Oppussing :)

Ingrid_84

Elsker forumet
Jeg har planer om å male stua...men er litt blank på fargevalg. Interiøret skal etterhvert bli hvitt (vitrineskap og skjenk skal males), hvite bein med drivved (e.l) bordplate på bordene, sofaen er beigegrå med mørkebrunt skinn under og på siden (type boston-sofa). Gulvet er parkett i fargen gyllen, men den skal etterhvert slipes ned eller byttes ut med lysere i gråtone. Hvilke farger har dere på veggene i stua? Gjerne bilder :D
 
Akkurat nå er fargen vår sånn...hvit interiørbeis som har blitt stygg mange steder.
 

Vedlegg

  • 1425413195986.jpg
    1425413195986.jpg
    50,6 KB · Visninger: 31
Den har vi på badet, og den er kjempefin :D Vurderer den i stua, men redd det blir litt mye likt når badet er i samme farge, pluss yttergangen :)
Her går den under navnet morgenfis :D

Aaaah :) Vi har den i stua og på kjøkkenet der vi bor nå og får den i stua, kjøkkenet og en liten gang dit vi flytter snart :) Hos oss ser det helt greit ut, men skjønner hva du mener med mye :)
 
Vi hat todelt :) en fond vegg med Mountain grey (tror den heter granitt hos jotun) og resten i Skagen. Veldig fornøyd!! o
 

Vedlegg

  • 1425715107374.jpg
    1425715107374.jpg
    60,4 KB · Visninger: 24
  • 1425715145304.jpg
    1425715145304.jpg
    50,2 KB · Visninger: 27
Vi hat todelt :) en fond vegg med Mountain grey (tror den heter granitt hos jotun) og resten i Skagen. Veldig fornøyd!! o

Likte forresten også de vegglampene...hvor er de kjøpt? Er på jakt etter nye etter at vi kjøpte ny lysekrone :)
 
Så fint :) Likte begge de fargene veldig godt, så de må nok vurderes :D
Likte forresten også de vegglampene...hvor er de kjøpt? Er på jakt etter nye etter at vi kjøpte ny lysekrone :)
Ja, vi er kjempefornøyde! Passer godt til gråfargen på kjøkkenet. Som heter gråtrut. Den er midt mellom kalk og kalkgrå i både nyanse og dybde :)
De er kjøpt på skeidar :) 399kr pr stk! Og skjerm fra clas Ohlson. Såå fornøyd altså!
 
Ja, vi er kjempefornøyde! Passer godt til gråfargen på kjøkkenet. Som heter gråtrut. Den er midt mellom kalk og kalkgrå i både nyanse og dybde :)
De er kjøpt på skeidar :) 399kr pr stk! Og skjerm fra clas Ohlson. Såå fornøyd altså!

Høres perfekt ut...har kalkgrå på gjestedoen jeg pussa opp i fjor, og syns den er veldig fin men litt for mørk til stua vår :) Aha de lampene har vi sett på og men slo det fra meg pga skjermene som ikke passer inn her...tenkte ikke på at skjermene kan byttes ut :)
 
Høres perfekt ut...har kalkgrå på gjestedoen jeg pussa opp i fjor, og syns den er veldig fin men litt for mørk til stua vår :) Aha de lampene har vi sett på og men slo det fra meg pga skjermene som ikke passer inn her...tenkte ikke på at skjermene kan byttes ut :)
Ja, jeg syns kalkgrå blei for mørk selv. Og kalk for lys. Og nøye, fargenerd og sta som jeg er måtte byggmakker bare finne en mellomting ;) :p
Skjermen følger ikke med! ;) så det er ikke noe problem :p
 
Ja, jeg syns kalkgrå blei for mørk selv. Og kalk for lys. Og nøye, fargenerd og sta som jeg er måtte byggmakker bare finne en mellomting ;) :p
Skjermen følger ikke med! ;) så det er ikke noe problem :p

Ja syns kalk blir for lys her å...bare såvidt man kan skimte gråfargen og jeg vil ha noe man ser er grått, men allikevel ikke mørk :) Da var der sikkert bare "eksempelskjerm" jeg så på de når jeg kikka på lampene...ble brått mer interessant med de nå gitt :D
 
Ja syns kalk blir for lys her å...bare såvidt man kan skimte gråfargen og jeg vil ha noe man ser er grått, men allikevel ikke mørk :) Da var der sikkert bare "eksempelskjerm" jeg så på de når jeg kikka på lampene...ble brått mer interessant med de nå gitt :D
Jeg kan prøve og huske å ta bilde av stue og kjøkkenfargen ved siden av hverandre i morra. I dagslys :)
 
Veggen med skiltet på er i stua. Kjøkken fargen er en tanke varmere og bittelitt mørkere. Men en fin farge mot hverandre :)
 

Vedlegg

  • 1425967782348.jpg
    1425967782348.jpg
    52,3 KB · Visninger: 31
  • 1425967808650.jpg
    1425967808650.jpg
    41,9 KB · Visninger: 32
Noen som har malt mur? Hvilken farge ville dere valgt på denne når resten av stua blir i fargen Skagen eller en annen varm gråfarge? :)
 

Vedlegg

  • 1426411601311.jpg
    1426411601311.jpg
    72,5 KB · Visninger: 21
Vi hat todelt :) en fond vegg med Mountain grey (tror den heter granitt hos jotun) og resten i Skagen. Veldig fornøyd!! o

Hvilken farge har dere på peisen forresten? Skal innom maxbo etter sånne faegeprøvelapper i løpet av uka...skal male muren også fant vi ut så må ha noe som passer til :)
 
Hvilken farge har dere på peisen forresten? Skal innom maxbo etter sånne faegeprøvelapper i løpet av uka...skal male muren også fant vi ut så må ha noe som passer til :)
Du den er ikke mulig å blande seg til ;) vi malte den for mange år siden. Kjøpte maling, tok 1 strøk. Og den blei for lys. Så dro ned og fikk litt påfyll med mer svart i samme spannet ;) men mener å huske den er nøytral. Altså kun sort og hvit blandet uten nyanse :)
 
Du den er ikke mulig å blande seg til ;) vi malte den for mange år siden. Kjøpte maling, tok 1 strøk. Og den blei for lys. Så dro ned og fikk litt påfyll med mer svart i samme spannet ;) men mener å huske den er nøytral. Altså kun sort og hvit blandet uten nyanse :)

Aha hehe :)
 
Back
Topp