meg om å ha i grovt havsalt i maskinen. (finnes faktisk eget sted i maskinen å ha dette, skjekk i din). Etter jeg begynte å ha salt i maskinen så hjalp det faktisk. Utrolig!

Du kan lese mere her http://no.wikipedia.org/wiki/Hardhet_(vann)

sun. Tabletter. Skjer kun misfarging hvis vi har hatt tomatsuppe/saus t middag og ikke skyllet av bestikket og fatene. Går bort på neste vask. (det er kun plastting som blir litt lysrosa). Har alltid ren oppvask etter vask i maskinen.
Samme her:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Bruker kun pulver, det er jo mye billigere. Man trenger jo ikke fylle kammeret.
Men du, hvis pulveret setter farge på det du vasker, kan det da være en feil med maskinen?

Bruker sun Alt i ett Max power.....aldri opplevd problemet før....sikker på at maskinen spyler ordentlig? Og har du testet med vanlig pulver for å se om det samme skjer?
Vet ikke om det er farlig å få det i seg, men er vel ikke helt bra...står vel noe bakpå esken om irritasjon ved svelging o.l.

Back
Topp