Oppussingsobjekt ??

popi

Forelsket i forumet
Hei Jenter[:D] Jeg lurer på en liten sak... Er det noen her som har kjøpt en bolig hvor alt må gjøres om?? oppussingsobjekt!!!
I tilfelle så har jeg noen spm...

*Hvor mye gav dere for huset\ leiligheten?
*Hvor mye måtte gjøres?
*Hva var budsjettet for oppussingen? og ble dette holdt, eller ble kostnadene større enn forventet??
*Gjorde dere alt selv?
*Hvor lang tid brukte dere??

Og til slutt...
Har dere fått ny verdi vurdering på boligen etter at dette ble utført??

Beklager mange spm. på en gang[8|] håper ihvertfall på noen svar...

Jeg ønsker meg et oppussingsobjekt, for da kan jeg få det akkurat slik jeg ønsker...
Men sambo er redd det koster mer enn det smaker!!!

Vi kjøpte et hus hvor alt liksom hadde stått stille siden det ble bygd i 1970. Så etter min smak var det jo et slags prosjekt[:D] Vi kjøpte det for 1710000 kr. Må legge til at dette var på et veldig populært område. Mens vi bodde der pusset vi opp hele hovedetg. (var to etg, kom inn i "kjelleren"). Dvs at vi pusset opp et bad (måtte rive ned og sette opp vegger og dører) et kjøkken, malte en stue, gang, satt på ny tapetstrie på tre rom og malte. La nytt gulv i alle rom utenom stue. Vi hadde egenkap fra forrige vi solgte. Syns at vi kom godt ut av det. Sambo gjorde alt tømrerarb selv (han er tømrer), mens vi hadde flislegger, rørlegger og elektriker som gjorde en del av det andre. Jeg malte (selvom jeg var høygravid[8D])... Satt opp kjøkken selv også (sambo).. Ble litt mer enn vi regnet med, men ikke sånn over styr. Men da måtte hovedønskene vike litt!!

Må jo legge til at vi solgte huset 1 år etter at vi kjøpte det for 2 050 000 kr. Og det var på slutten av "Boligkrisa" eller hva jeg skal kalle det..

ORIGINAL: popi

Hei Jenter[:D] Jeg lurer på en liten sak... Er det noen her som har kjøpt en bolig hvor alt må gjøres om?? oppussingsobjekt!!!
I tilfelle så har jeg noen spm...

*Hvor mye gav dere for huset Vi ga 550 000, men dette er et hus hvor det ikke var bad/kloakk..
*Hvor mye måtte gjøres Alt...... Bygga på nytt kjøkken og bad, og har pussa opp alle rommene i huset
*Hva var budsjettet for oppussingen? og ble dette holdt, eller ble kostnadene større enn forventet?? Budsjettet var på 650 000kr. Holdt egentlig ikke, men mest fordi vi kjøpte noen dører som var dyre, en dyr dusj + bygde en terrasse som vi ikke hadde regna med
*Gjorde dere alt selv? Snekring gjorde vi sjøl, med hjelp av familie (sambo er snekker). Elektriske tok en onkel og ordna, og rørlegger var en kamerat av sambo. Eneste vi ikke gjorde selv var graving og legging av kloakk-anlegg.
*Hvor lang tid brukte dere?? 5 måneder i hovedsak. men er ikke helt ferdige enda, er endel småting som gjenstår. men det kommer [:)]

Og til slutt...
Har dere fått ny verdi vurdering på boligen etter at dette ble utført?? Nei, ikke siden vi ikke er helt ferdige. Men banken anslo verdien til ca 1.2 mill, altså omtrent det vi har brukt sjøl. Vet ikke om vi kunne fått en høyere pris hvis vi faktisk prøvde å selge..

Sånn generellt vil jeg råde deg til å ha et annet sted å bo mens du pusser opp, hvis du har mulighet... Hvis ikke tror jeg du fort kan bli lei. Jeg var veldig glad for at jeg kunne gå bort til et anet hus og slappe av der, slippe å bo midt oppi alt styret [:)]

Men det er utrolig tilfredsstillende når man blir ferdig med en ting da!! [:D]

vi har et oppussingsobjekt, er enda langt i fra ferdig. vi betalte 1690000, ganske stort hus, er ca 400 kvm. foreløbig har vi drenert, skifta garasjeporter, gravd ut all "isolasjonen" fra loftet (var sagflis der[&:]), pussa opp kjøkken, gang og stua+ lagd nytt inngangsparti(brukte samme som oss før) i utleieleiligheten, pussa opp soverommet vårt, lagd 2 nye verandaer(en på 10 kvm og en på 50 kvm),skifta verandadøra, skifta utgangsdøra, og lagd nytt overbygg over den. har gjort om parkeringa, gravd så vi har fått 2 egne til utleieleiligheta(hu var helt håpløs til å parkere, så vi orka ikke at hu skulle parkere på samme parkeringa som oss[:D]). pussa opp en bod, det gjorde jeg aleine på en helg, var så lei av at jeg ikke hadde noe sted å oppbevare alt skrotet mitt[:D]
det har vært mye jobb, og kosta mer penger enn vi trodde, skulle jeg kjøpt et nytt oppussingsobjekt hadde det blitt et myyye mindre hus. mange ganger skulle jeg bare ønske vi hadde en liten leilighet hvor alt var ferdig.

Vi har pusset opp to leiligheter, både den vi har nå, og den forrige. Brukte mest billige løsninger, da blir det ikke så dyrt med innvendig oppussing.

I den første leiligheten pusset vi opp badet med nytt tapet og gulvbelegg, nye møbler. Byttet kjøkkenet. Malte eller la nye plater på veggene på kjøkken, stue, gang og tre soverom. Malte taket og la nytt gulv i hele leiligheten. Malte veggene og la nytt belegg på vaskerommet. Brukte vel ca 120000 i 2003. Da hadde vi en maler til å legge gulv på vaskerom og bad, og tapet på badet, rørlegger til å bytte varmvannstank og gjøre alt rørarbeidet ellers, og elektriker til bad og kjøkken da alt annet var ferdig. Resten gjorde vi selv. Brukte sikkert et år på oppussing, og ble aldri feridg med de siste listene, de ble gjort uka før vi solgte. Solgte leiligheten etter 3 år for 480000 mer enn vi kjøpte for.[:D]

Denne leiligheten har vi vel pusset opp for ca 150000. Malt tak og vegger i alle rom, lagt nytt gulv på stue, kjøkken, gang og to soverom. Bygd nytt ikea kjøkken, og byttet tapet og gulvbelegg på badet. Har brukt maler, rørleger og elektriker til det samme som sist, gjort resten selv. Brukte ca 2 mnd på oppussingen, men også denne gangen står det igjen noen detaljer som ikke er ferdige.[8D] Har ikke fått ny takst, men skal selge den til høsten, så vi får se da.

Back
Topp