Opptrening etter graviditet

Barnehagelærer30

Gift med forumet
Febbisbebbis'18
Augustlykke 2022 ❤️
Noen som har startet å trene igjen? Hva trener dere og hvor ofte?

Motivasjonen min er helt på bånn!
 
Noen som har startet å trene igjen? Hva trener dere og hvor ofte?

Motivasjonen min er helt på bånn!

Eneste trim her er en og annen trilletur. Har fortsatt mye vondt grunnet halebeins bruddet så annen trening er ikke prioritert enda. Bruddet må få mer tid på seg.

Men blir sporty av å trille da. Spesielt siden vi bor på toppen av den høyeste åsen i byen. Uansett hvor jeg skal gå så må jeg opp alle bakkene på vei hjem. [emoji12]
 
Startet med lett styrke/kondisjon etter 6 uker og har økt gradvis på kilo og intensitet. Trener nå ca 4 ganger i uken i tillegg til trilletur. Hun er 14 uker i morgen [emoji4]
 
Huff, trening ja.. Vi triller ca en time hver dag, og jeg har hatt som mål å trene styrke hjemme i stua to ganger i uken med fokus på bekken, mage, rygg og bein. Har trent bekken hver dag siden fødsel, men styrketreningene har vært svært sporadisk og skjedd kanskje tre ganger. Lille er nettopp blitt 4 mnd, så er strengt talt ingen grunn til å sluntre unna trening, men jeg er mildt sagt lite glad i trening!
 
Huff, trening ja.. Vi triller ca en time hver dag, og jeg har hatt som mål å trene styrke hjemme i stua to ganger i uken med fokus på bekken, mage, rygg og bein. Har trent bekken hver dag siden fødsel, men styrketreningene har vært svært sporadisk og skjedd kanskje tre ganger. Lille er nettopp blitt 4 mnd, så er strengt talt ingen grunn til å sluntre unna trening, men jeg er mildt sagt lite glad i trening!

Hvilke øvelser gjør du for bekkenet?
 
Eneste trim her er en og annen trilletur. Har fortsatt mye vondt grunnet halebeins bruddet så annen trening er ikke prioritert enda. Bruddet må få mer tid på seg.

Men blir sporty av å trille da. Spesielt siden vi bor på toppen av den høyeste åsen i byen. Uansett hvor jeg skal gå så må jeg opp alle bakkene på vei hjem. [emoji12]

Hørtes jo ut som god nok trim det da!
 
Huff, trening ja.. Vi triller ca en time hver dag, og jeg har hatt som mål å trene styrke hjemme i stua to ganger i uken med fokus på bekken, mage, rygg og bein. Har trent bekken hver dag siden fødsel, men styrketreningene har vært svært sporadisk og skjedd kanskje tre ganger. Lille er nettopp blitt 4 mnd, så er strengt talt ingen grunn til å sluntre unna trening, men jeg er mildt sagt lite glad i trening!

Du er mye flinkere enn meg! [emoji28]
 
Er med på barseltrening en gang i uka, og det er vel det[emoji28] skulle jo så svært trille tur en gang om dagen....
 
Er med på barseltrening en gang i uka, og det er vel det[emoji28] skulle jo så svært trille tur en gang om dagen....

Jeg burde også det! Etterhvert må jeg jo bare ta meg tid til det! AL har jo startet å våkne klokken 8, så burde jo egentlig bare trille tur da!
 
Hvilke øvelser gjør du for bekkenet?

Jeg begynte med bekkenhev (som egentlig er rumpehev bare at man kniper samtidig!). Jeg har tatt litt av dette opplegget så jeg har noen øvelser å variere med: https://www.kk.no/mamma/superovelsene-som-gjor-deg-i-form-etter-fodselen-63929323

Aller først begynte jeg å trene de indre magemusklene. Magen min er helt kake, så jeg prøver å gjøre denne øvelsen litt her og der: http://m.kunnskapsriktrening.blogg.no/1448395510_diastasis_recti_gravi.html

Denne blir du ikke svett av og man kan gjør det når man ligger på sofan! Artikkelen linker videre til NHI som viser på video hvordan man gjør øvelsen, men her er linken da artikkelen er rimelig lang: https://nhi.no/trening/videoer/kjernestabilitet/stramming-av-tverrgaende-magemuskler/

Jeg har ikke delte magemuskler (tror jeg), men jeg forsto det slik at det var gunstig å trene dem uansett etter et svangerskap.

Jeg kan veldig lite om trening, så jeg fant dette via diverse treningsblogger og Google. Jeg aner ikke hvor vellykket opplegget mitt er, men jeg er så lite kreativ at jeg må følge et eller annet for å trene noe som helst:rolleyes:
 
Jeg begynte med bekkenhev (som egentlig er rumpehev bare at man kniper samtidig!). Jeg har tatt litt av dette opplegget så jeg har noen øvelser å variere med: https://www.kk.no/mamma/superovelsene-som-gjor-deg-i-form-etter-fodselen-63929323

Aller først begynte jeg å trene de indre magemusklene. Magen min er helt kake, så jeg prøver å gjøre denne øvelsen litt her og der: http://m.kunnskapsriktrening.blogg.no/1448395510_diastasis_recti_gravi.html

Denne blir du ikke svett av og man kan gjør det når man ligger på sofan! Artikkelen linker videre til NHI som viser på video hvordan man gjør øvelsen, men her er linken da artikkelen er rimelig lang: https://nhi.no/trening/videoer/kjernestabilitet/stramming-av-tverrgaende-magemuskler/

Jeg har ikke delte magemuskler (tror jeg), men jeg forsto det slik at det var gunstig å trene dem uansett etter et svangerskap.

Jeg kan veldig lite om trening, så jeg fant dette via diverse treningsblogger og Google. Jeg aner ikke hvor vellykket opplegget mitt er, men jeg er så lite kreativ at jeg må følge et eller annet for å trene noe som helst:rolleyes:

Takk :D
Der var det jo mye bra :D
Bare å finne motivasjonen nå :p
 
Det er bare fordi vi har to hunder som må få en skikkelig tur ute, ellers blir de gærne - så trillingen skyldes utelukkende dem;) Styrketreningen min har jo ikke akkurat blitt særlig av med hele tre økter på fire mnd:wideyed:

Er likevel tre flere enn jeg har [emoji23] men jeg vet ikke når på dagen jeg skal få tid, hun ligger jo liksom oppå meg hele dagen!
 
Jeg trener pilates for etter fødselen. Søk opp «post partum pilates» eller «post natal pilates» på youtube så får du opp masse bra videoer. Jeg bruker de som er lagd av fysioterapeuter som har opptrening etter fødsel som fagfelt (Kim Saha og Megan Vickers). Syns det hjelper på motivasjonen og innsatsen å følge videoene [emoji4]
 
Går en times tur hver dag (har hund), og trener styrke hjemme i stua når mini er lagt 2-3 ganger i uka. Har bare gitt opp å komme meg på treningssenteret, og heller kjøpt inn strikker og litt vekter til å ha hjemme. Mye lavere terskel! Øvelsene det går i er baseøvelser som knebøy med kroppsvekt, strake markløft, sit-ups, utfall, push-ups og dips!
 
prøver å komme meg på fysiotimene for mor og barn som de har som gratis kommunalt tilbud her jeg bor, det er en times styrketrening. så bærer jeg en del i ergobaby, så det er fint å tusle en tur i skogen med den, så får gjort det et par dager i uken i tillegg til en liten trilletur her og der.
 
Back
Topp