Oppussing: Soverom & barnerom

YouNameIt

Elsker forumet
I dag fikk vi fargekart i posten fra Jotun, og det tok litt tid før vi ble enige om en farge til soverommet vårt. Det blir "Pilates"! emoticon 
Vi har mørke brunt gulv i varm farge, og hvitt tak. Før "Pilates" snakket vi om en blåaktig farge, men nei. Fant ikke en som passer emoticon

Og til barnerommet har vi diskutert fram og tilbake, det er vanskelig, fordi vi vet ennå ikke kjønn, så vi vil vente med det fram til ordinær UL. Det blir Jotun Sens til både soverommet og barnerommet for å ta hensyn til vår helse.

Det blir dyrt, men verdt. emoticon

Har dere pusset opp, eller har dere planer om det?

Her pusser vi opp kjøkkenet for tiden. Begynte i juli, så er litt sløve. Mister liksom litt piffen etter en stund.
Det neste blir den ene gangen, det er i grunn lett. Bare panelplater på veggene, og parkett på gulvet og male taket og nye lister.
Så blir det badet til neste sommer, det er ikke så stort og løsningen der er dårlig. Et digert boblebadekar i hjørnet og ingen dusj, slitsomt.
Har 100kvmt oppe som er dekket av panel og skriker etter oppussing, men det får bli om noen år. Oppussing er gøy, men blir så fort lei når jeg begynner :-/ Vil begynne på neste prosjekt med en gang liksom. Snodig!

Kryssemynte skrev:
Her pusser vi opp kjøkkenet for tiden. Begynte i juli, så er litt sløve. Mister liksom litt piffen etter en stund.
Det neste blir den ene gangen, det er i grunn lett. Bare panelplater på veggene, og parkett på gulvet og male taket og nye lister.
Så blir det badet til neste sommer, det er ikke så stort og løsningen der er dårlig. Et digert boblebadekar i hjørnet og ingen dusj, slitsomt.
Har 100kvmt oppe som er dekket av panel og skriker etter oppussing, men det får bli om noen år. Oppussing er gøy, men blir så fort lei når jeg begynner :-/ Vil begynne på neste prosjekt med en gang liksom. Snodig!

Åå, heldige dere er som pusser opp kjøkkenet selv om dere er litt sløve :) Kjøkkenet vårt er ikke nytt, men i god stand at vi kommer ikke til å pusse opp før om mange år. Panelplater på veggene og parkett på gulvet er fint! :) Håper at boblebadekaret deres har dusjhode i tillegg som vi har, men det går an å ha "dusjholder" på veggen?
Hehe.. Ja, forstår godt om oppussinga. Det hjelper hvis dere spør etter litt hjelp :)
Tror dere rekker å bli ferdige før barnet kommer ut? :)

Her skal vi eeeendelig ta fatt på kjøkkenet =) Og jeg gleder meg sånn :) Kjøpte huset for 1 år siden og har pusset litt opp her og der,men no står kjøkkenet for tur og ho mor gleder seg Kjøkkenet vil stå i stil med resten av huset som er en ren antikkstil med duse farger i hvitt,gammelrosa og lysegrønn =) Blir ett ikea kjøkken og det skal bli så deilig å få det ferdig =) Kan jo nevne at huset er fra 1940 og kjøkkenet er også rundtom så gammelt =) Kom med en stor kjøpmanndisk som skal bli ny og få plass i en av stuene =)

Vi er nettopp ferdig med å pusse opp gangen nede :-) Det var så deilig å bli ferdig med. 
Blir ikke noe mer opp pussing nå før babyen kommer. 

Vil bare gi deg et tips om å bruke Butinox green room maling istede for Jotun sens. Er Butinox sin miljømaling og MYE billigere ;-) Synes det er bedre å male med også. 

Ikke noe oppussing her nå nei. men det kan jo hende det blir :D Neste på planen er å skifte ut en haug med vinduer... dyrt og kjedelig... så må spare litt penger først :D
Ellers så har vi jo noen småplaner i forhold til barnerommet. Er ei der nå, men om ett års tid så er de jo to.... men vi får se vi får se!

Blir gøy å følge alle deres prosjekter da:D

Kjøkkenet SKAL bli ferdig før babyen kommer ja. Men alt det andre blir tatt etterpå ;)

Vi renoverer hele huset sånn litt etter litt! Har også bygd på det å hevet hele taket en meter, så nå har vi full takhøyde oppe!
Akkurat nå holder vi på med å dele ett stooort rom i to som skal bli til ett soverom til snuppa å på sikt ett til babyen, men det går veldig sakte. Har også planer om å pusse opp kjøkkenet og rommet til gutten før jul, men tviler på at vi blir ferdig med alt.. Kjøkkenet blir nok førsteprioritet!

I fjor tok jeg stua, og i år tok jeg vårt rom.. I tillegg har vi bytta ut ett kjempevindu.
Regner med at babyrommet blir tatt rett over nyåret, sånn når ting er helt sikkert å gå bra. :-) Og da skal det males i en nøytral farge som passer begge kjønn. Bare finne en jeg liker først :-p

Vi har kjøpt oss et oppussingsobjekt, så her hos oss er det noe på gang hele tiden... Nå bygges det terasse, og vi planlegger å pusse opp soverommet og arbeidsrommet vårt til vinteren. Soverommet vårt skal bli barnerom for babyen, og og arbeidsrommet skal gjøres om til soverom for oss. Vi pusser opp det som skal bli vårt soverom først, for jeg regner med at babyen kommer til å sove der det første året.

Vi har kjøpt oss hus, som vi overtar 13 oktober, det skal pusses opp, men vi må ta litt etterhvert, det første vi skal gjøre er å legge nytt gulv i stuen, også skal vi prøve å få lagt nytt gulv på to av soverommene før jul. det er vegg til vegg teppe på de soverommene noe jeg ikke synes er så lekkert, det er vel det vi skal gjøre før jul, til neste sommer må vi legge nytt tak, så skal vi vel legge ny strie og male de to soverommene som er nede. vi skal også ta det siste soverommet etter hvert, men det blir ikke prioritert ettersom det bare skal brukes til gjesterom/kontor forløpig. vi skal også male huset, og ta badene ettehvert, men det må bli om et par år, har ikke rå til å ta alt med engang desverre.

Godt og se at det er flere som er midti oppussing! Vi arvet hus av hans foreldre (de arvet bestemor sitt - som er FEM meter unna!), og nå har vi drevet og pusset opp i tre år! Alle rom er uferdige. Men nå har vi tatt opp litt ekstra oppussingslån, og skal få det meste ferdig til babyen kommer. :)

Vi har hele huset ;) flyttet inn i påsken og har pusset opp hele huset. Mangler babysoverommet og badet :) er seff drittlei så har "ferie" fra oppussing til november ;)

Vi flyttet sønnen vår inn på nytt rom i sommer. Malte en kontrastvegg i Jotun Pure Color - Skyggeblå - denne er bare såå fin - herlig farge. La teppe på gulvet og kjøpte ny taklampe, motorsykkelpendel  Gutten var strålende fornøyd!

Da gjenstår hans gamle rom som jeg dessverre malte lyseblått forrige sommer... liker ikke fargen lenger, så skal male rommet lyst igjen, og avhengig av kjønn på babyen så blir det en kontrastvegg i enten skyggeblå eller lilla  Skal også legge teppe på gulvet her - har fliser uten varmekabler på gulvet, og det er bare skitkaldt!

Alltid noen prosjekter på gang ja!

jeg har nettop hatt en diskusjon med ansvarlige i malingsavdeligen vår ang. maling når en er gravid og han mener at en bør male minst mulig med både olje og vannbasert.
Det at sense skal være så mye bedre enn andre er ett litt misforstått tema, sense er omtrent det samme som f.eks butinox interiør 10. Astma og allergiforbundet i både sverige og danmark(danmark heter det noe annet) anbefaler ikke bruk av sense eller noe maling. Astma og allegiforbundet i Norge er desverre ikke et totalt uavhengig organisasjon, de er desverre avhengig av pengestøtte.
Misforstå meg rett, jeg mener ikke at en ikke skal male og at sense suger, men det er greit å være litt kritisk til reklame.
Selv om en maler med sense så bør det gå minst fire uker før en flytter inn på rommet, både den gravide og barn, viss en vil unngå kjemikalier på barnerommet så bør en også vaske gardiner, sengeklær etc. som ikke er merkepliktige som maling, men inneholder mye kjemikalier.Jeg har og sett litt i databladene for ulike produkter og de anbefaler ikke at gravide som har yrke som maler bruker hverken sense eller lignende produkter.
Må og tilføye at Jotun Pure Colour er noe en bør styre unna på barnerom med mindre det er noen uker til barnet skal flytte inn, siden det er en matt maling har de tilsatt andre stoffer for å likevel gjøre den vaskbar.

Vi flytter til våren, så vi skal nok ikke pusse opp der Det bygges nå, så det blir jo helt nytt! Men jeg vurderer å male før vi flytter inn, hvis det viser seg at det ikke blir noe fint..
Må sikkert gjøre noe her i denne leiligheten sånn at vi får solgt!

Back
Topp