Oppussing / Redebygging

Wilma89

Forelsket i forumet
Noen som har begynt med babyrom eller annet for å forberede familieforøkelse?

Vi har endel småfiks som jeg plutselig har det skikkelig travelt med å få i orden. Babyrommet mangler noen lister og litt maling. Det samme er det litt rundtom i huset. Og kjenner at det plutselig stresser meg skikkelig å ikke ha alt i orden... Vil ta tak i det NÅ!

Babyrom fikser vi ikke før om lenge, da lille uansett sover inne med oss det første året. Men har begynt med rydding og fiksing andre ting. Har for eksempel byttet ut terrassebord på verandaen som var råtne, slik at det ikke skjer falluhell der. Begge barna skal jo sove der :) ryddet under trappa som skal bli lekekrok :)

Vi må bygge på huset for at babyen skal få eget rom :excited001 Uff vet ikke helt når det skjer og nå kommer sommerferien osv... Håper det blir ferdig i tide! :)

Vi må bygge nytt hus for å få plass :D:laughing025 Så ja har såvidt begynt søkeprosessen :-) Må nok belage med på å bo trangt det første året da dette tar tid :wtf:

Vi har kjøpt 7 seter for å ha plass til baby :D
Ellers må vi bygge/lage et rom til men det blir ikke før til neste sommer, baby kommer til og sove med oss uansett i begynnelsen :)

Noen som har begynt med babyrom eller annet for å forberede familieforøkelse?

Vi har endel småfiks som jeg plutselig har det skikkelig travelt med å få i orden. Babyrommet mangler noen lister og litt maling. Det samme er det litt rundtom i huset. Og kjenner at det plutselig stresser meg skikkelig å ikke ha alt i orden... Vil ta tak i det NÅ!
Sniker fra november her :) Jeg har slitt med "redebyggingssyndrom" nesten siden starten av graviditeten. Jeg skulle helst hengt i taklampa og hatt vårrengjøring en gang i uka, pussa opp barnerommet 3 ganger, gjort ferdig alt som skal gjøres i hagen og ellers i huset og handlet inn alt vi trenger NÅ! Er bare 16 uker i dag, men er superstressa for alt som må på plass og føler en helt ustyrlig trang til å gjøre alt sammen i går, helst. Egentlig veldig slitsomt da formen har vært elendig hittil og jeg ikke orker å gjøre noe :P

Vi begynte på babyrommet i høst. Det skulle da fungere som gjesterom inntill vidre, også gjøres om til babyrom når den tid kom. Gjesterommet ble ikke ferdig, så nå er det babyrom det blir. Vi kommer til å ha en dagseng der inne også, da det er mer praktisk for oss at jeg kan sove der inne enn å ha babyen inne på vårt soverom.
Vi har en liten fra før som pga mye sykdom ofte havner i vår seng, og egen seng til baby er det ikke plass til inne på vårt rom. Dermed har vi finni ut at det er mest praktisk med en voksenseng inne på babyrommet i tillegg til sprinkelsengen.

Vi må bygge nytt hus for å få plass :D:laughing025 Så ja har såvidt begynt søkeprosessen :-) Må nok belage med på å bo trangt det første året da dette tar tid :wtf:

Vi bodde i en liten leilighet på 80kvm da vi ventet førstemann. Hadde 2 soverom, det var jo helt greit ;)
Men så fikk vi nr 2... Og nr 3 :p ja 3 barn på et soverom i 3,5 år :) gikk kjempe fint!
Heldigvis har vi nå hus der alle har eget rom å plass til å lage rom til baby og :D
Men alt går!

Vi bodde i en liten leilighet på 80kvm da vi ventet førstemann. Hadde 2 soverom, det var jo helt greit ;)
Men så fikk vi nr 2... Og nr 3 :p ja 3 barn på et soverom i 3,5 år :) gikk kjempe fint!
Heldigvis har vi nå hus der alle har eget rom å plass til å lage rom til baby og :D
Men alt går!
Ja jeg ser lyst på det ;) Alle har hver sitt soverom nå, men har ikke plass til minien i magen. Barna har ikke så store soverom heller, men alt går for en periode :-)

Vi bygger hus, som ikke står ferdig før slutten av desember. Så her blir vi 5stk på 30kvm i 1-2 måneder :P Men vi har byttet ut bilen da, så vi får plass til tre barneseter :)

Nei. Babyen sover jo med oss det første året, kanskje to.

Skal pusse og male babygrinden fra forrige gang, da. Den er trehvit nå. Det passer ikke her :p Skal straks strikke litt og sy et babynest. Noe annen redebygging blir det vel ikke.

Kjøpte ny bil,Multivan,så nå skal det omså bare komme 2 for min del ;D
Og heldigvis kjøpt hus før 1.5 år siden med 6 soverom så jeg gleder meg veldig til å innrede ett barnerom til når den lille er stor nok :) :)

Vi planlegger også huskjøp neste år :-) Vi bor i 96kvm stor leilighet med 3 soverom nå, så vi lider ingen nød akkuarat. Men vi ønsker oss mer plass og praktiske løsninger.

Drømmer om eget vaskerom og litt mer praktisk stueløsning....

Vi skal flytte neste måned, så her handler redebyggingen mest om å organisere flytteeskene skikkelig bra, slik at vi ikke tar med oss en ting mer enn vi har plass til . Jeg har store planer om å organisere det nye huset ned i minste detalj:)
barnerommet vil nok fungere som gjesterom enn så lenge. Babyen skal jo sove med oss det første året ser jeg for meg. Så det ordner vi til når babyen nærmer seg flytteklar.

Jeg har begynt å strikke hentesett- Det må jo havne under kategorien redebygging;)

Tenker veldig på hvordan vi skal gjøre det med et til barnerom, vil jo helst ha begge i samme etasje som oss, men er 2 soverom nede og 2 oppe. Per dags dato bruker vi de i første etasje, og baby kommer til å sove på rom med oss de første mnd. Men vil ikke flytte eldste opp alene, og vet ikke om det kommer til å fungere hvis de skal dele rom.

Jeg har begynt å tenke på hvordan jeg skal pusse opp stellekommoden vi har kjøpt brukt, og om jeg skal male/lakke/olje vuggen vi har fra jeg var liten. Har såvidt begynt å samle litt inspo til barnerom og kjenner jeg gleder meg veldig! Andre prosjekter i heimen får som planlagt, men vil nok være litt mer higen på å få det ferdig nå enn om jeg ikke hadde en "frist".

Her er rommet egentlig klart. Har vært mitt hobbyrom frem til nå, står et par store skap det som må ut og pipa som går gjennom rommet må pusses helt ferdig :) så stresser ikke så mye med det enda

Kommer an på kjønn her i gården. Vi har et rom som nå bare står og støver egentlig. Der er det blått, så om det melder seg nok en hane til hurven så er det lite vi trenger å gjøre, om det skulle bli frøken derimot, må vi kanskje gjøre noe ;)

Har pusset opp ett soverom, der vi har en vegg med ein helt lysgrønn mønster tapet fra ellos. Synes den grønnfargen er så lys at den passer til begge kjønn :) ImageUploadedByBV Forum1465483378.991195.jpg

Back
Topp