Oppvarming

Kaysa86

Elsker forumet
Bare lurer på en ting...

Når jeg tar ut melk fra frysern, pleier jeg å sette det i kjøleskapet og la det tine der i ett døgn eller to. Men hvordan skal jeg varme melken opp? Har lest og hørt at man ikke skulle varme det i micro, men husker ikke hva som var anbefalt oppvarming.

Noen som vet?

Sette flasken i varmt vann?

Btw.
En burde i utgangspungtet ikke varme så mye i microen..
Mircobølgene "dreper" diverse næring i vann og mat..

Venninnen min sin klasse gjorde ett eksperiment på skolen..

De tok 6 helt like planter.
3 av dem fikk vann som var kokt i kjele og så avkjølt.
3 av dem fikk vann som var kokt i micro og så avkjølt.

"Microplantene" vokster mye saktere og ble mye spinklere enn de 3 andre.

det er vel vannbad som er mest anbefalt. men jeg varmer alt i mirkoen. var noen som la ut en link for en stund siden om at næringen ikke går tapt, selv om en varmer det i mirkoen, så da gidder jeg ikke gjøre ting komplisert [:)]

ORIGINAL: Soul

det er vel vannbad som er mest anbefalt. men jeg varmer alt i mirkoen. var noen som la ut en link for en stund siden om at næringen ikke går tapt, selv om en varmer det i mirkoen, så da gidder jeg ikke gjøre ting komplisert [:)]

me  too[:D]

Vannbad er det beste, men slik jeg har forstått det er det ikke krise om du varmer i micro en gang eller to iblant. Så lenge hovudmatkilden ikke kommer ut av microen [:)]

Snuppa blir nok like mett av micro oppvarmet mm, men noen av næringstoffene tåler ikke så godt micro og samme med de imuniserende stoffene i mm (slik jeg har forstått det iallefall)... MEn en gang i blandt, om ting må skje fort, er det absolutt ikke farlig i det hele tatt [:)]

jeg satte flasken i vannbad. uansett om jeg tok opp fra fryser eller fra kjøleskap :) 

På helsestasjonen anbefaler de vannbad [;)]

Back
Topp