Oppsummering av oss!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Hvordan står det til med alle? Kjenner dere mye liv? Har dere handla mye?
Hvordan er den kommende far? ??

Her er alt bra! har for tiden ingen plager, bortsett fra at den lille ligger og sparker meg konstant. Der i gården er det ikke mye soving nei! hehe...handling har vi ikke gjort noe særlig av!

Vi gleder oss veldig hjemme, og Aleksander som skal bli storebror koser masse med magen og er helt opphengt i babyer! :)

hei..her kan jeg vel egntlig ikke klage..formen er opp og ned og blir fult sykemeldt nå fra denne uka...det meste er i hus av utstyr[:D] jeg har skikkelig humørsvingninger jeg å... noe som frustrerer min mann tror jeg..det er ikke alltid like lett... men vi gleder oss skikkelig..det er jo spesielt og nytt siden det er førstemann og skikkelig etterlengtet[;)].har masse oppussing og ting hengende over som etter planen og ønske skulle vært ferdig til jul...men men jeg får prøve å ikke mase hull i hodet på mannen om alt som jeg vil ha unnagjort..hehe han gjør så godt han kan[:)]

kjenner variert med liv faktisk.. men har begynt å kjenne spark om morgenen før jegstår opp.. er temmelig trøtt for tiden, og har såvidt begynt å få litt vont i korsryggen.. om kvelden føler jeg meg så oppblåst at jeg tror det er hakke før jeg sprikker...

gubben liker godt at magen vokser og gleder seg masse.. og nå pusser han opp et rom i kjelleren for harde live.. (han må nemlig flytte ned i kjelleren med pcen sin) for guttongen vi venter må jo ha et rom klart..

ellers så har jeg ikke handlet noen ting ennå... har jo det meste fra forrige gang.. men antar at jeg så snart har rommet tomt så begynner jeg å vaske på barneklær og plasserer dette i skuffer og skap...

gleeeedeer meg!! [:D]

GOD KVELD[:)]

Her er alt bra...formen er helt topp, slik den var med de to andre.
Gutta gleder seg til å bli storbrødre - spesielt han på 5 år. HAN SKAL JO BLI STOREBROR....OG DET ER STAS.

De ønsker seg en lillebror, men vi vet ikke hva det blir. Skal på ny UL neste uke igjen, håper vi kan se noe da. Mor håper på noe "rosa" denne gangen.[:D] Men alt er selvfølgelig velkomment...

Jobber som før. Målet her hjemme er å få inn vindu på det som skal bli rommet til han største nede i kjelleren.

HA EN FIN UKE ALLE SAMMEN[:)]

Her går alt stort sett bra.
Begynner å merke at halsbrannen kommer og er utrolig sliten.
Han sparker som bare det. Skikkelig kraft i den karen.
Celina gledr seg masse til å bli store søster,og vi til å bli foreldre igjen!

Her er også formen helt på topp om dagen![:D] Har trappet ned til halv stilling og det har gjort underverker på både kropp og sjel. Lille prinsessa mi sparker ganske så bra inni her, og det er så stas når jeg kjenner det stadig sparkes høyere inni magen, godt tegn på at hun blir større, hi hi! Kan se det godt fra utsiden også nå! Moro [:D] Pappaen er utrolig stolt og glad, og gleder seg stort til vesla skal komme ut til oss. Ellers så er vel ikke sexlysten på topp om dagen, syns det faktisk er litt ubehagelig og nyter det ikke like mye som før jeg ble gravid for det gjør til tider litt vondt... Kjærsten sier at han syns det føles litt rart å ha sex nå som ho lille ligger rett innenfor liksom, he he, er han ikke søøøøøt? hihi! Men vi koser oss en del for det[;)] Masse kjærtegn og kroppskontakt. Ellers har vi anskaffet oss det meste av store ting til vesla i allefall, bare litt sånn småtteri igjen. Deilig å bare pusle litt med babyrommet og sånne ting... Storkoser meg![:D]

Formen er bra her også, bortsett fra at jeg har ligget med influensa i ca. en ukes tid - jeg er heldigvis snart frisk!! Kan ikke huske sist jeg var så syk! Kjenner bobler her, ikke direkte spark enda. Jordmora sa at lillegutt lå nokså dypt inne i meg, så det kan ta en stund til før ordentlige spark kjennes. Sambo og jeg har det bare sååå fint fortida, er på en måte nyforelska[:D] Vi blomstrer begge to[:D] Han virker til å være svært stolt, og koser seg mye med magen. Masse nærkontakt, men ikke noe sex fortida... Har til nå fått tak i vogn og vippestol.

Er i fin form tross bekkenløsningen går meg på nervene til tider. Er glad jeg ikke behøvde å be om sykemelding (tror ikke der er så lett å få heller), men at legen min anbefalte meg det.
Lillepia vårres er enorm aktiv, magen går fra den ene siden til den andre "for ofte". Til ungenes jubel. De syns det er så artig å se lillesøster bevege seg.
Ellers har vi det meste utenom ting jeg SKAL ha: ammepute, stellekommode (som jeg har sett på), voksipose og babysitter.
Klær gidder jeg ikke å tenke på siden vi har så mye fra før og at det blir kjøpt av andre (Thea får 3 tanter som er i 100 etter å få handle).
Kjæresten er så med, han leser alt om babyen han kommer over og prater og stryker på magen.
Sexlivet får vi "ordne opp i" etter fødselen. Jeg sier bare til han at den som venter på noe godt...... osv.

Formen er ikke helt i topp.. sliter fortsatt med svangerskapsdepresjon. 50% sykemeldt. Fruktansvärt slitsomt!!!!!! [:'(]
Har känt mye liv de siste ukerne.[:D]
Kommande far er helt begeistret over det som sker i kroppen min, älskar magen og ser fram emot att få komma hem på tirsdag og kjenne livet som rør seg, etter 2 uker borte på jobb.[8D]
Har handlet en del klær, fått vogn, seng, saueskinnspose og babykorg. Blir mer shopping då vi kan flytte in i huset nermere desember! [:)]

Hei!
Formen her de siste dagene har vært ganske ille, særlig i går, hadde så ekstremt vondt i bein og bekken at jeg ikke helt viste hvor jeg var.[:'(]

Eller er jeg forferdelig distre og glemsk.
Det meste av det dyreste utstyret er på plass, mangler små ting og tang.

Kjenner liv hver dag og det er godt.
Morro!!!

formen min er bra,sliter litt med bekkenløsning men ellers er alt topp!!!!!magen vokser så utrolig fort å liv er det nok av mest om natta da selvfølgelig..hehe typpisk det.sparkene har til og med begynnt å bli så kraftige at man kan se dem å det er gøy!!.har ikke handlet så mye har seng å sånn bare..jeg er ikke sammen med barnefaren har litt kontakt på tlf å sånn da men tror ikke han helt har skjønt hva som skjer tror det er vanskelig for han å skjønne at han skal bli pappa..men jeg håper jo for babyens skyld at han stiller opp...dette ble litt langt..men men

Formen er variabel. Bekkenet er kjempevondt og blodtryket føles som det er på vei opp (skal av sted å måle det så snart jeg får mannet meg opp) En ting er å tro at det har steget, en annen ting er det å få det bekreftet.

Jentene gleder seg vilt til å få en lillebror, men min snusfornuftige eldstedatter mente at nå hadde jeg kjøpt nok gutteklær for hva skulle vi gjøre med dem dersom det ikke ble en gutt alikevel?

Pappan er stolt som en hane og bekymret som en hønemor så her er alt slik som det bruker å være når jeg er gravid[:D].

Hei hei.
Her er formen ganske bra egentlig. Merker jeg blir mer og mer sliten men det hører vel med. Nattesøvnen er mer eller mindre borte, sover til klokken 3 om natten og da er det slutt på søvnen.. Finner ingen behagelig liggestilling.. [&:]
Men det er helt fantastisk å være gravid, han sparker og lager kaos i magen gjennom hele dagen [:D]

Hei alle sammen[:)]

Er uten nett for tiden[:'(] Men får sneket meg inn her når jeg er hos mor og far...

Formen her er helt grei. Bortsett fra vondt i ryggen og sånn da. Lille jenta i magen er det masse liv i hver dag, og vi bare koser oss[:D]

Begynt å handle..... Å JA... Har begynt med litt, men vogna får vi nok vente med en stund til. Har egentlig bare lyst til å dra ut å kjøpe alt nå, men kan ikke ta helt av heller...

Her går det tålig greit.. humøret og følelsene kunne jeg godt ha hvert uten akkurat nå for det er bare på bånn alikevell..hehe Er veldig trøtt da og sover konstant.. er veldig uopplagt og lurte på å snakke med legen om det neste gang.. ellers så løper jeg på do hele tia og skulle virkelig ønske jeg hadde kateter..hehe[:D] H*n sparker ikke så veldig mye men det kommer seg... Jeg har kjøpt litt småting men ikke noe særlig ennå... Og barnefaren har jeg ikke hørt fra på 4 mnd tenker jeg det er nå... Så alt i alt så er det helt greit her[:)]

Hos oss er alt fryd og gammen, vi kom hjem fra en lang weekend i københavn i går kveld. Vår siste " kjærlighetsferie" innen magen blir for stor og lille Mathias kommer...[;)]
Han er utrolig aktiv på morgenen, samt når jeg kommer hjem fra jobb til jeg går i seng(ca 16-21), virker som han hermer etter  mitt sovemønster(krysser fingrene:-)

Min mann har kjent sparkene i ca 3 uker nå, man ser det også utrolig godt utenpå magen når han sparker og beveger seg, her i fredags begynte han med noe nytt, både sparker og slår samtidig, en hånd/fot nede ved blæra og en fot/hånd rett ovenfor navlen....[:D][:D][:D][:)][:)][:)]

Vi har kjøpt klærne han skal hjem fra sykehuset i, bleiebøtte(den nye fra sagenic som tar 28 bleier....) En ullpose til å ha i vognen, barnevognen fikk vi fra mine foreldre. Tar det stille og rolig....han kommer nok ikke ennå...(krysser fingrene igjen jeg...)

Vi er noen stolte, kommende foreldre som nesten ikke kan vente til han kommer ut, sexlivet fungerer, men det vil være feil å si at det også blomstrer...[8|]

Men....nå er det bare helt fantastisk å være gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Ja....hvis man ser bort fra hormonene da.....suuuuk....alle mine kollegaer sier at jeg er hardt angrepet......Mitt humør har alltid vært stabilit og godt, nå.....hmmm.....kan gråte for den minste ting, min tålmodighet er som forduftet og jeg blir ekstramt hurtig irritert....
Ikke så bra da jeg jobber i serviceyrket, mange som har spurt om jeg ikke kan bli sykemeldt pga hormonene...
Uff, jeg trives jo så godt på jobb!!! Som det er nå kan ting kun bli bedre....

Ellers...sett bort fra de dumme hormonene så har jeg det supert!!

heisann og god morgen[:D]her er alt som det skal...håper jeg...hehe..skal ti legen i dag på vanlig kontroll og gruer meg faktisk litt til det(vet ikke hvorfor),men det går vel bra[:D]
vi har ikke handla noen ting igrunn..vi har alt etter jenta mi...bortsett fra gutte klær da[:)]jo vi har kjøp vogn da,men det var i sommer..gleder meg masse til å bruke den[:)]
om jeg kjnner liv..hmm..har ikke kjent noe før nå den siste uken,men er nok fordi han har ligget med ansiktet sitt mot ryggen min..hehe[:)]det er to som gleder seg masse her i husstanden ihverfall og skulle gjerne fått de til å kjnne liv også,men det er nok litt tidlig[:D]men skriver en oppsumering når jeg kommer fra legen i da[:D]

God morgen!
Her er formen bra, bortsett fra vong korsrygg og nedover hele høyre foten. MAgen vokser og kiloene kommer.
Er mye liv å røre i magen min hver dag, noe som er super koselig[:D][:D]
Begynner forøvrig å glede meg litt til jeg får kroppen min igjen, og ikke minst til jeg kan klemme lille gullet mitt når hun bestemmer seg for å møte verden[;)]

Back
Topp