Oppvasktabletter?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Noen som kan anbefale oppvasktabletter til oppvaskmaskin?

Har prøvd flere ulike, men skjeene til lille osv, blir alltid farget. Om jeg da vasker de for hånd blir skummet blått, så det sitter jo ikke fast heller. Og vil helst ikke servere lille mat med restestoffer fra oppvasktablettene.

Er kanskje ikke skadelig med sånne rester, men vil jo helst ha ren oppvask. Noen tabletter løser seg heller ikke opp...

Last edited:
Takk for svar!
Har prøvd sun og en som hadde powerball.
Blått ble det. Spesielt plastikkting.

Bruker kun Sun. Noen ganger pulver og andre ganger tabletter. Aldri opplevd misfarging av det som er vasket, hverken stål eller plast.

Har prøvd flere forskjellige, men aldri hatt det problemet noen gang. Sikker på det ikke er no feil med maskinen?

sun. Tabletter. Skjer kun misfarging hvis vi har hatt tomatsuppe/saus t middag og ikke skyllet av bestikket og fatene. Går bort på neste vask. (det er kun plastting som blir litt lysrosa). Har alltid ren oppvask etter vask i maskinen.

Alltid likt sun

Jeg bruker sun sine oppvasktabeletter. De som er sånn folie som skal løse seg opp bruker jeg ikke, da jeg føler at det ofte er rester igjen med oppvaskmiddel på koppene :)

Høres mer ut som om maskinen din er problemet.. Jeg har prøvd det som er av vaskemiddel, og yes funker best her :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har prøvd flere forskjellige, men aldri hatt det problemet noen gang. Sikker på det ikke er no feil med maskinen?
Maskin er under ett år gammel, så håper ikke det.
Ser nå at spylearm, bestikkkurvene i plast osv. også har fått blåfarge. Virker som det er plastikk som tar til seg fargen.
Har nå satt på maskin uten oppvasktablett. Se om det blir rent. :)

Last edited:
Høres mer ut som om maskinen din er problemet.. Jeg har prøvd det som er av vaskemiddel, og yes funker best her :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Maskin er under ett år gammel, så håper virkelig ikke det.
Men skal nok ikke se bort fra det heller.

Last edited:
Back
Topp