Oppsummering av ditt svangerskap :)

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
På en skalafra 1-10, der 10 er høyest score, hvordan har ditt svangerskap vært? Kort oppsummering hadde vært moro, nå snuser vi på målsnoren alle mann :D

Sent from my iPhone using BV Forum

7 kanskje?

Var en del kvalm i starten, men dette gikk over like før uke 20. I uke 26 (tror jeg) kjente jeg første tegn på symfyseløsning, så da var det å ringe legen asap for gradert sykemelding og å legge en plan sammen med nærmeste leder og personalplanlegger.

Er heldig og jobber i en flott ia bedrift, så fikk tilrettelagt arbeid (og sm 60 %) fra uke 32 så har kunne jobbet helt til permisjonsstart selv om bekkenet har vært mer vrangt enn funksjonabelt :)

Den første tiden var grei, var en del kvalm men det var til å leve med. Full jobb til uke 24 av svangerskapet, da var de eneste plagene at jeg var veldig trøtt. Etter det så fikk jeg bekkenløsning, og det har vært den største nedturen. 100% sykemeldt og store vansker med å gå. Vondt hele tiden, uansett.. Det har liksom vært det værste, for jeg ville så gjerne jobbe og jeg ville enda mer klare å stille opp for den kommende storebroren som jeg har hatt mye dårlig samvittighet ovenfor! Men jeg har gjort så godt jeg kunne, og vi har hatt mange fine rolige stunder med aktiviteter som ikke har krevd så alt for mye av meg :) Nå de siste ukene har vært preget av søvnløse og dårlige netter. Vondt i bekkenet, maserier, kynnere, halsebrann. Klar for å komme i mål nå kan du si, 11dager til termin i dag :) svangerskapet har nok for meg ligget på Max 5, den første delen bra, den siste helt grusom :P

Så lite plager jeg har hatt, og ikke vært nødvendig med vekstkontroll eller noen sånne bekymringer, det verste var vel kvalmen og div småplager + bekken og korsrygg som først nå i slutten har begynt å plage meg, og ellers trøtt og lite energi, hard mage og ting der det ikke skal være ting, så burde jeg vel si 10, men jeg drar det ned på en 7'er da disse småtingene drar ned + en del tanker jeg ikke var forberedt på og som ikke var noe særlig (:
Men, bortsett fra det, så har jeg vel klaget uten å ha stort å klage på ..

Jeg skriver under på en 3er, kanskje 4-!
Synes jeg har hatt det fælt 95% av tiden. Få dager det jeg virkelig har følt meg fin i formen. Trøtt, kvalm, spydd fra sånn uke 7 til uke 25. Omtrent hver dag. Så gikk det over til bare en gang i blant og det har egentlig vært helt greit :p
Når det ga seg fikk jeg bekkenløsning og har slitet med å gå, snu meg i sengen sove osv. Den der gravidegløden har jeg ikke sett noe til - ser ut som ett dass uansett hvor hardt jeg prøver. Den gode perioden kom liksom aldri. Med storesøster var formen mye, mye bedre. Rart at to svangerskap kan være SÅ ulike! Jaja. Verdens beste premie venter i enden der, og jeg GLEDER meg til å få lillebror i armene ❤️

1 :(
(Veldig glad for at jeg ikke har fått svangerskapsforgiftning og at barnet i magen har det bra alså ) Men har hvert kvalm fra dag en og er det fortsatt-oppkast-bekkenløsning-rygg problemer-halsbrann til de grader-Fikk helvetesild i uke 30 og symptomene er i kroppen enda. Mest utmattelse og migrere enda. Gått med nedpress siden uke 32. Og mensen smerter fra start. Isjas smerter og mye vann i kroppen .Gleder meg bare til og ha det bedere og være litt glad igjen :-) har ikke hatt en god dag og følt meg i fin form.

10 vil jeg si.

Ingen plager. Kun trøtt, men det takles. Synes det er fantastisk å gå gravid. Trist at det ikke skal skje mer.

9! Det eneste å ``klage`` på, er at bekkenet har vært smertefullt til tider. Veeeldig fornøyd over å ha hatt et så upåklagelig svangerskap :)) Herlig å gå med/få barn i ung alder:)

Vil si 2, desverre. Har vel hatt det meste av plager, i tillegg til ME'en. Kvalme, bekkenløsning med gangvansker, halsbrann fra helvete siden uke 15, problemer med magen, ekstrem utmattelse, har lagt i seng/sofa så mye som kanskje 90 % av døgnet, om ikke mer enkelte dager. Har knapt vært utenfor dørene siden september. Mye væske i kroppen, høyt blodtrykk, stoffskifteproblemer, lav på jern, migrene, kraftløshet i armer, spasmer i beina. Men men, nå er jeg snart i mål ;-)

Sent from my MT27i using BV Forum mobile app

10. Joa, var kvalm i 15 uker, men det gikk bra. Ellers har jeg bare vært plaget med bekkenet hvis jeg har overdrevet aktivitetsnivået.

Jobbet helt til permisjon. Vært sliten til tider, men noe annet hadde vært rart. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kanskje 3....
Mye tøffere enn jeg trodde, føler meg veldig uheldig når jeg ser på hvordan alle vennene mine har eller har hat det :(

Jeg vil definitivt gi mitt svangerskap den beste karakteren.

Jeg har vært så heldig som har sluppet unna alt av de typiske gravid-symptomene:)

Sett bort fra bekkenløsning (som jeg har fått god behandling for, og nå ikke merker særlig til) må jeg nesten si svangerskapet har vært helt fantastisk. Litt jobb, litt hvile og litt trening i kombinasjon har vært helt fantastisk:) ikke mye kvalm i starten, og det ser ut som om jeg klarer å holde meg unna svangerskapsforgiftning denne gangen (bank i bordet!) så må nesten gi det en 10er:D full pott!! :D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hmm vil kansje si en 3, men jeg var ikke frisk før jeg ble gravid..jeg har en kronisk sykdom så jeg visste att kroppen ikke var i form..men det var en sjans vi valgte og ta,og jeg har greid og komme meg i mål:) Har hatt veldig mye plager av alle slag,men nå håper jeg det blir fødsel snart så blir alt glemt det vet jeg:)Den premien som kommer ut er verdt all smerte jeg har hatt:)

Har vell egentlig hatt et bra svangerskap med tanke på hvor ille noen har det. Fikk bekkenløsning ganske tidlig og ble sykemeldt fra november. Siden jeg har vært hjemme såpass lenge så har jeg fått hvile og slappet mye av.
Var aldri hormonell men mye trøtt. Har vell egentlig sovet meg gjennom det meste hehe.
Føler egentlig at kroppen har vært som en 80 år gammel dame det siste trimesteret.
Vært heldig med bare kvalme i første trimester og dårlig matlyst kan man leve med.
Veldig takknemlig for at baby har vært 100% hele svangerskapet og alle plager har bare påvirket meg.
Har vært innom bekkenløsning, vonde fotsåler, vann i kroppen, kvalme, søvnløshet, tannverk, omgangsyke, influensa, urinveisinfeksjon, besvimt, høy vektøkning, trøtt, kynnere og nedpress. Siden humøret har vært såpass bra så spiller de problemene ikke så stor rolle for som sagt baby har vært frisk hele tiden så jeg vil si det ligger på en 7.

5! Midt på treet. Jeg har hatt oppkast siden uke 5-nå... Dette er helt forferdelig og medfører halsbrann til tusen! De bra dagen har vært bra, og det er ikke før nå de siste to ukene at det har vært for tungt til å leke med storesøster osv. Jeg har hatt en del problemer med bekkenet. Men alt i alt har dette vært er ok svangerskap!:-)

Det må bli en 9er:) det som trekker ned er oppkasten tidlig i svangerskapet og den psykiske belastningen det har vært med diverse som gjorde at vi måtte ha noe tettere oppfølging. Utenom det har jeg så langt hatt det fantastisk som gravid:)

Sent from my iPad using BV Forum

Oi, veldig vanskelig spørsmål. Tror 8, egentlig.

Jeg har jo ikke vært noe særlig dårlig eller hatt vondt, men likevel vært sykmeldt. Det tok en stund å akseptere det, har slitt mye med dårlig samvittighet. Samtidig har det vært deilig å "få lov" til å gjøre ingenting. Og så har jeg vært ekstremt sliten og slitt en del med søvnen, så jeg har nok trengt det, og det ville jeg nok merket om jeg faktisk hadde jobbet.

Det har vært innmari kos å være gravid, gå og kjenne på magen og forberede seg. Nå er jeg kommet til det punktet hvor jeg er veldig klar for å føde og ikke klarer eller orker noen ting, og jeg har vondt i ryggen. Men det har vært sååå verdt det :)

Før jul: 5, masse blødninger. Etter jul: 8. Bronkitt i fem uker, symfysesmerter i vinter og periodevis massiv hodepine trekker det noe ned ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Back
Topp