Oppvarming av morsmelk

Mener å ha lest at man ikke skal varme morsmelk i micro. Noen som vet om det stemmer? Jeg har bare varmet i vannbad selv.

Mener å ha lest at man ikke skal varme morsmelk i micro. Noen som vet om det stemmer? Jeg har bare varmet i vannbad selv.
Har lest det jeg og. Tror det var at om melken blir for varm, mister den næringstoffer? Og at micro varmer ujevnt. Men om man ikke varmer lenge, og rister godt på flasken bør det vel gå bra?

Jeg varmer kort så den er lunken, rister eller rører og smaker alltid først for sikkerhets skyld.
Husker de varmet mme på sykehuset og har ikke tenkt over at kanskje ikke var greit for mm, må sjekke med ei jordmorvenninne :-)
Gir jo mening i at den kan miste noe av næringen hvis den blir for varm.

Sist jeg pumpet og lagret melk så tok jeg den ut en god stund før han skulle ha slik at den fikk romtemperatur ! Sønnen vår nektet faktisk aldri om melken var kald heller...og merket ikke noe ekstra mtp magevondt heller! Men dette er veldig individuelt

Har lest det jeg og. Tror det var at om melken blir for varm, mister den næringstoffer? Og at micro varmer ujevnt. Men om man ikke varmer lenge, og rister godt på flasken bør det vel gå bra?

Ja, var at den mistet næringsstoffer jeg leste også. Husker ikke å ha lest om det var da den be for varm, men det kan være. Selv velger jeg nok vannbad for sikkerhets skyld[emoji4]

Sjekket med jordmorvenninne og hun sa det ble anbefalt vannbad fordi man da har bedre har kontroll på temperaturen, kan fort bli for varm i Micro, men i seg selv ikke noe i veien for å varme i micro så lenge man passer på at den ikke blir for varm.
Blir den altfor varm mister den noen av næringsstoffene.

Da fortsetter jeg med varmingen i micro'n, vi varmer bare kort så den blir litt lunka :-)

Sjekket med jordmorvenninne og hun sa det ble anbefalt vannbad fordi man da har bedre har kontroll på temperaturen, kan fort bli for varm i Micro, men i seg selv ikke noe i veien for å varme i micro så lenge man passer på at den ikke blir for varm.
Blir den altfor varm mister den noen av næringsstoffene.

Da fortsetter jeg med varmingen i micro'n, vi varmer bare kort så den blir litt lunka :)
Tror jeg kjører på med det jeg også. Tar ikke så lenge :-)

Back
Topp