Oppvarming av flaske

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Min kjære har sagt han skal ta mini inatt, da han ser jeg har behov for litt søvn. Men, mini får jo mm og han våkner alt mellom 2-5 ganger pr natt for å spise, og da er han sulten, og maten må komme fort :p noen med tips til hvordan pappaen fortest mulig kan varme opp flaska med mm?

Jeg håper virkelig du får sove i natt <3 kok klart vann og ha over på termos som det er sagt over her. Pluss en plastikkskål hvis du har, den stjeler minst varme. Tar ca 5 min for at melka blir varm.

Jeg tenker det kan varmes i micro uten noe problem. Eller er det nei nei?

Hvis jeg hadde vært usikker så hadde jeg ringt barneavdelingen på sykehuset og spurt. De har vel mest erfaring siden de gjør det der daglig

Jeg tenker det kan varmes i micro uten noe problem. Eller er det nei nei?

Hvis jeg hadde vært usikker så hadde jeg ringt barneavdelingen på sykehuset og spurt. De har vel mest erfaring siden de gjør det der daglig

På sykehuset sa de til meg at man aldri skulle varme noe i micro som skal gis til babyene!! Dette var et fy fy! Vi fikk beskjed om å alltid koke vann

På de kartongene med ferdig mme fra hipp man før kjøpt, står det at man skal varme den i vannbad eller i mikroen (man heller den over i flaska først). Fikk vite av en bekjent at 10 sek i mikroen er nok. Har ikke prøvd det selv enda, varmer stort sett i vannbad.

Det er noe med at man visstnok ødelegger noen immunologiske egenskaper i mm hvis man varmer i micro, men hvor nøye det er når det er snakk om en sjelden gang vet jeg ikke.
Men nå er jo natta over for lengst for dere :P Hvordan gikk det?

På de kartongene med ferdig mme fra hipp man før kjøpt, står det at man skal varme den i vannbad eller i mikroen (man heller den over i flaska først). Fikk vite av en bekjent at 10 sek i mikroen er nok. Har ikke prøvd det selv enda, varmer stort sett i vannbad.

Hvor lenge man behøver å varme varierer ut ifra hvor mye melk som er i. Mme går fint an å varme i mikro men man skal vel passe på at man ikke koker den. Også må man være sikker på at varmen er jevnt fordelt før man gir det til barnet :)

Tips til en annen gang er kanskje å kjøpe sånn vannkoker med temperaturinnstilling? Ha ved senga og kok opp før du legger deg, også varm den til 40 grader når lille skal ha mat? :)

Tips til en annen gang er kanskje å kjøpe sånn vannkoker med temperaturinnstilling? Ha ved senga og kok opp før du legger deg, også varm den til 40 grader når lille skal ha mat? :)

Det går vel ikke med mm ;) men tll mme så er det genialt ja ;)

Hehe litt trøtt på morningen :P blir vanskelig med mm ja ;) men vil tro det er genialt til mme :)

Til mme har det gjort livet meget enkelt ja ;) noen få sek på å varme vannet til perfekt temperatur med en gang! ;)

Back
Topp